TVNewser FishbowlNY AgencySpy TVSpy LostRemote PRNewser SocialTimes AllFacebook 10,000 Words GalleyCat UnBeige MediaJobsDaily

Posts Tagged ‘Hugo Gurdon’

Washington Examiner Welcomes Editorial Director Hugo Gurdon at Morton’s

HugoGurdonWednesday night at Morton’s Steakhouse on Connecticut Avenue, MediaDC CEO Lou Ann Sabatier introduced Washington Examiner’s new editorial director Hugo Gurdon to friends and members of the advertising community.

“Under his leadership, we can complete the transition we began in 2013 to a national source for news and policy analysis,” said Sabatier. “He is bringing added depth and authority to Washington Examiner content.”

Gurdon told guests to expect a staffing increase of reporters to cover breaking news with a focus on defense and national security, energy and environment, healthcare, technology, and money.

In July, FishbowlDC reported Gurdon’s departure from The Hill, where he served as editor in chief since 2003. Read more

Mediabistro Course

Management 101

Management 101Become a better manager in our new online boot camp, Management 101! Starting October 27, MediabistroEDU instructors will teach you the best practices being a manager, including, how to transition into a management role, navigate different team personalities, plan a team event and more! Register now!

Philip Klein Promoted to Commentary Editor of Washington Examiner

image002

Philip Klein

Washington Examiner editorial director Hugo Gurdon today announced that senior writer Philip Klein has been promoted to commentary editor. Klein has been with the Examiner since 2011 and begins his new role tomorrow.

In addition, freelancer David Freddoso will return to the Examiner as a contributing editor for the commentary section, overseeing columnists and staff writers for the Beltway Confidential blog.

Opinion editor Charles Hoskinson was also named a senior writer, to cover national security.

The Hill’s Bob Cusack Named Editor in Chief

The Hill today announced that Bob Cusack has been named editor in chief. He’s served as managing editor of the paper since 2004.

Cusack’s promotion came with several other announcements, including the departure of Hugo Gurdon who’s heading to The Examiner. Hill news editor Ian Swanson will replace Cusack as managing editor, and business and lobbying editor Dustin Weaver will fill Swanson’s role. POLITICO’s Scott Wong will now serve as a senior staff writer for The Hill. 

TheHillTweet

At 9:04 am, The Hill tweeted the announcement (to the right), and funny enough, misspelled his name (thank you Fishbowl reader for the screen grab!).

The tweet has since been deleted and a new tweet issued, spelling corrected (below).

For more on the promotions and hires, including those on the business end, click on over to The Hill.

The Hill Adds Two New Editors

the hill

Hugo Gurdon, EIC of The Hill, announced today the addition of two new editors to the rag’s roster.  Most notable, Jessica Taylor of NBC News/MSNBC will join The Hill as campaign editor on January 2nd.  In an internal memo obtained by FishbowlDC, Gurdon praised Taylor’s experience noting that she’s worked for CBS News, the Rothenberg Political Report, National Journal, Politico, and the Almanac of American Politics. In her new role, Jessica will  be charged with “overseeing and elevating [The Hill's] campaign coverage in print and online.”

In addition, Tristan Lejeune will join the pub next Monday as an assistant editor on the news desk.  Tristan has served as an editor at Source Media, The Daily Progress and the Lynchberg News & Advance.

The Hill’s Cartoonist Says Adios

Stand And Deliver 512

The Hill and the publication’s longtime cartoonist Chris Weyant are parting ways. One might say his time there has drawn to a close.

Editor-in-Chief Hugo Gurdon announced the news Monday afternoon.

So far, it’s unclear whether he’s leaving by his own choice.

See the internal memo that doesn’t lead on either way. Read more

Carville to Pen Column for The Hill

Blustery and comical Democratic pundit James Carville is joining the ranks of ex-Clinton pollster Dick Morris and FNC’s Juan Williams and will start writing a bi-weekly column for The Hill. In a conversation with Washingtonian‘s Carol Joynt, Carville boasted about being on the front page of today’s paper.

“James’ voice is among the most recognized in politics,” said The Hill‘s Editor-in-Chief Hugo Gurdon in a statement. “We are so pleased to include his unique take on current affairs. James will be an ideal complement to our diverse and prominent line-up of contributors.”

The column’s first post… Read more

Are Transgender Style Guidelines Evolving or is Everyone Still Terribly Confused?

Think Progress intern Marina Fang, like a bunch of other news outlets as of late, has a fascinating piece on newsroom guidelines regarding transgender reporting. The question at hand: Should writers use the preferred “he” or “she” pronouns despite how a person was born?

Fang’s piece comes in the context of Private Chelsea Manning, the Army private who was previously Bradley Manning. Manning considers herself female even though she was born male. AP will use the pronoun preferred by the individual, as will the NYT. WaPo is still “reviewing its procedure.” NPR used male pronouns Thursday but by Friday “had evolved.” Not included in Fang’s story is MetroWeekly, one of Washington’s two gay publications, which refers to Manning as “she” through and through.

The Daily Caller is mixed — no set policy. “The transgender thing is tough,” Editor-in-Chief Tucker Carlson told FishbowlDC. “I feel sorry for them for sure — imagine being so unhappy you castrated yourself — and in general we call people what they want to be called. On the other hand, you can’t change your sex. It’s impossible. A person’s sex is determined at the DNA level.  It’s lying to pretend otherwise.  We don’t have a policy on it though.”

The Hill, run by conservative-leaning Hugo Gurdon, appears to agree with Carlson. They called Manning “he” and explained that “he” preferred to be known as Chelsea Manning. White House Spokesman Josh Earnest, meanwhile, referred to Manning as “Mr. Manning” in a recent White House briefing.

Still, Fang writes that the AP and NYT “danced around the issue, using gender-neutral pronouns in their stories on Manning when the story first broke last Thursday.”

This is Think Progress, after all, so Fang avoids citing the policies of conservative sites. But a quick look at Breitbart.com addresses the whole he/she issue like this. Read more

Politico, Salon, Overhype Juan Williams’ ‘Plagiarism’

First it’s Juan Williams blames the researcher. Then it’s Williams blames the “intern.” Suddenly his “researcher” became his “intern.” In the course of one column in The Hill, which was corrected and explained, followed by The Hill carefully investigating months worth of Williams’ columns to determine any existence of a pattern of “lifting,” by Salon and Politico standards, he became a plagiarist. Politico‘s headline this morning: “Juan Williams lifts work, blames the assistant.” And Salon‘s last night: “Juan Williams’ plagiarism problem.”

Only it’s a matter of interpretation. One publication’s “plagiarism” is another’s “honest mistake.”

“Is there anything lamer than blaming a researcher for plagiarism?” writes Politico‘s Alexander Burns on Twitter this morning. As a matter of fact, there is. How about calling something plagiarism that isn’t? Salon broke the original story last night with the aforementioned overhyped headline. Has this happened to Williams before? Is there a pattern? Actually, no. At least not shown by way of example in either story published in Salon or Politico. Williams, also a Fox News Contributor, did not try to hide anything. He made a mistake and the publication did everything in its power to correct it, including being honest with readers in an editor’s note just as Williams was with editors of The Hill.

The events unfold

Williams’ column was published Feb 18. In the column, as reported by Politico, a researcher had given Williams information that Williams thought were the researcher’s own words. Williams reworded it some, not realizing that the researcher had received the information from the Center for American Progress. CAP sent an email to The Hill the next day. But the recipient was on vacation and higher ups were told about it Feb 28. The Hill then moved quickly but methodically and Editor Hugo Gurdon (not “Gordon” as Politico has it) spoke with CAP on Feb 28, March 1 and March 2 and completed revisions to the article done on March 2.

The Hill took other steps not mentioned in the Politico or Salon stories — they reviewed months of Williams’ work to make sure there was no pattern of errors.

“CAP contacted us after Juan’s column came out to say several paragraphs were from one of their articles,” Gurdon wrote FishbowlDC by email. “The complaint was justified and we looked through all Juan’s columns back to October to make sure there was no pattern. There was nothing in them to suggest this was anything other than an isolated incident.”

Gurdon called Williams to learn more. Read more

The Hill Names a New Features Editor

If National Journal‘s Ron Fournier had the most effusive internal memos around Washington about this staff, The Hill‘s British-born Hugo Gurdon keeps it clipped and clean and gets right to the point. No otherworldly over-the-top praise for these journalists.

In a recent internal memo, Gurdon announces newsroom moves, everything from a new Features Editor — Emily Goodin is taking over from Kris Kitto, who recently left the publication. In another big newsroom move, Niall Stanage has been promoted to Associate Editor. They’ve also hired Ben Goad for the Business & Lobbying beat. He comes to Washington from the Press Enterprise in Riverside, Calif., and will sit just outside Gurdon’s office, which means he’s in the hot seat. He can eavesdrop on everything going on inside the nerve center of the office. But also, they can keep a close eye on him.

See the memo.

Read more

Capitol Hill Republicans Cry Bias in The Hill

Capitol Hill Republican aides and at least one lawmaker are hopping mad this morning about what they perceive to be a blatantly biased headline and story in The Hill Thursday afternoon. They insist that the story by Alex Bolton is clearly Senate Maj. Leader Harry Reid‘s (D-Nev.) spin reported as fact.

The gist of Bolton’s story: Reid announced that he was cancelling additional floor votes Thursday so Brown couldn’t bow out of debating his opponent Elizabeth Warren. The headline that has GOPers on the Hill “furious” is this: “Reid cancels Senate floor votes to force Scott Brown to debate Elizabeth Warren.” Politico‘s headline on the same story, by the way, is: “Reid: No votes so Brown can debate.” Brown had told a Boston paper that votes may prevent him from participating in the debate. Brown and Warren did square off in their first debate last night.

Still, among the things upsetting the GOP applecart is the charge that the publication’s headline and lede do not use quotes or do anything to demonstrate that this is Reid’s opinion.

“If The Hill doesn’t want to appear as if it’s doing the bidding of Harry Reid and the DSCC, the newsroom should wait more than 24 hours after being forced to change an anti-Brown piece before launching a second unfair attack,” said a senior Hill Republican who spoke on the condition of anonymity.

When asked for comment on the bias charge, The Hill’s Editor-in-Chief Hugo Gurdon replied… Read more

NEXT PAGE >>