TVNewser Show TVNewser FishbowlNY AgencySpy TVSpy LostRemote PRNewser SocialTimes AllFacebook 10,000 Words GalleyCat UnBeige MediaJobsDaily

Posts Tagged ‘Sam Dealey’

Qorvis Plays Musical Partners, Hires Dealey

Qorvis Communications announced this evening that former Washington Times Editor Sam Dealey; Gregory Lagana,  former senior vice-president for communications and marketing at DynCorp International; and John Reid,  former Communications Director for U.S. Senator George Allen (R-VA), have been named partners of the firm.  Dr. Ron Faucheux, president of  the Qorvis-owned Clarus Research Group, has also been promoted to partner.

The new additions were made following the departure of nearly a third of the company’s management team.  Though Qorvis didn’t comment on the shake-up, rumor has it that Don Goldberg, Michael Quint and Jason Siegel recently resigned to start a competitive practice.  Their exits follow that of Maura Corbett who left the firm in November and launched the Glen Echo Group.

Former TWT Editor Now Filing for UPI

Former TWT Editor Sam Dealey, who was recently replaced after another family ownership shakeup, is now filing stories with UPI.

Dealey’s story today involves the Sudan’s election and has a dateline of JUBA, Sudan.

The piece offers a George Clooney sighting:

The atmosphere was filled with a euphoric cacophony. African hip-hop played from loudspeakers; women ululated; tribes danced and sang to the beat of drums. Actor George Clooney appeared. Southern politicians, meanwhile, strode confidently from interview to interview, delivering the same lines to the horde of satisfied press. “A historic day …,” they said, “… no to war and yes to peace …” “… free, fair, transparent governance …”

> Update: Noteworthy detail: UPI is owned by News World Communications, a Moon subsidiary.

TWT’s Dealey Ousted

BREAKING: Sources confirm that Sam Dealey, top editor at The Washington Times was fired this afternoon.  Managing Editor Chris Dolan has been named acting editor in chief of the paper.  Sources say TWT brass is embarking on a national search for a new head of editorial though it remains unclear what kind of talent the struggling paper can attract.

A knowledgeable source tells FishbowlDC that the news was shocking to Dealey.  A memo to staff announcing the switch is expected to be released tomorrow.

Update (5:39pm): It’s been brought to our attention that Politico‘s Keach Hagey had it first.  Her post here.

Whose Shoes: Revealed

We are ridiculously late in posting the owner of the our most recent shoe parlor game. Our apologies.

Among the guesses was former TWT Editorial Page Editor Rich Miniter, who some may recall was involved in a summer domestic violence dispute. The owner of these bad boys is TWT Editor Sam Dealey. He purchased them in the Sudan. As for the price tag, he reasoned, “There are some things a gentleman simply does not discuss.”

One media type joked, “I’ve seen those shoes 1000x. and I hate them each time. I cannot believe Sam wore those shoes in public.”

American Spectator’s Swingin’ Annual Dinner

The vast right wing conspiracy gathered last night at the Capitol Hilton under the auspices of its annual Robert L. Bartley dinner in honor of the late, thought to be great WSJ editor. A who’s who of the right: T. Boone Pickens, Publisher Al Regnery, Editor-in-Chief Emmett Tyrrell Jr., Supreme Court Justice Samuel Alito, former Defense Sec. Donald Rumsfeld. The Weekly Standard‘s Executive Editor/Fox News Contributor Fred Barnes won the Barbara Olsen award for Journalism named for the former prosecutor/pundit who was married to Solicitor General Ted Olson and who died in the 9/11 plane that hit the Pentagon. Others spotted in the crowd: RNC Chairman Michael Steele, Americans for Tax Reform Prez Grover Norquist, and WSJ‘s James Toronto. TWT Editor Sam Dealey was elected to the Spectator‘s board of governors.

Guests feasted on braised short rib cannelloni and petite fillet, caramelized spaghetti squash, haricot verts, chantarelle mushrooms, and banana and coconut bread pudding with walnuts. And booze, lots of it.

They were serenaded by a  roaring 20s swing by Alex Donner and his orchestra.

Name That Journo: Revealed

NOW…

THEN…

The name of the Washington D.C. journo in our first ever Name That Journo feature is….The Hill‘s J. Taylor Rushing. He covers the Senate beat. The photograph is circa 1973.

Incorrect guesses from readers included: Slate and CBS’s John Dickerson, MSNBC “Morning Joe” co-host Willie Geist, NBC’s Chuck Todd, and TWT Editor Sam Dealey.

For your viewing pleasure, below are a few more of Rushing from that era, including one of the future journalist dressed up like Superman.

*D.C. journalists, please send us your baby or childhood photographs at FishbowlDC@mediabistro.com or to FishbowlBetsy@gmail.com.

Internal Memo Says TWT to Sell for $1

U.S. News & World Report‘s Paul Bedard has an internal memo claiming that the 30-day impending deal to sell The Washington Times is for $1.

Michael Marshall
, UPI editor and TWT adviser, wrote the memo. Bedard’s writes, the sale will be completed within 30 days and that “many of the former Times officials who were fired by Preston Moon, who has been financing the paper for the past several months, will be reinstalled.” Preston Moon is the son of the Rev. Sun Myung Moon the South Korean spiritual and head of the Unification Church.

The story indicates there is no official word on what will happen with TWT Editor Sam Dealey, who had no comment just yet.

Read the memo here.

Full Moon Enters Into Agreement With Half Moon for Sale of TWT

full_moon_small.jpg

No more goodnight moon. Breaking News: Total f–king eclipse at TWT!! Father Moon and son have finally come together in agreement over the sale of the publication.

After months of bickering followed by another month of heated letters, Father Moon (formally called Sun Myung Moon) and son, Preston, have entered into “terms of agreement” regarding the sale of TWT. Details remain murky. However, sources close to the situation say the deal is proceeding pending a 30-day “due diligence” period.

For the last 10 months Preston has been keeping the paper alive with money from his own pocket, believing he was promised future funding. Father Moon has now sought to regain control of the paper and hopes to restore it to its former glory.

TWT will not shut down for 30 days as previously predicted by bloggers and reporters around Washington this week. Should the deal go through, this is expected to be good news for TWT editorial staffers.

“I won’t predict the future, but this is the beginning of a promising business deal,” TWT Editor Sam Dealey told FishbowlDC.

More details to come…

TWT Owes State Dept. $15,000 and Arranges to Pay

Foreign Policy Magazine‘s “The Cable” Blog, in a story by Josh Rogin, is reporting this afternoon that TWT owes the State Department $15,000 in fees. TWT says it is already taking steps to pay its bills.

TWT Editor Sam Dealey told FishbowlDC: “This just came to our attention and we are making arrangements with State to settle this account immediately. I guess the only remaining issue is whether Jack Lew will pay back the taxpayers for his million-dollar bailout-bonus from Citibank.

“It’s some pretty sloppy reporting. Rogin told me, for instance, that it was an Obama/Lew loyalist who fed him this story. That seems pretty relevant. And if Rogin would return phone calls and emails he’d know that we’ve already made arrangements to pay this off. But that wouldn’t help his story either. This kind of nonsense wouldn’t fly in my newsroom.”

Rogin maintains he gave Dealey and other TWT employees in the story ample time to respond to the information he had gathered. He had no comment beyond what his story reports. Update: Rogin said he in no way identified his source to Dealey in any of what he said were several interactions by e-mail and phone he had with him before publishing the story.

The Lew reference comes from TWT‘s recent series regarding Lew’s disclosure of a $1 million bonus from Citigroup, and an anonymous State Department official’s insinuation to The Cable that the issue of unpaid bills is ironic considering the paper’s coverage of Lew. Lew received the bonus shortly before joining the Obama Administration.

The Cable story claims that Nicholas Kralev, the recently departed State Department correspondent whose position was eliminated, said he submitted billing statements but could not get TWT management to pay them.

While Kralev claims to The Cable that TWT probably doesn’t have the money to pay such bills, Dealey denies it and reiterates that funds are being sent to the State Department.

Dolan Promoted to TWT Managing Editor Post

spleen_p.gif

In a note to staff, TWT Editor Sam Dealey announces that Chris Dolan, formerly political editor of TWT, will now be the managing editor.

Subject: Dolan now TWT’s ME

Hi all. A quick note to let you know that Chris Dolan will be TWT’s new
managing editor. His appendix, alas, will not be joining him, but his spleen — invaluable to an ME — is very much in working order…

C,
S.

The backstory: Dolan had his appendix removed last week. (P.S. I would have brought you a picture of an appendix, but it was just too gross. I had to go with the spleen.)

<< PREVIOUS PAGENEXT PAGE >>