TVNewser FishbowlDC AgencySpy TVSpy LostRemote PRNewser SocialTimes AllFacebook 10,000 Words GalleyCat UnBeige MediaJobsDaily

Posts Tagged ‘Google’

Morning Media Newsfeed: SI Scores LeBron James Scoop | The View Considers Cupp

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

LeBron James Announces Cleveland Return Via Sports Illustrated (FishbowlNY)
Everyone in the sporting world — and many others outside of it — were awaiting word on where LeBron James would play next season, and Sports Illustrated got the scoop Friday. In an article by James (as told to SI’s Lee Jenkins), James explained his reasons for returning to Cleveland to play for the Cavs. LostRemote After the story went up, James posted on Instagram a photo of himself with the caption “I’m Coming Home.” #GoodforLebron and #Cleveland also started trending on Twitter quickly. TVSpy Cleveland CBS affiliate WOIO reported the news at 12:25 p.m. Friday, just after James’ announcement was posted to SI.com. “The newsroom is abuzz right now,” Paul Orlousky said. The station remained in coverage through the 1 p.m. hour. PRNewser Jenkins reportedly helped James write the essay Thursday night, and the mag didn’t let any of its advertisers know about what will almost surely be the biggest traffic driver in recent history. HuffPost “My relationship with Northeast Ohio is bigger than basketball,” James told Jenkins. “I didn’t realize that four years ago. I do now.” James, an Akron, Ohio native, was selected by the Cavs with the No. 1 overall pick in the 2003 NBA Draft. After reaching the NBA Finals just once in those seven seasons, James infamously announced that he would be joining the Miami Heat in July 2010 during a televised interview dubbed “The Decision.” Both James’ choice of team and his choice of venue for the announcement led to a virulent backlash in Ohio that included fans burning his jersey and a public repudiation from Cavaliers owner Dan Gilbert.

Read more

Mediabistro Course

Freelancing 101

Freelancing 101Starting August 18, learn how to manage a top-notch freelancing career in our online boot camp, Freelancing 101! Through a series of weeklong webcasts, you'll hear from freelancing experts who will teach you the best practices for a solid freelancing career, from the first steps of self-advertising and marketing, to building your schedule and securing new clients. Register now! 

Morning Media Newsfeed: Coulson Gets 18 Months | SiriusXM Fires Opie & Anthony‘s Cumia

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Andy Coulson Gets 18 Months in Tabloid Phone Hacking (NYT)
Andy Coulson, a former senior editor in Rupert Murdoch’s news empire and a onetime adviser to Prime Minister David Cameron, was sentenced on Friday to 18 months in prison for his part in the phone hacking scandal that convulsed Britain’s press, police and political elite and inspired calls for tighter regulation of journalists. HuffPost / AP Coulson was convicted June 24 after an eight-month trial triggered by a tabloid-wrongdoing scandal that led Murdoch to shut down the News of The World in 2011. Another former editor, Rebekah Brooks, and four others were acquitted. The Guardian The offense carries a maximum sentence of two years’ imprisonment, but Coulson received a discount of several months for his previous good character. He could be out in less than nine months because, as a non-violent offender, he is required to serve just half his sentence. THR Three other former News of the World staffers and one private investigator who hacked phones for the paper also pleaded guilty to hacking and also received their sentences Friday. They are former news desk editors Greg Miskiw, James Weatherup and Neville Thurlbeck, as well as Glenn Mulcaire, a private investigator who was used for hacking. Miskiw and Thurlbeck were sentenced to six months each, Weatherup got a suspended sentence of four months, and Mulcaire was given a suspended sentence of six months. Variety Coulson faces a retrial along with former royals editor Clive Goodman on separate charges that they made illegal payments to police officers to obtain royal phone directories. Over a period of more than a decade, journalists at the now-shuttered Sunday paper listened in on thousands of voicemails belonging to celebrities, politicians and crime victims.

Read more

Morning Media Newsfeed: USA Loss Draws 22 Million | WSJ Cuts Newsroom Staff

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

21.6 Million Watch USA-Belgium Match on ESPN, Univision (TVNewser)
Between ESPN and Univision, 21.6 million viewers watched Tuesday’s USA-Belgium World Cup match — 16.5 million on ESPN and another 5.1 million on Univision. New York Post The broadcast’s workday time slot meant ESPN’s coverage of USA-Belgium was only the second most watched World Cup game so far. ESPN said the viewership of Tuesday’s nailbiter failed to top the USA-Portugal game, which drew 18.22 million viewers. That game aired on a Sunday evening. Deadline Hollywood While not the record-breaking 10.4 million who tuned in for Mexico’s loss on June 29 to the Netherlands nor the 6.5 million who saw Portugal tie Team USA, Tuesday’s Univision viewership was better than the 3.4 million who watched America’s 1-0 loss to Germany on June 26. Online, Univision Digital saw a record-breaking 1.8 million unique viewers watch Tuesday’s game. AllFacebook The Facebook Data Science Team reported that the match yielded 21 million interactions (posts, comments and likes) from 13 million users globally, including more than 6.5 million interactions from some 4.1 million U.S. users. Variety For the World Cup through the Round of 16, ESPN and ABC averaged 4.08 million viewers — a record audience for the tournament, up 44 percent from 2010 (2.84 million) and 122 percent from 2006 (1.84 million).

Read more

Morning Media Newsfeed: Google Buys Songza | MSNBC Holds Second Place

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Google in Deal for Songza, A Music Playlist Service (NYT)
In a sign of growing consolidation in the digital music business, Google announced on Tuesday that it had bought Songza, a three-year-old app that competes with Pandora and others in making customized playlists of recommended songs. Re/code The New York Post reported in June that the deal could be worth $15 million. Unlike some acquired startups, Songza won’t be shutting down. Its team will be joining Google in New York and helping with contextual recommendation features for Google Play and possibly YouTube down the line. GigaOM Songza offers custom curated playlists based on categories like genre, mood, decade and activity (“Drinking at A Dive Bar,” “’60s International,” etc.) and offers song suggestions based on the time of day and week. The service is free and songs aren’t interrupted by ads. THR The acquisition comes on the heels of Apple’s deal to purchase Beats Electronics and its streaming music service for $3 billion. Amazon also has jumped into the music streaming market with the launch of the Prime Music service, which comes as part of its $99 annual Prime subscription. The move appears to be part of Google’s plans to compete in this increasingly crowded music-streaming space, which is already dominated by Spotify. Variety Google said it plans to use Songza to make its Play Music service more attractive. The Songza purchase also comes as marketers are spending more on online and mobile radio services in the U.S. Ad sales generated $1.65 billion in the U.S. last year, a gain of 26.3 percent, according to digital research group eMarketer. That’s expected to increase another 23 percent to $2 billion this year.

Read more

Morning Media Newsfeed: Handler to Host Netflix Show | NYT, WaPo, Mozilla Team Up

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Chelsea Handler to Host Talk Show on Netflix (LostRemote)
Late-night comedian Chelsea Handler is moving from TV to Netflix, announcing Thursday she’ll host a talk show on the streaming service in 2016. NYT The idea could appear counterintuitive because Netflix, the subscription streaming video service, has thus far only posted original series in their entirety, not day by day or even week by week. But this apparent incongruity may be what appealed to Handler, a comic who has been public about seeking a new and different landing place after declaring that she was planning to leave E!, where for seven years she has hosted Chelsea Lately, a daily late-night show. WSJ Netflix will likely release the talk show episodes in a different way than it has debuted its other original series, where it is released all the episodes at once to encourage “binge viewing.” THR / The Live Feed “If I was going to continue working in this industry, I knew I had to do something outside the box to keep myself interested. I wanted to sit with the cool kids at lunch so I approached Netflix to make sure they were as cool as I thought they were, and when I confirmed my suspicions, like with any other future lover, I made my move,” said Handler in a statement. The Washington Post / Style Blog Before this, Handler made no secret that she despised the E! network — and her manager told the media she was actively looking for another gig. When E! announced the series finale of her talk show this summer, she offered the most lukewarm departure statement ever: “I will always look back at my time on E! as most people look back at their time in college. I’m glad I went.” HuffPost In addition to the talk show, Handler will also be collaborating with Netflix on five comedy specials into next year, including stand-up and docu-comedy specials.

Read more

Morning Media Newsfeed: Pakistan Suspends News Channel | Watterson Returns

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Pakistan Suspends License of Leading News Channel (NYT)
The Pakistani government on Friday suspended the broadcasting license of Geo News, a popular television channel, in a major escalation of Geo’s dispute with the country’s powerful Inter-Services Intelligence spy agency. WSJ Pakistan’s media regulator said it would temporarily take off the air the country’s largest news channel after it aired allegations that the spy agency was behind the shooting in April of the channel’s star anchor. Bloomberg The Pakistan Electronic Media Regulatory Authority ordered the closure of Geo for two weeks and imposed a 10 million rupee fine, according to a statement. “The authority further decided that in case of repeated violation by the said licensee, proceedings for the revocation of the license shall be initiated,” according to the statement. Al Jazeera Geo stayed on the air for a few hours and reported the news of its own license being pulled along with a graphic showing the Geo News logo wrapped in chains before the signal was cut. Rights group Amnesty International described the ban as a “politically motivated attack on freedom of expression and the media.” BBC News Geo argues that it has already publicly apologized to the ISI for its coverage in the aftermath of the shooting of Hamid Mir, one of Pakistan’s best known TV presenters. He was hit six times in the abdomen and legs after his car was fired on by men on motorbikes as he was leaving Karachi airport on April 19. It remains unclear who fired the shots and no group has said it carried out the attack. In May, a group of PEMRA board members had tried to suspend Geo TV’s license on the same issue, but that decision was quickly “disowned” by the regulatory body.

Read more

Morning Media Newsfeed: YouTube to Acquire Twitch | Abramson Speaks | Pilhofer to Guardian

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

YouTubeTwitch

YouTube to Acquire Videogame-Streaming Service Twitch for $1 Billion (Variety)
Google’s YouTube has reached a deal to buy Twitch, a popular videogame-streaming company, for more than $1 billion, according to sources familiar with the pact. If completed the acquisition would be the most significant in the history of YouTube, which Google acquired in 2006 for $1.65 billion. The impending acquisition comes after longtime Google ad exec Susan Wojcicki was named CEO of YouTube earlier this year. SocialTimes As more consumers cut the cord in search of alternative forms of entertainment, Twitch has experienced impressive growth. In 2013, the service had more unique monthly users than Netflix and Hulu, and it jumped into the top 15 online services recently, passing HBO Go in terms of bandwidth. Mashable More than 1 million gamers broadcast on Twitch each month through Xbox One, PlayStation 4 and their computers; more than 45 million people log on to watch each month. Since its founding in 2011, Twitch has raised more than $35 million in funding. And let’s not forget Twitch Plays Pokémon earlier this year, which was possibly one of the most popular open source gaming experiences ever. GigaOM The Twitch acquisition could help YouTube finally get a foothold in the live video space. Live video has been a complicated subject for YouTube. The video service started to dabble with live streaming all the way back in 2010. In reality, live still doesn’t get big enough audiences to warrant high ad prices, and the fragmented nature of live streaming on YouTube hasn’t made it easier to win over big brands. Twitch has been the one notable exception to this move away from ad-supported live streaming.

Read more

Morning Media Newsfeed: ECJ Tackles Web Records | ABC Pitches Brands | FCC Faces Protests

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

google-square

European Court Lets Users Erase Records on Web (NYT)
Europe’s highest court said on Tuesday that people had the right to influence what the world could learn about them through online searches, a ruling that rejected long-established notions about the free flow of information on the Internet. Poynter / MediaWire If results display pages that are “inadequate, irrelevant or no longer relevant, or excessive in relation to the purposes for which they were processed and in the light of the time that has elapsed,” the search engine operator must remove them, the court ruled, even if the “publication in itself on those pages is lawful.” BBC News The case was brought by a Spanish man who complained that an auction notice of his repossessed home on Google’s search results infringed his privacy. Google says it does not control data, it only offers links to information freely available on the Internet. It has previously said forcing it to remove data amounts to censorship. WSJ Some lawyers argue that the ruling will probably only be applied for searches done and displayed in Europe, and only for European data subjects, for instance, EU citizens or European residents. The court specifically said, however, that companies can’t get out of compliance simply by saying their servers are outside of Europe. The technology industry has rallied around freedom of speech, long a tenet of Western democracy but enshrined specifically in the U.S. Constitution as its First Amendment. Privacy-rights activists and many European officials have supported a competing notion: the “right to be forgotten.” Reuters The ruling creates technical challenges as well as potential extra costs for companies like Google, the world’s No. 1 search engine, and Facebook. The European Court of Justice (ECJ) said the rights of people whose privacy has been infringed outweighed the general public interest. Google said it was disappointed with the ruling, which contradicted a non-binding opinion from the ECJ’s court adviser last year that said deleting sensitive information from search results would interfere with freedom of expression.

Read more

Morning Media Newsfeed: ABC News, CPI Spar | FNC to Debut Daytime Ensemble | Discovery Drops U.K. Bid

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

ABC News Asking Center for Public Integrity to Share Pulitzer Prize (TVNewser)
ABC News is calling on the Center for Public Integrity to share its Pulitzer Prize for investigative journalism, awarded to CPI’s Chris Hamby, taking issue with CPI’s Pulitzer submission that depicts ABC News as a minor partner in a year-long coal-mining industry investigation instead of equal partners. HuffPost Network president Ben Sherwood sent a four-page letter to CPI’s executive director Bill Buzenberg affirming that ABC News was CPI’s partner in the investigation. He argued that reporters Brian Ross and Matthew Mosk made “significant contributions” without which CPI would not have won the Pulitzer. He added that while the prizes are only awarded to print organizations, he hoped the Pulitzer committee would recognize Ross and Mosk. Mediaite In the letter, Sherwood said Buzenberg “omitted the names of ABC News reporters and sought to parse and diminish their contributions, even though their bylines appropriately appear on four of the eight articles submitted by the Center to the committee.” Poynter In response, Buzenberg provided a point-by-point rebuttal saying CPI reporter Chris Hamby was the engine behind the story for months before ABC entered the investigation and in long stretches when ABC was working on other things. Politico / Dylan Byers on Media CPI and ABC News have shared recognition for the black lung benefits story in the past. In March, the Harvard Goldsmith Prize for Investigative Reporting was awarded to Chris Hamby, Ronnie Greene, Jim Morris and Chris Zubak-Skees of CPI and Matthew Mosk, Brian Ross and Rhonda Schwartz of ABC News. Next month, the White House Correspondents’ Association will honor “The Center for Public Integrity, in partnership with ABC News.” On Wednesday, they received an award from the Society of Professional Journalists. Television news organizations are excluded from the Pulitzer Prizes, which honor newspaper and digital reporting.

Read more

Morning Media Newsfeed: Pulitzers Announced | Google Buys Drone Maker | Relativity Eyes Maker Studios

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

2014 Pulitzer Prizes Announced (FishbowlNY)
The Pulitzer Prizes celebrate the best of the best, and Monday we learned the latest recipients of journalism’s highest honor. TVNewser The Washington Post and the U.S. edition of The Guardian have won the award. They will share the Public Service award for their series of stories on NSA surveillance, as revealed by Edward Snowden, an NSA contractor who gave the top-secret information to the news organizations. The Pulitzer committee said the journalism was “marked by authoritative and insightful reports that helped the public understand how the disclosures fit into the larger framework of national security.” Politico Snowden immediately declared the decision “a vindication.” The reporting on the former government contractor’s leaks was led by journalists Glenn Greenwald and Ewan McAskill at The Guardian, Barton Gellman at the Post, and Laura Poitras, who worked with both newspapers. NYT The Boston Globe won the breaking news prize for its coverage of the Boston Marathon bombing, which killed three people and wounded at least 260. The Post won a second award, for explanatory journalism. Eli Saslow, 31, a staff writer, won for a series of articles on American families that rely on the federal food stamp program. GalleyCat Author Donna Tartt won the Pulitzer Prize for fiction for her book The Goldfinch. The novel about an orphan also won Amazon’s Best Books of the Month “Spotlight Pick” in October 2013 and was shortlisted for 2013 National Book Critics Circle Award.

Read more

NEXT PAGE >>