FishbowlDC TVNewser TVSpy LostRemote AgencySpy PRNewser GalleyCat SocialTimes

Posts Tagged ‘NBC News’

Morning Media Newsfeed: Snyderman Back to NBC | World News Skips Midterm Coverage

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Despite Criticism, Dr. Nancy Snyderman Will Return to NBC News (TVNewser)
NBC News chief medical correspondent Dr. Nancy Snyderman will return to work, but it won’t be until next month. NBC News president Deborah Turness informed the network’s employees of the decision in an internal email Wednesday evening. CNNMoney The timing is noteworthy because Snyderman’s apparent violation of a voluntary quarantine scared some members of her New Jersey community and stoked a major controversy earlier this month. Questions about her credibility have lingered and she has not addressed those questions publicly. The Washington Post / Erik Wemple In the memo, Turness celebrates the recovery of freelance cameraman Ashoka Mukpo and the impending end of the 21-day quarantine binding on Snyderman and NBC News crew members who reported several weeks ago from Liberia. “While in Liberia Dr. Nancy and her team delivered first class, first-hand reporting from the front lines of this tragic and monumental story,” writes Turness. While with Snyderman and co. in Africa, Mukpo contracted the Ebola virus and was flown to a Nebraska hospital. Deadline Hollywood Tuesday, Mukpo, officially declared Ebola-free by experts at the Nebraska Medical Center bio-containment unit, celebrated by attempting to rescue Snyderman from the career-nuking situation she created when she violated the voluntary quarantine she’d agreed to, on-air, tweeting “Be nice to her plz.” TVNewser Expect to see Mukpo on NBC News. The network is already promoting “exclusive interviews” with him.

Read more

Morning Media Newsfeed: Ben Bradlee Dies at 93 | Pew Finds Partisan News Consumption

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Former Washington Post Editor Ben Bradlee Dies at 93 (FishbowlDC)
Former editor of The Washington Post Ben Bradlee died Tuesday of natural causes at the age of 93 at his home in Washington. Bradley served as executive editor of The Washington Post from 1968-1991, a time that included the resignation of President Richard Nixon and the Watergate scandal. The Washington Post Bradlee’s most important decision, made with publisher Katharine Graham, the Post’s publisher, may have been to print stories based on the Pentagon Papers, a secret Pentagon history of the Vietnam War. The Post’s circulation nearly doubled while Bradlee was in charge of the newsroom — first as managing editor and then as executive editor — as did the size of its newsroom staff. NYT With full backing from Graham, Bradlee led the Post into the first rank of American newspapers, courting controversy and giving it standing as a thorn in the side of Washington officials. When government officials called to complain, Bradlee acted as a buffer between them and his staff. “Just get it right,” he would tell his reporters. Most of the time they did, but there were mistakes, one so big that the paper had to return a Pulitzer Prize. Boston Globe It was Bradlee who guided the Post through its coverage of the Watergate scandal — “the story of our generation,” he later called it, “the story that put us all on the map” — and his unwavering leadership was crucial to the success of the paper’s investigations during the nine months between the break-in at Democratic National Committee headquarters on June 17, 1972, and the sentencing of the Watergate burglars on March 23, 1973, a period during which the Post was far out in front of the rest of the media in covering the scandal and, as a result, dangerously exposed to criticism from the Nixon administration. Reuters Bradlee’s death at his Washington home of natural causes was announced by the Post, which reported late last month that he had begun hospice care after suffering from Alzheimer’s disease for several years.

Read more

Morning Media Newsfeed: ISIS Posts Fourth Cantlie Video | Abramson Talks Risen, Rice

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

ISIS Releases Fourth Video of Journalist John Cantlie, ‘Eagerly Awaits’ Ground War (HuffPost)
Islamic State militants have released a new video featuring British freelance journalist John Cantlie — the fourth since Cantlie was taken hostage nearly two years ago. The Guardian Cantlie, who has been held for almost two years, said ISIS was “dug in for the fight” in a seven-minute video that emerged on Sunday. Appearing to offer a scripted argument, he said the western public is being rushed into a war it cannot win, against thousands of armed militants. The Independent Cantlie also appeared in an online article calling for the British government to “open a channel and negotiate” with ISIS. It appeared hours after the British Ministry of Defence confirmed that a “specialist” team of British soldiers would head to northern Iraq to help train Kurdish forces fighting the Islamic militant group. The article was published in the ISIS online magazine Dabiq. WSJ The U.K. government said Monday that it was analyzing the article purportedly by Cantlie in which he says he awaits his turn to be executed by the extremist group unless British and American governments negotiate. The writer who identifies himself as Cantlie criticizes the West for not negotiating with ISIS when others have. “For now, I am still alive, but at some point in the near future, the mujahedeen will surely run out of patience. Just ask our government to talk. That’s all,” the article in question read. New York Daily News The British war photographer was captured in Syria along with James Foley in November 2012. Foley, an American war correspondent, was beheaded in August. The following month ISIS released a video of Cantlie criticizing American and British foreign policy, saying he’d been “abandoned” by his government.

Read more

Morning Media Newsfeed: Nielsen Reveals Ratings Glitch | NBC Crew Quarantined

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Nielsen’s Ratings Problem Is A Total Glitch (LostRemote)
Nielsen Friday announced internal “ratings irregularities” that date back to March 2, 2014 and were “generally imperceptible until [the company] saw high viewing levels associated with fall season premiere week.” TVNewser The company will now reprocess all of the impacted data going back at least to Aug. 18 — for entertainment, news and syndicated shows. TVNewser The company Saturday released updated data for the week of Sept. 22, which was the first week of 2014-15 TV season. As suspected, the inaccurate data favored ABC programs while hurting ABC’s competitors. The restated numbers are being most closely watched for revisions to the primetime ratings as new fall shows had their premieres. In the tight evening news race, World News Tonight With David Muir, had its numbers revised down, but it didn’t change the outcome. Muir’s newscast still won the week in the demo, and NBC Nightly News With Brian Williams won among total viewers. HuffPost Nielsen, the leading global measurement company and provider of television ratings data, said in a press release Friday that “a technical error” resulted in incorrect data over the course of about seven months. WSJ The difference in what was misattributed was less than 0.05 of a ratings point for about 98 percent to 99 percent of broadcast and syndicated TV shows, Nielsen said. The error didn’t affect overall TV viewership numbers, only how that viewership was credited to particular networks. Cable TV ratings weren’t affected by the glitch, it said.

Read more

Morning Media Newsfeed: Redbox Ends Streaming Service | Mukpo Returns to U.S.

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Redbox Ending Instant Streaming Service (THR)
Streaming video service Redbox Instant, a joint operation between Verizon Communications and Outerwall’s Redbox, is shutting down. Deadline Hollywood The statement announcing the shutdown read, “Thank you for being a part of Redbox Instant by Verizon. Please be aware that the service will be shut down on Tuesday, Oct. 7, 2014, at 11:59 p.m. Pacific Time. Information on applicable refunds will be emailed to current customers and posted on Oct. 10. In the meantime, you may continue to stream movies and use your Redbox kiosk credits until Tuesday, Oct. 7 at 11:59 p.m. Pacific Time. We apologize for any inconvenience and we thank you for the opportunity to entertain you. Sincerely, The Redbox Instant by Verizon Team.” Variety Outerwall (then called Coinstar) and Verizon formed Redbox Instant by Verizon in February 2012, with Verizon owning 65 percent of the joint venture. The companies debuted the service in March 2013. Under the most recent subscription plan, the $6 monthly service provided access to 6,000 movies across different devices, as well as rentals and purchases of select titles. GigaOM The shutdown comes after the service had disabled new sign-ups for three months due to a credit card fraud issue, which not only prevented Redbox Instant from acquiring new customers, but also resulted in existing customers with expiring or revoked credit cards being booted from the service because they weren’t able to add any new payment information. Redbox Instant’s catalog was also significantly smaller than Netflix’s or even the Amazon Prime Instant streaming video catalog, and the service never really gained traction with consumers, leading the CEO of Outerwall to remark that both his company and Verizon were “not pleased” with the subscriber numbers. In that context, the credit card fraud issue may have just have been the final straw. Re/code But Verizon is not done playing around with video services. Earlier this year the company bought Intel’s never-launched Web TV business, and while it doesn’t look like it’s going to try launching that one itself, it is planning some sort of video service that it plans on delivering via phones and other mobile devices. Recently Verizon announced it had secured programming rights from Viacom, and promised to say more soon. Meanwhile both Sony and Dish Network say they plan on launching their own Web TV services this year; Sony has also announced a Viacom deal, while Dish has signed up Disney/ESPN, A&E and Scripps.

Read more

Morning Media Newsfeed: NBC Freelancer Diagnosed With Ebola | Disney Re-Ups Iger

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

NBC News Freelancer Diagnosed With Ebola (TVNewser)
A 33-year-old American freelance cameraman working for NBC News in Liberia has tested positive for Ebola and will be flown back to the U.S. for treatment. NYT As a precaution, NBC News ordered the production team working with the cameraman, which includes Dr. Nancy Snyderman, the network’s top medical correspondent, to return to the U.S. and enter quarantine for 21 days. Mashable The 33-year-old freelancer tested positive for the deadly disease on Thursday while on assignment in Monrovia, the capital of Liberia, NBC News said in an emailed statement. The cameraman, whose identity is being withheld by NBC at the request of his family, was working with a three-person crew working alongside Snyderman. THR On Tuesday, Snyderman’s report from a Liberian hospital aired on NBC’s Nightly News, where the network’s chief medical editor narrated a video dispatch on the disease. In the video, Snyderman can be seen donning protective gear as she reported from an “Ebola Isolation Unit” at the medical area. Politico / Dylan Byers on Media The cameraman is the fourth American to have contracted Ebola, and the first known case of an American journalist covering the story to be infected.

Read more

Morning Media Newsfeed: NYT Cuts Staff, NYT Opinion | Jeter Launches ‘Players’ Tribune’

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

NYT to Cut 100 Newsroom Jobs, Shutter NYT Opinion (FishbowlNY)
Wednesday was not a good day for many New York Times staffers. The paper cut a whopping 100 people from its newsroom. The last time the Times let go of this many people was in 2009. NYT Arthur Sulzberger Jr., the newspaper’s publisher, and Mark Thompson, its chief executive, said that in addition to the job cuts, NYT Opinion, a new mobile app dedicated to opinion content, was shutting down because it was not attracting enough subscribers. HuffPost The Times said it would seek to eliminate roughly 100 jobs in the newsroom through either buyouts or layoffs. Additional reductions are expected in the editorial and business departments. The cuts have been widely expected for weeks. The paper’s own report on the changes noted that the newsroom will lose around 7.5 percent of its employees. That still leaves it with one of the biggest in the industry. Politico / Dylan Byers on Media The Times has already eliminated at least 230 newsroom positions since 2008, even as it continues to staff up on the digital and development side. The new cutbacks should leave the Times with roughly 1,200 newsroom staff. New York Post The cuts appear aimed at getting more senior staffers to exit. Employees covered by the Newspaper Guild will receive three weeks of salary for each year worked, capped at a maximum of two times annual salary, according to Baquet’s memo. In addition, the Times is offering a cash payout of 35 percent of total severance to staffers who have been at the company 20 years or more.

Read more

Morning Media Newsfeed: AJA Countersues Gore | Time Inc. Guild Talks Break Down

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Al Jazeera America Countersuing Al Gore (TVNewser)
It looks like Al Jazeera America isn’t taking the lawsuit levied by former Vice President Al Gore lying down. The company countersued Gore and Joel Hyatt Friday. The Associated Press The parties are fighting over money that is being held in escrow. The former vice president and Hyatt, the founder of Hyatt Legal Services, sued the network last month saying that it was improperly withholding tens of millions of dollars placed in escrow when Al Jazeera bought Current TV for $500 million. THR / Hollywood, Esq. According to Gore and Hyatt, Al Jazeera squandered those favorable distribution rights by making an “ill-advised, one-sided” agreement with Time Warner Cable, which set off “most favored nation” obligations to other distributors. According to Al Jazeera, it’s Gore and Hyatt who shoulder the blame — and responsibility — for what later happened by failing to get TWC on board in the first place. New York Post Friday’s countersuit insists that AJA, as Current TV’s buyer, did not “make phony claims” but had a “contractual right to be indemnified.” “Al Jazeera America rightfully seeks compensation from an escrow fund that was established solely and specifically to protect Al Jazeera against any harm resulting from these inaccurate representations,” the countersuit claimed. In the countersuit, Al Jazeera stated it made five claims on the escrow money, relating mostly to disagreements it had with distributors following the sale. Variety The purchase price was reportedly $500 million, and, although that figure also was redacted from Al Jazeera’s filing, the company noted that Gore is “reported to have made between $70 and $100 million from the sale.” Gore and Hyatt contend that they initially harbored “serious reservations” about selling the network to Al Jazeera, but decided to entertain the idea of such a sale after performing due diligence and consulting with former senior U.S. government officials.

Read more

Morning Media Newsfeed: Dish, Scripps Make Online TV Deal | Sponsors Back Away from NFL

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Dish Gets Scripps Networks Rights for Online Video Service (THR)
Pay TV company Dish Network and Scripps Networks Interactive on Tuesday announced a multi-year carriage renewal for the latter’s lifestyle cable TV networks. Deadline Hollywood HGTV, Food Network and Great American Country are among the Scripps Networks Interactive channels that will be part of the package that Dish Network is assembling for its planned broadband video service that will target young viewers who want a low-cost alternative to the full pay TV bundle that many consider to be too expensive. Re/code The service is supposed to launch this year. Like pacts Dish has previously made with Disney and A&E, the agreement is part of a larger distribution deal for the satellite TV company. Last week, Sony announced that it had made progress on its own Web TV plans by signing up Viacom. Variety In addition to the over-the-top streaming rights, the pact expands Dish’s distribution of authenticated live and VOD programming on Internet-connected devices and widens distribution of DIY and Cooking Channel to Dish’s America’s Top 200 satellite TV package. The OTT rights under the deal with Scripps Networks let Dish deliver multiple streams per household. “This first-of-its-kind OTT deal for Scripps Networks Interactive enables us to reach even more people through Dish’s innovative services,” said Ken Lowe, Scripps Networks Interactive president and CEO. New York Post Dish chairman Charlie Ergen was on the East Coast last week wooing programmers to the new platform, sources said. Dish is one of the first companies to risk cannibalizing its existing pay-TV product to be a first mover in burgeoning Internet-based TV space.

Read more

Morning Media Newsfeed: ABC Debuts New View | CNN Ordered to Rehire Union Staff

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

The View Premieres With New Co-Hosts, Queen Barbara Walters (TVNewser)
A revamped The View premiered Monday morning with its original co-executive producer sitting in a Queen’s throne getting doused with affection. “Thank you my pals,” Barbara Walters said as co-hosts Whoopi Goldberg, Rosie O’Donnell, Nicolle Wallace and Rosie Perez looked toward her throne. LostRemote On social media, fans were not really feeling the new View. The biggest complaints were about the new format. Many complained about the new hosts, although Perez was an all-around favorite. THR / The Live Feed Goldberg kicked off the premiere of its 18th season by introducing it as “the newer View,” filmed in an ABC Broadcast Center studio space and featuring a tweaked logo. “We’re gonna try a lot of new stuff — some of it will work and some of it won’t, but the thing that will never change is its great conversations with great women.” Mediaite O’Donnell caught the audience up with what’s been going on in her personal life since then. They then gave the floor over to Perez and Wallace to introduce themselves. Perez talked about a Broadway show she’s working on and her philanthropic efforts, while Wallace got to share her background in politics and the Bush administration. When Wallace mentioned she was a Republican, O’Donnell piped up, “I really like her, I swear to God!” Variety The audience is more prominent and appears more frequently during the program. A new producer, Bill Wolff, who once oversaw MSNBC’s flagship Rachel Maddow, will now run proceedings.

Read more

<< PREVIOUS PAGENEXT PAGE >>