FishbowlNY TVNewser TVSpy LostRemote AgencySpy PRNewser GalleyCat SocialTimes

Archives: August 2006

Morning Reading List, 08.30.06

morningsun.gif

  • Tomlinson Cited For Abuses at Broadcast Board

  • U.S. News & World Report will continue to publish on Mondays.

  • Bob Schieffer will stay at CBS through 2008.

  • Steve & Olaf: U.S. Agreed To Kidnapper’s ‘Real Demands,’ Al-Hayat Says”

  • Brian Williams vs. Secret Service?

  • Says Eat the Press: “Tucker Carson Thinks There Are Worse Things Than Polygamy And Sexual Assault Of A Minor”

  • Is Giant Fox News seeing a ratings drop?

  • Who are Byron York’s sources? And who does he think he’s kidding?

  • Len Downie defends his paper’s coverage of John Karr.

  • It’s Official: It’s Armitage

    From today’s NYT:

      Richard L. Armitage, a former deputy secretary of state, has acknowledged that he was the person whose conversation with a columnist in 2003 prompted a long, politically laden criminal investigation in what became known as the C.I.A. leak case, a lawyer involved in the case said on Tuesday.

    More from Eat the Press.

    And Christopher Hitchens discusses “Plamegate’s ridiculous conclusion.”

    Taking Out The Trash, 08.29.06

  • If you’re a reporter in New Orleans, the first stop is Bourbon Street, followed by some reporting, capped off with a Rob Lowe meet and greet.

  • Greta Van Susteren interviewed Steve Centanni and Olaf Wiig last night.

  • A former colleague of then-Deputy Secretary of State Richard Armitage confirmed that Armitage was the leak to Robert Novak. The WaPo reported that Armitage’s colleague, “who spoke on the condition of anonymity,” said Armitage had described disclosing Valerie Plame’s “employment to Novak in an offhand manner, virtually as gossip, at the end of a conversation in Armitage’s office. Armitage did not know at the time that Plame’s identity was considered secret information and senior State Department officials concluded he did ‘not do anything wrong.’”

  • Left unimpressed with Adam Nagourney’s “36 Hours” in Washington, D.C., Express’ Michael Grass offers his own version.

  • Is Foreign Policy snuggling up to The Village Voice, or is this just a major oversight?

  • Save MSNBC On XM Satellite Radio has run into a problem with its campaign — or more specifically, having trouble delivering signatures in support of their plight: “As of about 11am this morning i have been trying to send a fax to XM’s headquarters containing all the signatures and comments received so far… the line has been BUSY continuously (constantly?) since then… my theory is that they’re blocking calls from my electronic fax service number so they don’t have to hear the Truth (cause, you know, i’m not sure if they can handle the truthiness) or the line is just busy (can’t handle the faxiness!)”

  • Wonkette captures a CNN flub that you really have to see to believe.

  • The finalists for the 7th annual Online Journalism Awards (OJAs) were announced today by the Online News Association (ONA) and the USC Annenberg School for Communication. The Washington Post was among the finalists for General Excellence in Online Journalism. The winners will be announced at the OJA Awards Banquet held October 6 & 7th at the Capital Hilton.

  • For his first of many contributions to The Horse’s Mouth, Brendan Nyhan takes a “look at the state of progressive media criticism today.”

  • From NBC:

      ‘NBC NIGHTLY NEWS WITH BRIAN WILLIAMS’ BROADCAST WINS IN ALL CATEGORIES, ALL FIVE NIGHTS, DURING THE WEEK OF AUGUST 21-25, 2006

      PROGRAM HAS BEST ADVANTAGE OVER ABC SINCE THE WEEK OF MAY 8, 2006

  • Save The Hookers So They Save Our Paper!

    A reader writes in to make his case for keeping the massage parlor ads:

      I’d like to vote for …start running them on section fronts at a higher rate so that we can lift this goddamn hiring freeze.

    Lost in Translation

    The Extreme-ness has a question:

      White House spokesperson Dana Perino had this exchange today:

        Q Apparently, Dana, there was an interview in which the President suggested it might be a good ten years before New Orleans comes back.* Is that a new time frame that he’s thinking about or talking about today?

        MS. PERINO: I’m not aware of the interview you’re referring to and I don’t know the specific number, if he would have said that.

      The transcript’s asterisk refers to this White House statement:

        * The President never said that it would take 10 years to rebuild. He was talking about how we’ll all reflect 10 years from now about Katrina and remember the devastation the storm wrought and how the region was rebuilt to be better and stronger. The President has said repeatedly that it will take several years of perseverance and patience to rebuild.

      Anyone know which reporter got it wrong — and where the original interview appeared?

    We looked into it and our WH sources tell us that April Ryan had an exclusive with Bush and Mark Silva paraphrased quotes in the pool report that the WH is now objecting to. Bush apparently never said it would take 10 years, but was rhapsodizing to April about coming back in 10 years and what it will look like.

    Alexis Simendinger Knows (And Likes) Fashion

    From her pool report:

      Also stepping off the helicopter was Jenna Bush, talking animatedly with a young man who knowledgeable sources suggest was her friend, Henry Hager, who disembarked with her, wearing slacks and a jacket. Jenna, with a chin-length bob, carefully navigated the grass in black patent, spike-heeled sandals that tied around her ankles. She wore a dove-gray silk-like dress that sported feminine ruffles at its V-neck. She wore a black shirt or sweater tied around her waist.

      Mrs. Bush wore a cream pantsuit.

      POTUS wore charcoal gray slacks, a lighter-gray sport jacket and a burgundy tie. And, oh yes, he was deeply tanned.

    TEAM TUCKER: Rehearsal Time

    We’re getting to this a day late, admittedly. But we couldn’t turn down an opportunity to share Tucker’s sexy ankles with the world.

    (From Sunday’s New York Times Style feature on Tucker)

    ucker3.jpg
    ucker.jpg
    ucker2.jpg

    Poll of the Day, 08.29.06

    Jose Antonio Vargas: The FishbowlDC Interview

    jav.jpg Say hello to the Washington Post’s Jose Antonio Vargas.

    How many suits do you own? One. My high school principal — also adoptive mom — bought me my only suit two years ago. A graduation present of sorts. You can’t work in Washington and not have a nice suit, PJ said. I own a few blazers, though. Can’t go wrong with a nice, fitted blazer.

    What word do you routinely misspell? There are two s’s in ‘miSSpell’?!

    Did you see Brokeback Mountain? Yes, and wrote about it. (“This is our gay ‘Gone With the Wind,’” said the GLAAD president. Hmm…Interesting…)

    Did you see The Da Vinci Code? No.

    What’s the name of your cell phone ring? “Sexy Back” by Justin Timberlake.

    What time did you get up this morning? 6:30a. And TV wakes me up to MTV.

    When did you last cry and why? A few months ago. On an AIDS story I was working on. Was in a conference room, listening to folks for a few hours. I remember excusing myself, going to the bathroom, sitting on the toilet, and crying. Sounds corny, I know, but true.

    Which of the seven deadly sins are you? Gula. Gluttony.

    Beach, city or country? City.

    Would you say you’re cute? Pretty? Hot? Beautiful? None of the above.

    More when you click below…

    Read more

    WaPo Vs. WaPo

    The Washington City Paper’s City Desk blog notes that WaPo’s Colbert King “took to the Washington Post opinion page in another attempt to wrest D.C. politics from the grip of modernity. This time, he lashed out at the trend of candidates and/or their supporters doing personal opposition research,” although his own paper got caught in the crossfire.

    King’s piece was in response to “the anonymous deliverance to King of a 146-page dossier on mayoral candidate Adrian Fenty. It was given to him, he writes, by ‘a longtime supporter of council chairman and mayoral hopeful Linda Cropp.’” The same day King’s piece ran, scolding the media for taking this research and using it as their own, Yolanda Woodlee had a piece in the Metro section “that looked like it could have come from the opposition dossier — with no explanation of where the info originated.”

    While King said he did not know the story was coming out on the same day, he did know it was in the works. He also warned reporters what his column was about, but they refused to discuss sources. According to The City Paper, a Post source says that Woodlee’s story did not originate from the opposition research, but from a tip that led her to search civil records in Montgomery County. “Woodlee wouldn’t comment about the chastising.”

    << PREVIOUS PAGENEXT PAGE >>