This particular LA Times correction was published in June of 2010. It was admittedly a pretty funny one, involving the accidental swap of the word “antidote” for  ”anecdote” in a freelance Health section piece by Alene Dawson.

Even funnier is the fact that the New Yorker has chosen to source this bit of LAT history for its March 4, 2013 issue “Correction of the Week.” From the reaction-post by LAT reader’s representative Deirdre Edgar:

Times assistant managing editor Henry Fuhrmann, who pointed out the curiousness of the date, said, “The magazine’s fact-checkers are legendarily methodical, but still…”

Maybe in a year or two we can look forward to seeing some others from our personal Hall of Shame, such as the “blue-color” immigrants in the city of Bell.

Read more