FishbowlDC TVNewser TVSpy LostRemote AgencySpy PRNewser GalleyCat SocialTimes

Posts Tagged ‘Al Jazeera America’

Al Jaseeya | Grumpy Stats | Heart Basel

TVNewser: During a commercial break Thursday on Al Jazeera America’s Inside Story, guest Martin Prieb – an author and former Chicago police officer there with two others to discuss the death of Eric Garner –  suddenly, silently bailed on the show, leaving behind for the next segment the sight of an empty chair.

AlJazeeraInsideStory

Lost Remote: According to Twitter analytics firm Canvs, the emotional-reaction apex from viewers of the Grumpy Cat Lifetime TV Christmas movie came when the lead feline drove a Camaro through a shopping mall. By another measure, this is also known as Rome… burning.

UnBeige: In Miami for Art Basel, fashion website SHOWstudio has added two closely connected subjects to its fascinating, extreme close-up interview series “In Your Face:” Ian Schrager and John Pawson, the British architect who helped design the hotelier’s new South Beach Edition address.

Mediabistro Course

Middle Grade Novel Writing

Middle Grade Novel WritingStarting January 15, work with a literary agent to write your middle-grade novel! In this course, you'll learn how to develop strong characters, write compelling dialogue, master the art of revision, and market your work to publishing houses and agents. Register now!

Morning Media Newsfeed: Turner to Cut 10% of Staff | Politico Names Executive Editor

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Turner to Cut 10 Percent of Workforce (TVNewser)
As part of Turner 2020, the cost-cutting and reorganization plan announced earlier this year, the parent company of CNN, HLN, TBS and others has announced it plans to cut 1,475 jobs. CNNMoney Turner Broadcasting, a unit of Time Warner Inc., will cut its total workforce by about 10 percent in the coming weeks through a mix of buyouts, layoffs and other measures, the company said Monday. Capital New York The headcount reduction will include buyouts of staff over the age of 55, layoffs and unfilled open roles. Staff that will be laid off will be informed within the next two weeks. That number also takes into consideration the addition of 150 new jobs in “growth areas” at the company. THR The cuts will come at all levels from across the news, entertainment, kids, young adult and sports networks and businesses as well as corporate functions, in 18 Turner locations around the world. About 300 positions will be eliminated within CNN Worldwide, or about 8.5 percent of the roughly 3,500-strong workforce. WSJ This summer, Time Warner rebuffed a takeover bid from 21st Century Fox Inc. Time Warner CEO Jeff Bewkes is under pressure to show Wall Street the company can deliver growth — and a higher stock price — on its own.

Read more

Morning Media Newsfeed: AJA Countersues Gore | Time Inc. Guild Talks Break Down

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Al Jazeera America Countersuing Al Gore (TVNewser)
It looks like Al Jazeera America isn’t taking the lawsuit levied by former Vice President Al Gore lying down. The company countersued Gore and Joel Hyatt Friday. The Associated Press The parties are fighting over money that is being held in escrow. The former vice president and Hyatt, the founder of Hyatt Legal Services, sued the network last month saying that it was improperly withholding tens of millions of dollars placed in escrow when Al Jazeera bought Current TV for $500 million. THR / Hollywood, Esq. According to Gore and Hyatt, Al Jazeera squandered those favorable distribution rights by making an “ill-advised, one-sided” agreement with Time Warner Cable, which set off “most favored nation” obligations to other distributors. According to Al Jazeera, it’s Gore and Hyatt who shoulder the blame — and responsibility — for what later happened by failing to get TWC on board in the first place. New York Post Friday’s countersuit insists that AJA, as Current TV’s buyer, did not “make phony claims” but had a “contractual right to be indemnified.” “Al Jazeera America rightfully seeks compensation from an escrow fund that was established solely and specifically to protect Al Jazeera against any harm resulting from these inaccurate representations,” the countersuit claimed. In the countersuit, Al Jazeera stated it made five claims on the escrow money, relating mostly to disagreements it had with distributors following the sale. Variety The purchase price was reportedly $500 million, and, although that figure also was redacted from Al Jazeera’s filing, the company noted that Gore is “reported to have made between $70 and $100 million from the sale.” Gore and Hyatt contend that they initially harbored “serious reservations” about selling the network to Al Jazeera, but decided to entertain the idea of such a sale after performing due diligence and consulting with former senior U.S. government officials.

Read more

Morning Media Newsfeed: Journalist Sotloff Beheaded by ISIS | WaPo Publisher Out

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

American Journalist Steven Sotloff Reportedly Beheaded by ISIS (TVNewser)
Two weeks after James Foley was beheaded by ISIS, American journalist Steven Sotloff has reportedly been executed by the same group. FishbowlDC “This is something that the administration has obviously been watching very carefully since this threat against Mr. Sotloff’s life was originally made a few weeks ago,” said White House press secretary Josh Earnest Tuesday afternoon. Earnest went on to say, “I’m not in a position to confirm the authenticity of that video or the reports at this point since I obviously just walked out here. If there is a video that has been released, it is something that will be analyzed very carefully by the U.S. government and our intelligence officials to determine its authenticity.” ABC News In a new video, which appeared online Tuesday, Sotloff addresses the camera, saying, “I’m sure you know exactly who I am by now and why I am appearing.” Later the video then cuts to the militant who says, “I’m back, Obama. I’m back because of your arrogant foreign policy towards the Islamic State [ISIS].” Politico Sotloff, 31, grew up in Florida and was a freelance journalist, having worked for publications like Time magazine and Foreign Policy. He was taken hostage while reporting in Syria last year. WSJ The Islamic State video also showed a man identified as Briton David Cawthorne Haines. He is kneeling and wearing an orange jumpsuit as the militant threatens to kill him next. A U.S. official said there is no reason to believe the video isn’t authentic. USA Today The U.S. intelligence community has concluded that a video appearing to show the beheading of Sotloff is genuine.

Read more

Morning Media Newsfeed: Fox, Time Warner Issue Earnings | Coulson Charged With Perjury

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

ShutterstockRupertMurdoch

Fox, Time Warner Deliver Dueling Earnings Reports, Both Positive (NYT)
How dead is the Fox-Time Warner deal? So dead that Rupert Murdoch hopped on his company’s quarterly earnings call on Wednesday to drive home the point that his giant media company, 21st Century Fox, really is walking away. The collapse of the deal, which would have been the biggest media merger in a decade, set the stage for a day of dueling earnings reports and analyst conference calls on Wednesday, as both Fox and Time Warner sought to reassure investors that they were going to be just fine without each other. Capital New York “This is our resolute decision, which is why we formally withdrew our acquisition offer,” Murdoch said, citing Time Warner’s decision not to negotiate, the response from Fox’s board of directors, along with Fox’s stock price, which Murdoch said is “severely undervalued.” Variety Film and cable programming gains powered 21st Century Fox to strong earnings and revenue gains in the fiscal fourth quarter, despite a big decline at the Fox network from the collapse of American Idol. Fox reported revenue of $8.42 billion, a 17 percent gain over the year-ago quarter powered by stronger contributions from the film division. Operating income climbed 17 percent to $1.77 billion. THR During the regular session Wednesday, shares of 21st Century Fox rose 3 percent and another 4 percent after the closing bell. Shares of Time Warner, meantime, were crushed because of the failed merger attempt, falling 13 percent in regular trading Wednesday. HuffPost / AP Time Warner Inc. said Wednesday that its second-quarter net income rose 10 percent on strong results from its HBO and Turner properties. New York-based Time Warner, which owns TV channels like HBO and TBS as well as Warner Bros. studios, said profit increased to $850 million, or 95 cents per share, from $771 million, or 81 cents per share, in the same quarter a year earlier.

Read more

Morning Media Newsfeed: SI Scores LeBron James Scoop | The View Considers Cupp

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

LeBron James Announces Cleveland Return Via Sports Illustrated (FishbowlNY)
Everyone in the sporting world — and many others outside of it — were awaiting word on where LeBron James would play next season, and Sports Illustrated got the scoop Friday. In an article by James (as told to SI’s Lee Jenkins), James explained his reasons for returning to Cleveland to play for the Cavs. LostRemote After the story went up, James posted on Instagram a photo of himself with the caption “I’m Coming Home.” #GoodforLebron and #Cleveland also started trending on Twitter quickly. TVSpy Cleveland CBS affiliate WOIO reported the news at 12:25 p.m. Friday, just after James’ announcement was posted to SI.com. “The newsroom is abuzz right now,” Paul Orlousky said. The station remained in coverage through the 1 p.m. hour. PRNewser Jenkins reportedly helped James write the essay Thursday night, and the mag didn’t let any of its advertisers know about what will almost surely be the biggest traffic driver in recent history. HuffPost “My relationship with Northeast Ohio is bigger than basketball,” James told Jenkins. “I didn’t realize that four years ago. I do now.” James, an Akron, Ohio native, was selected by the Cavs with the No. 1 overall pick in the 2003 NBA Draft. After reaching the NBA Finals just once in those seven seasons, James infamously announced that he would be joining the Miami Heat in July 2010 during a televised interview dubbed “The Decision.” Both James’ choice of team and his choice of venue for the announcement led to a virulent backlash in Ohio that included fans burning his jersey and a public repudiation from Cavaliers owner Dan Gilbert.

Read more

Morning Media Newsfeed: Aereo Suspends Service | The View Loses Two

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Aereo Suspends Streaming TV Service, Weighs Next Steps (Variety)
Following the Supreme Court’s ruling on Wednesday in favor of broadcasters, Aereo announced early Saturday that it was pausing its streaming TV service at 11:30 a.m. ET. “We have decided to pause our operations temporarily as we consult with the court and map out our next steps,” Aereo CEO and founder Chet Kanojia wrote in a letter to subscribers. Deadline Hollywood The Barry Diller-backed company plans to consult with the U.S. District Court in New York, hearing broadcasters’ complaint against it after the U.S. Supreme Court ruled in a 6-3 decision that the service violates station owners’ copyrights when it streams their over-the-air programming without permission. Users will receive a refund for their last paid month. Mediaite Notably, Kanojia calls the move a “pause” rather than a permanent end to operations, though it seems highly unlikely that the company will be able to move forward in any recognizable form following the decision. In an interview with Bloomberg TV earlier this year, he said the company had “no plan” to move forward if the court ruled against it. GigaOM Despite the obvious appeal of an Internet-based mobile TV service that offers a small bundle of channels, the TV industry is reluctant to change its current business model, which is based on selling large packages of channels, many of which consumers never watch. One option for Aereo may be to accept the Supreme Court’s declaration that it is a cable company, and seek a license from the broadcasters, although the economics of this might prove prohibitive. NYT The company had fewer than 500,000 subscribers in about a dozen metropolitan areas. Customers paid $8 to $12 a month to rent one of Aereo’s dime-size antennas that captured over-the-air television signals. They then could stream and record programs from major broadcasters using their mobile phones, tablets, laptops and Internet-connected televisions.

Read more

Morning Media Newsfeed: WaPo Finds New HQ | Journo Killed in Ukraine | FCC Plan Advances

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Washington Post Publisher Announces Newsroom Move to One Franklin Square (FishbowlDC)
Washington Post publisher Katharine Weymouth announced in a memo to staff the paper’s relocation to One Franklin Square. HuffPost One Franklin Square is located in downtown Washington, D.C. Weymouth said that the move is set for 2016 and the new location is expected to be “a more efficient and collaborative space.” Poynter / MediaWire The new digs are about three blocks from the news organization’s current location. The Washington Post / Digger The selection of the building followed a real estate hunt that began in February of last year before Jeff Bezos, founder of Amazon.com, acquired the newspaper in October. Washington Business Journal / Breaking Ground The Post signed a long-term lease with Hines Interests LP for the space in the West Tower of 1301 K Street NW. The Post has been working on a deal with Hines for some time now.

Read more

Morning Media Newsfeed: NYT Sued | Layoffs at AJAM | Turner’s Koonin Exits for NBA

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Texas Monthly Sues Times Co. Over New Hire (NYT)
The publisher of Texas Monthly filed a lawsuit on Friday against The New York Times Company related to the Times’ hiring of the magazine’s departing editor-in-chief, Jake Silverstein. FishbowlNY Emmis Publishing is claiming that the Times influenced Silverstein into breaching his contract. The lawsuit states that Silverstein’s contract expires in February of next year. NY Post The six-page Texas state court action alleges that Times executive editor Jill Abramson started recruiting Silverstein in December 2012 — a full year before then-magazine editor Hugo Lindgren was ousted. Greg Loewen, president of Emmis, said the company has been “damaged by the Times and expects to be compensated.” Capital New York The suit, which seeks damages between $200,000 and $1 million, names only the Times, not Silverstein, as previously reported. Loewen said the company never intended to stand in the way of Silverstein’s pursuit of the Times Magazine editorship. Loewen said that after Silverstein told his employer last month that he was being considered for the job, Emmis notified the Times that they would have to reach a settlement on the termination of his contract with Emmis to account for the costs associated with finding Silverstein’s replacement, as well as the damage of losing a star editor. New York Magazine / Daily Intelligencer In a statement, Emmis said, “No such agreement was reached and, to date, the Times has refused to even participate in settlement discussions despite numerous attempts” by Emmis to do so.

Read more

Morning Media Newsfeed: Comcast Pleads Case | DirecTV Restores TWC | Breitbart Loses Whip

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

comcast-twc

As Comcast Takes Next Step in TWC Merger, Opposition Groups Band Together (TVNewser)
Comcast took the next step in its $45 billion acquisition of Time Warner Cable Tuesday morning by filing a joint Applications and Public Interest Statement with the FCC. In a blog post about the filing, Comcast EVP David Cohen argued that the deal is good for consumers, especially current TWC customers. Those opposed to the deal, understandably, don’t think so. Fifty groups sent a letter to the attorney general and FCC chairman Tuesday asking that the deal be blocked. Capital New York The 650-page document filed with the FCC outlines the reasons Comcast believes the proposed merger with TWC would be in the public interest. Much of the document spelled out in granular detail arguments made by Comcast in its original announcement of the proposed deal, but there are some notable new takes. Comcast now sees itself as a tech company, in competition with Google, Facebook and Netflix just as much as traditional competitors like DirecTV and Verizon. Comcast argues that it doesn’t compete with TWC, as they do not operate in the same areas. Variety Critics have claimed the Comcast-TWC merger, which would create an entity that controls 30 percent of the country’s pay-TV market, is decidedly not in the public interest because it would result in fewer choices and higher prices for consumers. Moreover, the combination “could compromise the open nature of the Internet,” Sen. Al Franken told Justice Department officials last month. CNET Last week, Comcast filed a Hart-Scott-Rodino notification with the U.S. Department of Justice, which will begin the antitrust review of the merger. And on Wednesday, Cohen will testify about the merger before the U.S. Senate Judiciary Committee. Now that the official filing has been made in the merger, which was announced in February, the FCC will have a self-imposed deadline of 180 days to review and make its decision. USA Today Facing a growing number of customers flocking to streaming video and content providers demanding more payment for programs, TWC agreed in February to be bought by Comcast for $45 billion. The acquisition would give Comcast access to key media markets that it has coveted, including New York and Los Angeles, and occupy about 40 percent of the Internet service market, or about 32 million customers.

Read more

NEXT PAGE >>