TVNewser FishbowlDC AgencySpy TVSpy LostRemote PRNewser SocialTimes AllFacebook 10,000 Words GalleyCat UnBeige MediaJobsDaily

Posts Tagged ‘espn’

Morning Media Newsfeed: Yahoo! Revives Community | AP to Automate Earnings Stories

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Community Picked Up by Yahoo! (LostRemote)
Greendale Community College is reopening its doors — on Yahoo! The cancelled NBC sitcom Community has been picked up by Yahoo for a 13-episode sixth season. Mashable Until recently, Community’s studio, Sony, had been in talks with Hulu about resurrecting the series following its May cancellation by NBC. NYT Community, which uses a study group at Greendale Community College as the jumping-off point for its self-referential story lines and pop culture obsessions, comes with a core audience of passionate fans. Those fans helped save the show from a previous threat of cancellation two seasons ago. Yahoo! Screen offers reruns of many shows, but Yahoo! has been putting more emphasis on adding original shows. WSJ In April, it announced the launch of 30-minute comedies Other Space and Sin City Saints, which will debut next year. In a time of “cord-cutting,” online services have helped attract subscribers with shows such as Netflix’s Orange Is The New Black and Amazon’s Alpha House. Deadline Hollywood The deal for Community extends Sony TV’s strong track record in bringing back cancelled series. The studio previously brokered a deal to move acclaimed drama Damages to DirecTV after it was cancelled by FX, and found a way to bring back on their original networks cancelled series Drop Dead Diva on Lifetime and Unforgettable on CBS. All three series have gone to air multiple seasons post-cancellation. What wasn’t immediately clear was how Yahoo! plans to make money from continuing the cult show online.

Read more

Morning Media Newsfeed: Aereo Suspends Service | The View Loses Two

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Aereo Suspends Streaming TV Service, Weighs Next Steps (Variety)
Following the Supreme Court’s ruling on Wednesday in favor of broadcasters, Aereo announced early Saturday that it was pausing its streaming TV service at 11:30 a.m. ET. “We have decided to pause our operations temporarily as we consult with the court and map out our next steps,” Aereo CEO and founder Chet Kanojia wrote in a letter to subscribers. Deadline Hollywood The Barry Diller-backed company plans to consult with the U.S. District Court in New York, hearing broadcasters’ complaint against it after the U.S. Supreme Court ruled in a 6-3 decision that the service violates station owners’ copyrights when it streams their over-the-air programming without permission. Users will receive a refund for their last paid month. Mediaite Notably, Kanojia calls the move a “pause” rather than a permanent end to operations, though it seems highly unlikely that the company will be able to move forward in any recognizable form following the decision. In an interview with Bloomberg TV earlier this year, he said the company had “no plan” to move forward if the court ruled against it. GigaOM Despite the obvious appeal of an Internet-based mobile TV service that offers a small bundle of channels, the TV industry is reluctant to change its current business model, which is based on selling large packages of channels, many of which consumers never watch. One option for Aereo may be to accept the Supreme Court’s declaration that it is a cable company, and seek a license from the broadcasters, although the economics of this might prove prohibitive. NYT The company had fewer than 500,000 subscribers in about a dozen metropolitan areas. Customers paid $8 to $12 a month to rent one of Aereo’s dime-size antennas that captured over-the-air television signals. They then could stream and record programs from major broadcasters using their mobile phones, tablets, laptops and Internet-connected televisions.

Read more

Morning Media Newsfeed: USA-Germany Crashes WatchESPN | Publishing Sales Fall

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

ESPN Live Stream Crashes During USA-Germany World Cup Match (Variety)
Many users across the U.S. were unable to access ESPN’s WatchESPN video-streaming service as the USA-Germany match in the 2014 FIFA World Cup kicked off at noon ET on Thursday. An ESPN rep said the sports programmer was “investigating some limited issues due to unprecedented demand.” WatchESPN viewership for the first half of the USA-Germany match peaked at more than 1.4 million concurrent viewers. Re/code For context: During the Winter Olympics, NBCUniversal reached a peak of 850,000 concurrent viewers when it streamed the U.S./Russia Hockey game. TVNewser CNN’s Lara Baldesarra, Fox News’ Bryan Llenas, CBS’ Elaine Quijano, ABC’s Paula Faris and NBC’s Natalie Morales covered the World Cup for their respective networks. Mediaite The media world, like the rest of the country, apparently stopped what it was doing to gather around televisions and watch the match. Capital New York ESPN, which is a U.S. rights-holder, held a viewing party at its Bristol, Conn. campus. At ESPN sister network ABC, ABC News staffers were invited to watch the game, and the network provided food and red, white and blue rocket pops. At CBS News, CBS This Morning executive producer Chris Licht brought in pizza, with the game playing on a big screen. At NBC News, the executive team was advised to order in lunch and give their teams a chance to watch the game too. CNN also had a pizza party for staffers while the game was on.

Read more

Morning Media Newsfeed: USA-Portugal Hits Highs | Isikoff Joins Yahoo! News

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

18.2 Million Watch USA vs. Portugal, Most-Watched Soccer Match Ever on U.S. TV (TVNewser)
An average of 18.22 million viewers watched the USA tie Portugal (2-2) in World Cup action late Sunday afternoon on ESPN. That’s the most-watched soccer match ever on American TV and surpasses the previous high of 17,975,000 viewers for the 1999 Women’s World Cup final (USA vs. China) on ABC. TVSpy 1.3 million watched on the WatchESPN app. Washington, D.C., led all markets for the telecast with a 13.3 rating. AllFacebook The game resulted in approximately 20 million interactions (posts, comments and likes) by some 10 million Facebook users, according to the Facebook Data Science Team. In the U.S. alone, more than 4 million Facebook users were responsible for more than 7 million interactions related to the match. Financial Times An average of 24.7 million viewers watched Sunday’s performance on either ESPN or Univision, the Spanish-language network whose best football ratings have in the past often been for Mexico matches. Mashable Not only was that an all-time record for a soccer match, it also beat the average viewership for the 2013 World Series by 10 million viewers.

Read more

Morning Media Newsfeed: USA-Ghana Sets Ratings Record | Apple Settles eBook Suit

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

USA-Ghana Sets Ratings Record for ESPN (TVNewser)
ESPN’s last World Cup before turning over the broadcast rights to Fox Sports is off to a good start: Monday night’s USA-Ghana match was the most-watched men’s soccer match ever on ESPN or ESPN2, drawing 11.1 million viewers per minute. Capital New York Univision averaged 4.8 million viewers for its language coverage, according to overnight data from Nielsen. All told, an average of 16 million people watched the game live on television, with at least 1.4 million more watching (legally) online. Bleacher Report But even before that game, ESPN was already enjoying some of its best ratings ever. Through the first 11 games, the networks of ESPN, ESPN2 and ABC had averaged about 3.7 million viewers. That was a 2 percent bump over the 2010 World Cup, which of course included a weekend game featuring the United States and England on ABC. If the ratings from that England match are removed, ratings were up a rather mind-blowing 37 percent. AllFacebook Team USA’s thrilling 2-1 victory caused some 10 million Facebook users to produce more than 15 million interactions on the social network, according to the Facebook Data Science Team. Variety The soccer tourney has already broken the previous global record for online-video streaming. Monday’s Germany-Portugal match drove a peak of 4.3 terabits per second of streaming video on the Akamai Technologies content-delivery network — blasting past the previous high of 3.5 Tbps for the U.S.-Canada men’s hockey semifinal during the 2014 Winter Olympics. The streaming-video peak for the USA-Ghana match came in at 3.2 Tbps, behind last Friday’s 3.5 Tbps for the Spain-Netherlands contest, according to Akamai.

Read more

Morning Media Newsfeed: Casey Kasem Dies at 82 | FCC to Investigate Netflix Dispute

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Casey Kasem, Wholesome Voice of Pop Radio, Dies at 82 (NYT)
Casey Kasem, a disc jockey who never claimed to love rock ’n’ roll but who built a long and lucrative career from it, creating and hosting one of radio’s most popular syndicated pop music shows, American Top 40, died on Sunday in a hospital in Gig Harbor, Wash. He was 82. Mashable Kasem had Parkinson’s disease and dementia. His children took him off life support in a Washington hospice this week. HuffPost Kasem will be remembered as the “the king of countdowns.” He was best known for his work on American Top 40, which he hosted from 1970 to 1988, and again from 1998 until 2004, when he passed the job on to Ryan Seacrest. Kasem was also a talented voice-over artist, most famously voicing Scooby-Doo’s pal, Shaggy. THR Kasem said he wanted to be the “voice of the guy next door,” and his style was to accent the positive, considering each one of the hits a major accomplishment for each act involved. He never focused on the negative, such as a big drop-off for a particular song, and remained family-friendly. His shows also tugged at the heartstrings with such elements as “Long Distance Dedications.” Variety Kemal Amin Kasem was born in Detroit to parents who were Lebanese Druze immigrants. He graduated from Wayne State University. Kasem got his start in radio during the Korean War, working for Armed Forces Radio. Kasem was inducted into the National Association of Broadcasters Hall of Fame in 1985 and the National Radio Hall of Fame in 1992.

Read more

Morning Media Newsfeed: Media Cover Cantor Loss | RTDNA Announces Winners

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Right-Wing Radio’s Win on Cantor (Politico)
Dave Brat didn’t have much money, staff or name recognition — but he did have Laura Ingraham. In the weeks leading up to Tuesday’s primary, the conservative talk radio host did more to raise Brat’s profile in his Virginia district than his own campaign could ever have done with its paltry budget and paid staff of two, political experts in the state and Washington said Wednesday. TVNewser Cable news networks went into overdrive with the stunning news Tuesday night. At 8:06 p.m. MSNBC’s Rachel Maddow interrupted Chris Hayes‘ show, which had been pre-recorded. Maddow called it “a shocking development in American politics.” (Hayes returned live at 8:38 p.m.). CNN’s Anderson Cooper called the race at 8:11 p.m. and FNC’s Trace Gallagher broke into The O’Reilly Factor at 8:14 p.m. ET, before Bret Baier and Megyn Kelly picked up coverage and filled out the 8 p.m. ET hour. NYT Few people did more than Ingraham to propel Brat, a 49-year-old economics professor who has never held elected office before, from obscurity to national conservative hero, defeating house majority leader Eric Cantor in the Republican primary held Tuesday night. And few stories better illustrate how his out-of-nowhere victory was due in large part to a unique and potent alignment of influential voices in conservative media. New York Daily News / Mouth of The Potomac Ingraham likened a rally she held for Brat to what she saw in 2008 when freshman senator Barack Obama was campaigning in the Iowa caucuses. She left Iowa knowing Obama would win. “The national media totally missed this,” said Ingraham, a nervy and entertaining conservative, noting how little coverage the rally got, mostly via the local NBC station and a conservative website. TVNewser Nearly 4 million people tuned into one of the cable news networks during the 8 p.m. ET hour Tuesday night as news broke that Cantor had been defeated in his Virginia primary race. As usual, Fox News led the way in both ratings metrics, averaging 2,794,000 total viewers and 485,000 adult 25-54 viewers in the 8 p.m. hour.

Read more

Morning Media Newsfeed: WH Probes CIA Press Leak | Katz, Lenfest Win Inquirer Bidding | New Abramson/NYT Details

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

White House Launches Probe Into CIA Station Chief Disclosure (Politico)
The White House has launched an investigation into how the name of the CIA’s station chief in Afghanistan was released to the press Sunday during President Barack Obama’s surprise visit to U.S. troops there, officials said. TVNewser White House counsel Neil Eggleston will oversee the investigation. FishbowlDC On Sunday as President Obama spoke at Bagram Air Base in Afghanistan, a pool report sent to upwards of 6,000 journalists included the name of a CIA station chief in the country, as one of many briefing the President during his visit. HuffPost The Washington Post’s Scott Wilson, who wrote the pool report, had received the list from White House officials. Wilson included the list as part of a pool report from Obama’s visit to Afghanistan that was distributed Saturday by the White House press office, which later sent out a revised version not including the station chief’s name. Despite the pool report appearing in thousands of inboxes, all major news outlets have continued to withhold the covert agent’s name at the government’s request. Time The CIA official operates under a cover, though their identity is known to the Afghan government. The release of the name is not only a faux pas in intelligence circles, but could jeopardize the CIA officer’s career and safety.

Read more

Morning Media Newsfeed: AT&T to Acquire DirecTV | NYT Publisher Speaks | CNN Fires Editor

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

AT&T to Buy DirecTV for $48.5 Billion (NYT / DealBook)
AT&T formally agreed on Sunday to buy DirecTV for about $48.5 billion, striking another transaction meant to overhaul the American telecommunications landscape. CNNMoney The boards of the two companies met on Sunday to approve the plan. “This is a unique opportunity that will redefine the video entertainment industry and create a company able to offer new bundles and deliver content to consumers across multiple screens — mobile devices, TVs, laptops, cars and even airplanes,” said Randall Stephenson, the chief executive of AT&T, in a statement. WSJ Just months ago, Comcast Corp. announced a $45 billion agreement to buy Time Warner Cable, a combination that would serve close to 30 million video subscribers, after proposed divestitures. Meanwhile, Sprint Corp. continues to work on a bid for smaller rival T-Mobile US Inc., people familiar with the matter say. The deal for DirecTV gives AT&T almost 26 million pay TV subscribers and a national footprint in the business at a time when the telecom carrier sees video delivery as core to its future. The Associated Press Dallas-based AT&T’s proposed combination could improve its Internet service by pushing its existing U-verse TV subscribers into video over satellite service, and thereby free up bandwidth on its telecommunications network. AT&T currently offers a high-speed Internet plan in a bundle with DirecTV television service. The acquisition would help it further reap the benefits of that alliance. DirecTV would continue to be based in El Segundo, Calif., following the merger. The companies expect the deal to close within 12 months following a government review.

Read more

Morning Media Newsfeed: ECJ Tackles Web Records | ABC Pitches Brands | FCC Faces Protests

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

google-square

European Court Lets Users Erase Records on Web (NYT)
Europe’s highest court said on Tuesday that people had the right to influence what the world could learn about them through online searches, a ruling that rejected long-established notions about the free flow of information on the Internet. Poynter / MediaWire If results display pages that are “inadequate, irrelevant or no longer relevant, or excessive in relation to the purposes for which they were processed and in the light of the time that has elapsed,” the search engine operator must remove them, the court ruled, even if the “publication in itself on those pages is lawful.” BBC News The case was brought by a Spanish man who complained that an auction notice of his repossessed home on Google’s search results infringed his privacy. Google says it does not control data, it only offers links to information freely available on the Internet. It has previously said forcing it to remove data amounts to censorship. WSJ Some lawyers argue that the ruling will probably only be applied for searches done and displayed in Europe, and only for European data subjects, for instance, EU citizens or European residents. The court specifically said, however, that companies can’t get out of compliance simply by saying their servers are outside of Europe. The technology industry has rallied around freedom of speech, long a tenet of Western democracy but enshrined specifically in the U.S. Constitution as its First Amendment. Privacy-rights activists and many European officials have supported a competing notion: the “right to be forgotten.” Reuters The ruling creates technical challenges as well as potential extra costs for companies like Google, the world’s No. 1 search engine, and Facebook. The European Court of Justice (ECJ) said the rights of people whose privacy has been infringed outweighed the general public interest. Google said it was disappointed with the ruling, which contradicted a non-binding opinion from the ECJ’s court adviser last year that said deleting sensitive information from search results would interfere with freedom of expression.

Read more

<< PREVIOUS PAGENEXT PAGE >>