TVNewser FishbowlDC AgencySpy TVSpy LostRemote PRNewser SocialTimes AllFacebook 10,000 Words GalleyCat UnBeige MediaJobsDaily

Posts Tagged ‘Bloomberg BusinessWeek’

Clinton Cargill Joins Businessweek, Jill Geisler Changes Roles at Poynter

A couple Revolving Door items for you today, involving Bloomberg Businessweek and Poynter. Details are below.

  • Clinton Cargill has been named the new director of photography for Bloomberg Businessweek. Cargill was most recently the New York Times Magazine’s photo editor, a role he held since 2006. He had been with the Times since 2004.
  • Jill Geisler is changing her role at Poynter to Poynter affiliate. The change will go into effect in January. Geisler had served as senior faculty, leadership and management for 16 years. Beginning next year, Geisler will focus more on her own private leadership training consulting.
Mediabistro Course

Food Blogging

Food BloggingTurn your culinary passion into a successful food blog! Starting October 27, Carissa Chesanek, the Miami Editor for Zagat Miami, will teach you the fundamentals of food writing including establishing tone, sensory details, and highlighting taste. You'll create an engaging food blog complete with a mission statement, posts, and content plan for success. Register now!

Morning Media Newsfeed: WaPo Reporter Detained in Iran | Bloomberg Hires Topolsky

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

WaPo Reporter, Other Journalists Appear to Have Been Detained in Iran (The Washington Post)
Three American citizens, including the Washington Post’s correspondent in Iran, appear to have been detained this week in Tehran, U.S. officials and the newspaper said Thursday. FishbowlDC Jason Rezaian and his wife, Yeganeh Salehi, are among four individuals — including two unnamed American freelance photojournalists — detained without explanation. Mediaite Salehi, an Iranian citizen, works for a paper out of the United Arab Emirates. The Post does not know why they were detained or by whom; Rezaian’s family has not issued a comment. The State Department said it was aware of the incident but revealed no further information. HuffPost Rezaian has been based in Iran since 2008 and with the Post since 2012. He most recently reported Friday from Vienna on talks over Iran’s nuclear program. Laura Rozen, a reporter with Al Monitor, tweeted that she saw Rezaian on Saturday and that he was planning to fly back that night to Tehran. NYT Hamid Babaei, a spokesman for Iran’s mission to the United Nations, said it, too, was “following up on the case” and would notify reporters when it had any news. The Committee to Protect Journalists, a press freedom advocacy group, called on the Iranian authorities to explain their actions, and to release those it was holding. The U.S. does not have diplomatic relations with Iran. The Swiss government, which has an embassy in Tehran, acts on behalf of American citizens in the country.

Read more

Cover Battle: Businessweek or Town & Country

unnamed

Welcome back to another edition of FishbowlNY’s weekly Cover Battle. This round we have Bloomberg Businessweek taking on Town & Country. Businessweek went with an illustration of Dov Charney in what is probably his favorite place to be. As for whether he’s allowed to be there, well, that’s debatable.

Read more

Bloomberg Media Sets Timetable for Politics, Business Sites

BloombergLPPromoThere was a two-hour town hall meeting at Bloomberg L.P. last week. And as Joe Pompeo recounts in his very informative Capital New York piece, some important details were shared about the media group by Bloomberg Businessweek EIC Josh Tyrangiel:

Employees were informed that the first in a planned suite of “digital-led multi-platform brands,” a politics site being developed by high-profile political journalists and Game Change authors John Heilemann and Mark Halperin, both poached by Bloomberg in May with annual salaries reported to be north of $1 million, will debut on October 6 – 30 days before the 2014 Midterms — in tandem with a daily half-hour television show hosted by the duo that will air in Bloomberg TV’s 5 p.m. time slot as well as streaming online…

Read more

Morning Media Newsfeed: BBC News to Cut 500 | Networks Book Clinton

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

BBC News Division to Cut 500 Jobs (Forbes)
BBC News is preparing to announce 500 more job losses, as part of its ongoing cost-cutting program, and that industrial action could well follow. The Guardian Up to 600 job losses are expected to be confirmed in BBC News, with around 80 posts going in BBC Radio, with full details of the cuts expected to be announced next month. Politico / Dylan Byers on Media The cuts, which will be phased in over a two-year period, will reduce BBC’s staff of 8,000 by roughly 6 percent. The Telegraph It currently employs around 5,400 journalists, all of whom are expected to be assessed under an appraisal system throughout this year. James Harding, director of news and current affairs, has already warned staff the BBC is only half way through its cost-cutting drive, with 14 percent of its budget having to be reduced by 2017. HuffPost In February 2013, BBC journalists went on strike to protest job cuts, which, at the time, were rumored to be around 2,000 lost positions in years ahead. Just last month, the BBC offered a 1 percent pay increase to employees earning less than £50,000 — or around $68,000. The small pay raise was blasted by trade unions, calling it “completely unacceptable” and blaming the company’s poor leadership for the cost cuts. BBC employees have reacted similarly to the stirring rumors of the layoffs ahead.

Read more

Businessweek Expands Politics Team

Bloomberg Businessweek has added two to its politics and policy team. Details are below.

  • Allison Hoffman joins Businessweek as an associate editor. She comes to the magazine from Tablet, where she edited its News & Politics section. She previously served as a reporter for the Los Angeles Times and the Associated Press. Hoffman begins June 16.
  • Josh Eidelson has been named a Businessweek reporter. Eidelson most recently worked for Salon, covering politics, policy and labor issues. He begins June 9.

Morning Media Newsfeed: WH Probes CIA Press Leak | Katz, Lenfest Win Inquirer Bidding | New Abramson/NYT Details

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

White House Launches Probe Into CIA Station Chief Disclosure (Politico)
The White House has launched an investigation into how the name of the CIA’s station chief in Afghanistan was released to the press Sunday during President Barack Obama’s surprise visit to U.S. troops there, officials said. TVNewser White House counsel Neil Eggleston will oversee the investigation. FishbowlDC On Sunday as President Obama spoke at Bagram Air Base in Afghanistan, a pool report sent to upwards of 6,000 journalists included the name of a CIA station chief in the country, as one of many briefing the President during his visit. HuffPost The Washington Post’s Scott Wilson, who wrote the pool report, had received the list from White House officials. Wilson included the list as part of a pool report from Obama’s visit to Afghanistan that was distributed Saturday by the White House press office, which later sent out a revised version not including the station chief’s name. Despite the pool report appearing in thousands of inboxes, all major news outlets have continued to withhold the covert agent’s name at the government’s request. Time The CIA official operates under a cover, though their identity is known to the Afghan government. The release of the name is not only a faux pas in intelligence circles, but could jeopardize the CIA officer’s career and safety.

Read more

Morning Media Newsfeed: Court Torn Over Aereo | Time Inc. Board Revealed | Comcast Gains Soar

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Supreme Court Justices Express Concern Over Scope of Aereo Ruling (TVNewser)
While hearing oral arguments from attorneys representing the broadcast networks and Aereo Tuesday morning, the Supreme Court justices “appeared unsure” how to rule in the case. Reuters Aereo, backed by media mogul Barry Diller’s IAC/InterActiveCorp, could be forced to shut down if the court rules for the companies challenging the startup. A win for Aereo could spur innovation in the television industry by paving the way to new, cheaper ways for consumers to watch shows. A decision is due by the end of June. Bloomberg Hearing arguments Tuesday in Washington, some justices suggested they viewed Aereo as violating broadcaster copyrights by using thousands of dime-sized antennas to get over-the-air signals without paying fees. “There’s no technological reason for you to have 10,000 dime-sized antennas other than to get around the copyright laws?” Chief Justice John Roberts asked. At the same time, the hour-long hearing didn’t clearly indicate the likely outcome, as justices including Stephen Breyer repeatedly asked whether a ruling favoring the broadcasters would imperil the cloud computing business. Variety Some of the justices on Tuesday suggested that they faced a challenge in defining just what Aereo is, and drawing a line on where privately used consumer technology ends and a publicly performing service begins. The Washington Post Aereo argued that its thousands of antennas are essentially rented to subscribers of its $8-a-month service for users to pull programs from the public airwaves legally and then store in Internet server files to watch at their convenience. In that way, it is just a mediator, the company argued, with consumers in control of how they use the company’s antennas and storage files for pulling and recording programs from the airwaves. Most of the arguments, which lasted more than an hour, were focused on the justice’s queries about the definition of public and private performances in copyright law and how Aereo differs from cable, satellite and other Internet video firms that pay broadcasters retransmission and other license fees.

Read more

Richard Turley to Leave Businessweek for MTV

Richard Turley GHere’s some sad news for magazine design fans: Richard Turley, the man behind Bloomberg Businessweek’s relentless amazing art, is leaving.

According to Turley, he is departing to take a role at MTV:

So why am I leaving? Well, after writing all this, I’m wondering the same thing.. but it’s time for me to learn something new and work with different content for a different audience. MTV has always created culture and ideas that define generations. The opportunity to work with animators, video artists, journalists, designers, musicians, artists – creating content, creating culture, for an audience as big as MTV’s is really exciting.

Turley had been Businessweek’s creative director for the past four years. Before joining the magazine, he worked for The Guardian.

Former Billboard Editorial Director Points to Egregious Example of ‘Echo Chamber Reporting’

LadyGagaARTPOPOn Monday, BuzzFeed’s Myles Tanzer introduced a whole new audience to Angela Cheng, a pseudonymous music blogger who recently shifted her very questionable act from examiner.com to the URL popmusicgadfly.com.

Entangled in this trail is former Billboard editorial director Bill Werde and industry superstar Lady Gaga. The publication of the BuzzFeed story led Werde to reluctantly chime in via Tumblr and sparked a follow-up post from Cheng on April 1. We’re going to focus on Werde’s post, since it addresses the “Culpability of the Media” and what appears to be some very lazy reporting:

On November 17, 2013, “Sabrina O’Connor” [another mysterious examiner.com blogger byline] posted a story on Examiner.com that claimed Lady Gaga’s Interscope label had spent $25 million to promote her album ARTPOP, which had been released 11 days earlier.

Within days that number had been repeated in seemingly any outlet that could credibly cover such a matter: Business Week; New York magazine; Business Insider. A couple of weeks later, the New York Post published a razor-sharp hatchet job on Gaga, once again, floating the $25 million figure.

(Credit where it’s due: the only outlet I could find that called bullshit, and did it the very next day, was Roger Friedman at Showbiz 411.)

Read more

NEXT PAGE >>