TVNewser FishbowlDC AgencySpy TVSpy LostRemote PRNewser SocialTimes AllFacebook 10,000 Words GalleyCat UnBeige MediaJobsDaily

Posts Tagged ‘Fox News’

Morning Media Newsfeed: Jansing Promoted | CBS Crew Detained | News Corp. Buys Harlequin

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Chris Jansing Named Senior White House Correspondent for NBC News (TVNewser)
Changes are coming to NBC’s Washington bureau. NBC News president Deborah Turness has named Chris Jansing as the new senior white house correspondent and Peter Alexander as national correspondent. Politico / Dylan Byers on Media Jansing, who will report primarily for NBC Nightly News, will relocate from New York to Washington and will stop hosting her MSNBC show Jansing & Co. The network said her replacement will be announced in the coming weeks. Variety Both Jansing and Alexander will work as part of a unit that also comprises Chuck Todd, the NBC News political director and chief White House correspondent, and Kristen Welker, who will continue to report for NBC Nightly News and Today. HuffPost It will be the latest of a string of changes at that network, which has recently reshuffled its daytime lineup and added Ronan Farrow and Joy Reid to its roster. Deadline Hollywood Jansing joined NBC News in June 1998, and has also anchored Jansing & Co. on MSNBC since October 2010. She anchored MSNBC’s coverage of the terrorist attacks on Sept. 11 as the events unfolded, extensively covered several presidential campaigns for both NBC News and MSNBC and hosted a series of reports called Battleground America.

Read more

Morning Media Newsfeed: Oprah Eyes Clippers | Viacom to Buy Channel 5 | Time Warner Profits Soar

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Oprah Considering Los Angeles Clippers Bid (ESPN)
Oprah Winfrey, David Geffen and Larry Ellison will join together in a bid to buy the Los Angeles Clippers if the NBA’s board of governors votes to force Donald Sterling to sell the team, Geffen said Wednesday. FishbowlNY Others interested in buying the Clippers include Diddy (he even created his own hashtag #DiddyBuyTheClippers) and Floyd Mayweather. THR The OWN Network founder would pair with music mogul Geffen and Oracle co-founder Ellison in an investor role. On Tuesday, NBA commissioner Adam Silver pledged to force the sale of the Clippers after audio recordings of racist remarks made by owner Donald Sterling surfaced on TMZ days earlier. Sterling, who has owned the Clippers franchise since 1981, faces a ban from attending all NBA games as well as making any business decisions for the team. LA Times / Sports Now Winfrey, in reference to Sterling’s comments, told TMZ on Tuesday that “the plantation days are over.” She also denied having interest in purchasing the team on her own. However, Winfrey’s spokesperson, Nicole Nichols, issued a statement Wednesday confirming that she’s in talks about becoming an investor. Reuters The advisory finance committee of the NBA’s governing board scheduled a meeting for Thursday to review the next steps for forcing a sale of the Clippers, as urged on Tuesday by NBA commissioner Adam Silver, a league spokeswoman said. Sterling, who bought the Clippers in 1981 for $13 million when the team was based in San Diego, has not indicated whether he would relinquish ownership without a fight. Experts have estimated that the franchise, which moved to Los Angeles in 1984, could now be worth as much as $800 million.

Read more

Morning Media Newsfeed: Clippers Lose Sponsors | Mockingbird To Go Digital | Al Jazeera Sues Egypt

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Sponsors Have Begun to Abandon the Clippers (PRNewser)
The controversy behind the allegedly racist remarks made by L.A. Clippers owner Donald Sterling has the biggest names behind the Clippers making their way toward the exits. Mediaite State Farm Insurance became the first sponsor to pull its support from the Clippers Monday morning, following audiotape released by TMZ Saturday that allegedly revealed Sterling going on a racist tirade. WSJ More than a half dozen other sponsors of the Clippers, including Kia Motors, Virgin America, Red Bull, Aquahydrate, Mercedez-Benz, Corona and CarMax, also distanced themselves from the team Monday. While some advertisers sponsor the NBA, other brands sponsor individual teams — some advertisers do both. Sports marketing experts suggest that team sponsorship agreements with a big-market team like the Clippers could range anywhere from $100,000 to over $2 million a year, depending on what is included in the marketing package as well as if the advertiser is given category exclusivity. Variety According to new statements, the advertisers felt maintaining ad ties to the team after reports surfaced about Sterling’s remarks would not be in their best interest. “The comments allegedly made by Clippers owner, Donald Sterling, are offensive and reprehensible, and they are inconsistent with our views and values,” Kia said in a statement Monday. The NBA is expected to make an announcement regarding Sterling’s alleged comments today. THR Sterling’s tirade was prompted when his girlfriend, V. Stiviano, posted a photo of herself with Magic Johnson on Instagram. In the audio remarks obtained by TMZ and Deadspin, Sterling expresses displeasure about having black people attend Clipper games. Read more

Morning Media Newsfeed: García Márquez Dead at 87 | Whoopi Gets New Gig | Wallace Re-Signs

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Gabriel García Márquez, Nobel Laureate, Dies at 87 (GalleyCat)
Colombian author Gabriel García Márquez passed away Thursday. He was 87 years old. Time The Nobel Prize-winning author was hospitalized for nine days in late March for an infection in his lungs and urinary tract. He had been recovering in his home in Mexico City since April 8. NYT His death was confirmed by Cristóbal Pera, his former editor at Random House. García Márquez, who received the Nobel Prize for Literature in 1982, wrote fiction rooted in a mythical Latin American landscape of his own creation, but his appeal was universal. His books were translated into dozens of languages. He was among a select roster of canonical writers — Dickens, Tolstoy and Hemingway among them — who were embraced both by critics and a mass audience. The Guardian Journalists gathered outside García Márquez’s house in Mexico City in the hope that one of the family members who was reportedly at his side would emerge. Mexican president Enrique Peña Nieto expressed sadness at the death of “one of the greatest writers of our time,” in the name of Mexico, the novelist’s adopted home. Chilean writer Luis Sepúlveda was quoted by the Mexican newspaper Reforma as saying that he was “the most important writer in Spanish of the 20th century.” WSJ Born in the sleepy town of Aracataca, Colombia, García Márquez was best known for his 1967 masterpiece, One Hundred Years of Solitude. In a career spanning more than 60 years, García Márquez wrote some of the Spanish language’s most revered books, many of which became best sellers in the U.S. They included Autumn of The Patriarch, Chronicle of A Death Foretold, Love in The Time of Cholera and The General in His Labyrinth. García Márquez was also an accomplished journalist, whose lyrical, deeply reported stories first caught the eye of readers in Colombia’s capital, Bogotá, in the early 1950s. He later became renowned not only his profiles of presidents and despots but for the real-life close ties he cultivated with leaders ranging from Fidel Castro to Bill Clinton to François Mitterrand.

Read more

Morning Media Newsfeed: ABC News, CPI Spar | FNC to Debut Daytime Ensemble | Discovery Drops U.K. Bid

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

ABC News Asking Center for Public Integrity to Share Pulitzer Prize (TVNewser)
ABC News is calling on the Center for Public Integrity to share its Pulitzer Prize for investigative journalism, awarded to CPI’s Chris Hamby, taking issue with CPI’s Pulitzer submission that depicts ABC News as a minor partner in a year-long coal-mining industry investigation instead of equal partners. HuffPost Network president Ben Sherwood sent a four-page letter to CPI’s executive director Bill Buzenberg affirming that ABC News was CPI’s partner in the investigation. He argued that reporters Brian Ross and Matthew Mosk made “significant contributions” without which CPI would not have won the Pulitzer. He added that while the prizes are only awarded to print organizations, he hoped the Pulitzer committee would recognize Ross and Mosk. Mediaite In the letter, Sherwood said Buzenberg “omitted the names of ABC News reporters and sought to parse and diminish their contributions, even though their bylines appropriately appear on four of the eight articles submitted by the Center to the committee.” Poynter In response, Buzenberg provided a point-by-point rebuttal saying CPI reporter Chris Hamby was the engine behind the story for months before ABC entered the investigation and in long stretches when ABC was working on other things. Politico / Dylan Byers on Media CPI and ABC News have shared recognition for the black lung benefits story in the past. In March, the Harvard Goldsmith Prize for Investigative Reporting was awarded to Chris Hamby, Ronnie Greene, Jim Morris and Chris Zubak-Skees of CPI and Matthew Mosk, Brian Ross and Rhonda Schwartz of ABC News. Next month, the White House Correspondents’ Association will honor “The Center for Public Integrity, in partnership with ABC News.” On Wednesday, they received an award from the Society of Professional Journalists. Television news organizations are excluded from the Pulitzer Prizes, which honor newspaper and digital reporting.

Read more

Morning Media Newsfeed: Pulitzers Announced | Google Buys Drone Maker | Relativity Eyes Maker Studios

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

2014 Pulitzer Prizes Announced (FishbowlNY)
The Pulitzer Prizes celebrate the best of the best, and Monday we learned the latest recipients of journalism’s highest honor. TVNewser The Washington Post and the U.S. edition of The Guardian have won the award. They will share the Public Service award for their series of stories on NSA surveillance, as revealed by Edward Snowden, an NSA contractor who gave the top-secret information to the news organizations. The Pulitzer committee said the journalism was “marked by authoritative and insightful reports that helped the public understand how the disclosures fit into the larger framework of national security.” Politico Snowden immediately declared the decision “a vindication.” The reporting on the former government contractor’s leaks was led by journalists Glenn Greenwald and Ewan McAskill at The Guardian, Barton Gellman at the Post, and Laura Poitras, who worked with both newspapers. NYT The Boston Globe won the breaking news prize for its coverage of the Boston Marathon bombing, which killed three people and wounded at least 260. The Post won a second award, for explanatory journalism. Eli Saslow, 31, a staff writer, won for a series of articles on American families that rely on the federal food stamp program. GalleyCat Author Donna Tartt won the Pulitzer Prize for fiction for her book The Goldfinch. The novel about an orphan also won Amazon’s Best Books of the Month “Spotlight Pick” in October 2013 and was shortlisted for 2013 National Book Critics Circle Award.

Read more

Morning Media Newsfeed: Comcast Pleads Case | DirecTV Restores TWC | Breitbart Loses Whip

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

comcast-twc

As Comcast Takes Next Step in TWC Merger, Opposition Groups Band Together (TVNewser)
Comcast took the next step in its $45 billion acquisition of Time Warner Cable Tuesday morning by filing a joint Applications and Public Interest Statement with the FCC. In a blog post about the filing, Comcast EVP David Cohen argued that the deal is good for consumers, especially current TWC customers. Those opposed to the deal, understandably, don’t think so. Fifty groups sent a letter to the attorney general and FCC chairman Tuesday asking that the deal be blocked. Capital New York The 650-page document filed with the FCC outlines the reasons Comcast believes the proposed merger with TWC would be in the public interest. Much of the document spelled out in granular detail arguments made by Comcast in its original announcement of the proposed deal, but there are some notable new takes. Comcast now sees itself as a tech company, in competition with Google, Facebook and Netflix just as much as traditional competitors like DirecTV and Verizon. Comcast argues that it doesn’t compete with TWC, as they do not operate in the same areas. Variety Critics have claimed the Comcast-TWC merger, which would create an entity that controls 30 percent of the country’s pay-TV market, is decidedly not in the public interest because it would result in fewer choices and higher prices for consumers. Moreover, the combination “could compromise the open nature of the Internet,” Sen. Al Franken told Justice Department officials last month. CNET Last week, Comcast filed a Hart-Scott-Rodino notification with the U.S. Department of Justice, which will begin the antitrust review of the merger. And on Wednesday, Cohen will testify about the merger before the U.S. Senate Judiciary Committee. Now that the official filing has been made in the merger, which was announced in February, the FCC will have a self-imposed deadline of 180 days to review and make its decision. USA Today Facing a growing number of customers flocking to streaming video and content providers demanding more payment for programs, TWC agreed in February to be bought by Comcast for $45 billion. The acquisition would give Comcast access to key media markets that it has coveted, including New York and Los Angeles, and occupy about 40 percent of the Internet service market, or about 32 million customers.

Read more

Study: Fox News Climate Coverage Mostly Misleading

Fox NewsAccording to a new study from the Union of Concerned Scientists, if you want to learn something about climate science, don’t watch Fox News. Last year, the cable channel covered climate science 50 times, and 72 percent of the time those features included misleading statements.

Don’t feel too bad for the folks at Fox News, they’re trying. That number is actually an improvement from 2012, when the network’s climate coverage was incorrect 93 percent of the time. Ninety-three percent! How does that even happen? “Exclusive: The sun is made entirely of nougat. Here’s Bill O’Reilly, on why this is President Obama’s fault.”

MSNBC, meanwhile, was at the opposite end. The network covered climate science 132 times in 2013, with 92 percent of those features including correct statements.

The union’s report also included CNN (Fox News, MSNBC and CNN are the nation’s most watched cable news channels), which struck a happy medium between Fox News and MSNBC. CNN’s climate coverage was accurate 70 percent of the time.

Morning Media Newsfeed: Fox’s 49th Quarter Win | 60 Minutes Owns Up | RIP, @ColbertReport

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

200px-Fox_News_Channel.svg

2014 Ratings: Fox News No. 1 for 49th Consecutive Quarter (TVNewser)
Fox News finishes its 49th consecutive quarter and 147th consecutive month as the top-rated cable news network, besting the competition in both total day and primetime during the first quarter of 2014. In addition to delivering cable news’ top 14 programs in total viewers and top seven programs in the adults 25-54 demographic, Fox News was the only cable news network to grow compared to the year-ago quarter. Despite a strong March for CNN, MSNBC held on to the second-place spot among the cable news networks in both total day and primetime. HuffPost The disappearance of Malaysia Airlines flight 370 was one of the biggest stories of the month, and CNN — whose obsessive coverage of the plane has brought it both ratings victories and repeated criticism — reaped the rewards in March. The network beat MSNBC in weekday primetime in the demo at the end of the quarter, averaging 240,000 viewers in the 25-54 category to MSNBC’s 201,000. Those numbers represent a 71 percent increase in the demo compared to March 2013. Variety The numbers come as MSNBC pushed hard during the period to cover the “Bridgegate” scandal surrounding New Jersey governor Chris Christie, and they raise the question of whether CNN will be able to sustain its March momentum when and if the MH 370 story loses the interest of news audiences.

Read more

Morning Media Newsfeed: FiveThirtyEight Is Live | Sony Layoffs Begin | Carney to Resign?

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

natesilver_NYTsports

Statistician Nate Silver’s ESPN Site Kicks Off Amid Blog Frenzy (Bloomberg Businessweek)
Nate Silver, the New York Times blogger who jumped to ESPN last year, introduced his revamped FiveThirtyEight.com website Monday as more traditional media companies seek investments in online journalism. Poynter / MediaWire In an article welcoming readers, editor-in-chief Silver says the fact that he called the 2012 presidential election “was and remains a tremendously overrated accomplishment.” It only stood out “in comparison to others in the mainstream media,” Silver writes. Politico / Dylan Byers on Media The new site already features a number of articles and visualizations on topics ranging from the Crimean independence vote to the efficacy of toilet seat covers to Silver’s highly anticipated March Madness predictions. FiveThirtyEight will also produce podcasts and documentaries. GigaOM Silver said that he doesn’t want his site to replace or supersede traditional journalism, but to fill what he sees as a “need in the marketplace” for rigorous data-oriented journalism. The site’s logo, a stylized fox head, comes from what Silver says is an ancient Greek aphorism about how the hedgehog knows one large thing, while the fox “knows many small things.” Capital New York Remnants of Silver’s time as a data wonk at the Times remain. The site includes an archive of many, but not all, of the FiveThirtyEight articles published when it was a Times brand, dating back to 2009. Several are even bylined by the current head of the Times‘ impending data venture The Upshot: David Leonhardt. Times graphics editor Kevin Quealy also makes appearances in the archives, as well as Thomas Schaller, a professor of political science at the University of Maryland who contributed to the site when it was part of the Times, and Andrew Gelman, professor of statistics and political science at Columbia University. FishbowlDC FiveThirtyEight is back, baby. And for all of you in D.C. journo-land, this likely means you will have no jobs. The overwhelming and undeniable power of Nate Silver‘s math will render your quaint approaches to “newsgathering” as irrelevant as they are devoid of insight. Sorry.

Read more

<< PREVIOUS PAGENEXT PAGE >>