TVNewser FishbowlDC AgencySpy TVSpy LostRemote PRNewser SocialTimes AllFacebook 10,000 Words GalleyCat UnBeige MediaJobsDaily

Posts Tagged ‘NFL’

Bill Simmons Pokes the Bear

ESPN’s suspension of Bill Simmons for ranting about NFL commissioner Roger Goodell ended Wednesday, October 15. Last night, he was back at it again, poking the bear. Simmons’ tweet correctly points out that if the NFL isn’t hiding something, why did Goodell have to be forced to testify in the Ray Rice hearing?

Simmons’ attack on Goodell was much more brutal the first time — he called Goodell a liar, described the situation as “f-ing bullshit,” and dared ESPN to suspend him. Nevertheless, it’s amazing that Simmons is back taking shots at the commissioner so soon.

Most of the replies to this tweet say something along the lines of “Don’t get fired Bill.” Perhaps it’s time to start wondering if that’s exactly what he wants.

Mediabistro Course

Personal Essay Writing

Personal Essay WritingStarting October 28, work with a published journalist to draft, edit, and sell your first-person essays! Jessica Olien will help you to workshop your writing so that it's ready to pitch to editors. You'll learn how to tell your personal story, self-edit you work to assess voice, style, and tone, and sell your essays for publication. Register now!

Morning Media Newsfeed: NYT Cuts Staff, NYT Opinion | Jeter Launches ‘Players’ Tribune’

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

NYT to Cut 100 Newsroom Jobs, Shutter NYT Opinion (FishbowlNY)
Wednesday was not a good day for many New York Times staffers. The paper cut a whopping 100 people from its newsroom. The last time the Times let go of this many people was in 2009. NYT Arthur Sulzberger Jr., the newspaper’s publisher, and Mark Thompson, its chief executive, said that in addition to the job cuts, NYT Opinion, a new mobile app dedicated to opinion content, was shutting down because it was not attracting enough subscribers. HuffPost The Times said it would seek to eliminate roughly 100 jobs in the newsroom through either buyouts or layoffs. Additional reductions are expected in the editorial and business departments. The cuts have been widely expected for weeks. The paper’s own report on the changes noted that the newsroom will lose around 7.5 percent of its employees. That still leaves it with one of the biggest in the industry. Politico / Dylan Byers on Media The Times has already eliminated at least 230 newsroom positions since 2008, even as it continues to staff up on the digital and development side. The new cutbacks should leave the Times with roughly 1,200 newsroom staff. New York Post The cuts appear aimed at getting more senior staffers to exit. Employees covered by the Newspaper Guild will receive three weeks of salary for each year worked, capped at a maximum of two times annual salary, according to Baquet’s memo. In addition, the Times is offering a cash payout of 35 percent of total severance to staffers who have been at the company 20 years or more.

Read more

Morning Media Newsfeed: Piers Morgan Lands New Gig | News Corp. Buys Realty Business

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Piers Morgan Named Editor-at-Large of MailOnline (TVNewser)
Former CNN host Piers Morgan is joining MailOnline as editor-at-large. Morgan will write several times a week, while pursing new TV ventures in the U.S. He is a former editor of British tabloids the News of The World and the Daily Mirror. THR MailOnline is the online version of the U.K.’s Daily Mail newspaper and claims to be the biggest English-language newspaper website in the world. Morgan announced in September that he’d left CNN, several months after his eponymous talk show was canceled. He added in tweets about his departure that he’d turned down a two-year deal from CNN president Jeff Zucker to host several interview specials. Politico / Dylan Byers on Media “As editor-at-large (U.S.) I plan on breaking down the biggest stories that matter to Americans and analyzing them in a way that will generate discussion and create debate,” Morgan, 49, said in a statement. Deadline Hollywood In the U.K., Morgan is known for being named youngest ever editor of the News of The World and youngest national newspaper editor in Britain in half a century, when Rupert Murdoch gave the 28-year-old him the gig in 1994. After two years, he joined the Daily Mirror as editor-in-chief, which he left in 2004 and became a media columnist and host of interview shows on ITV and the BBC. He also appeared as a judge alongside pal Simon Cowell on Britain’s Got Talent. NYT In the U.S., MailOnline reaches more than 35 million unique readers a month, according to comScore, a total that has increased by 30 percent from the year before and continues to grow.

Read more

Morning Media Newsfeed: SoftBank Eyes DWA Purchase | Marvel Settles With Kirby Estate

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

DreamWorks Animation in Sale Talks With Japan’s SoftBank (THR)
Japanese conglomerate SoftBank is in talks to acquire DreamWorks Animation in a deal that would value the company at $3.4 billion, according to a source with knowledge of the situation. NYT SoftBank reportedly offered $32 a share for the boutique studio DreamWorks Animation, a 45 percent premium over the share price. That would value it at $3.4 billion. A DreamWorks Animation spokeswoman, Allison Rawlings, on Saturday night said, “We don’t comment on rumor and speculation.” Re/code / Reuters An acquisition of DreamWorks by SoftBank would make the Hollywood studio that created Shrek part of a the communications and media company that, under founder and CEO Masayoshi Son, has shown a willingness to take big bets on combining seemingly unrelated businesses. Two weeks ago, SoftBank booked a $4.6 billion gain on the share listing of Alibaba Group in New York. SoftBank retains a 32 percent stake in the Chinese e-commerce company, making it Alibaba’s biggest shareholder. Deadline Hollywood DreamWorks’ balance sheet had weakened in Q2 with $400 million in debt and $32 million in cash vs. Q2 2011, when it had no debt and $116 million in cash. DreamWorks also disclosed in July that its next two films – The Penguins Of Madagascar and Home – were costing them approximately $10 million more than planned: $135 million not including incentive-based compensation. Variety However, DreamWorks has scored considerably with its fruitful acquisition of AwesomenessTV, a digital network targeting a young online audience — that and its relationship with Netflix likely helped attract the attention of SoftBank. DreamWorks Animation has operated as a publicly traded company since 2004.

Read more

Morning Media Newsfeed: Shareholders OK DirecTV Sale | FAA Allows Drones for Film

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

DirecTV Shareholders Approve $48.5 Billion Sale to AT&T (THR)
At a special meeting in New York on Thursday, DirecTV shareholders gave the company the go-ahead to sell its satellite business to AT&T in a deal valued at $48.5 billion. Reuters The deal, currently under review by U.S. and international regulators, was approved by 99 percent of votes cast, the company said in a statement. The votes cast represent 77 percent of shares outstanding. Bloomberg DirecTV CEO Mike White reiterated Thursday that he expects to reach a deal by the end of the year with the NFL over rights to air the Sunday Ticket package — an important milestone as the AT&T transaction is contingent on that contract being extended. WSJ The deal comes as the communications landscape transforms with people relying more on Internet-connected devices for entertainment and media consumption. Earlier this year, Comcast Corp. agreed to buy Time Warner Cable for $45 billion. The companies agreed to the merger after considering a deal for a few years. It is AT&T’s biggest acquisition since its $85 billion deal to buy BellSouth in 2006. The Hill Along with Comcast’s planned acquisition of Time Warner Cable, the AT&T-DirecTV merger is the second major media deal before federal regulators this year. AT&T’s purchase of DirecTV has raised less opposition than the Comcast-Time Warner Cable deal, though some critics on the left have raised concerns that it represents a growing consolidation of major media companies. The two media companies have said that their merger is a matter of marketplace necessity.

Read more

Morning Media Newsfeed: Chernin, AT&T Strike Deal With Fullscreen | The Wire Shuttered

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Peter Chernin, AT&T to Buy Majority Stake in YouTube Network Fullscreen (THR)
Peter Chernin’s The Chernin Group and AT&T have finalized a deal to acquire a majority stake in YouTube network Fullscreen. GigaOM Financial details of the transaction weren’t released, but Fullscreen CEO George Strompolos, who previously handled partner relations for YouTube, will retain “a material ownership stake in the company,” according to the release. Re/code The sale is supposed to wrap up in the next month; ad holding giant WPP, which invested in Fullscreen earlier, will remain as a “strategic shareholder.” The deal is likely to value Fullscreen, which says it has 4 billion monthly video views, between $200 million and $300 million. Earlier in the year, Disney bought YouTube network Maker Studios, which had 5.5 billion views, in a deal that could ultimately hit $950 million. That sale kicked off a new wave of investor interest in Web video networks, which for now generate most of their eyeballs and revenue on YouTube. Capital New York Dreamworks acquired YouTube channel AwesomenessTV in 2011 for $150 million, Discovery acquired Revision3 in 2012 for $30 million, and Legendary Entertainment bought Nerdist for an undisclosed sum in 2012. Variety Fullscreen, founded in January 2011, works with more than 50,000 content creators — including such YouTube stars as the Fine Bros., Connor Franta and O2L — who have an aggregate of 450 million subscribers. The Culver City, Calif.-based company has about 200 employees worldwide.

Read more

New Yorker Cover Skewers NFL

With all the bad news swirling around the NFL, you had to know this was coming. As Barry Blitt explains, his latest New Yorker cover shows that the league has taken a turn toward ugliness. That’s saying a lot, given that playing football can often lead to life threatening brain damage.

“My current awareness of the NFL has little to do with the actual games being played on the field,” wrote Blitt.

Morning Media Newsfeed: AJA Countersues Gore | Time Inc. Guild Talks Break Down

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Al Jazeera America Countersuing Al Gore (TVNewser)
It looks like Al Jazeera America isn’t taking the lawsuit levied by former Vice President Al Gore lying down. The company countersued Gore and Joel Hyatt Friday. The Associated Press The parties are fighting over money that is being held in escrow. The former vice president and Hyatt, the founder of Hyatt Legal Services, sued the network last month saying that it was improperly withholding tens of millions of dollars placed in escrow when Al Jazeera bought Current TV for $500 million. THR / Hollywood, Esq. According to Gore and Hyatt, Al Jazeera squandered those favorable distribution rights by making an “ill-advised, one-sided” agreement with Time Warner Cable, which set off “most favored nation” obligations to other distributors. According to Al Jazeera, it’s Gore and Hyatt who shoulder the blame — and responsibility — for what later happened by failing to get TWC on board in the first place. New York Post Friday’s countersuit insists that AJA, as Current TV’s buyer, did not “make phony claims” but had a “contractual right to be indemnified.” “Al Jazeera America rightfully seeks compensation from an escrow fund that was established solely and specifically to protect Al Jazeera against any harm resulting from these inaccurate representations,” the countersuit claimed. In the countersuit, Al Jazeera stated it made five claims on the escrow money, relating mostly to disagreements it had with distributors following the sale. Variety The purchase price was reportedly $500 million, and, although that figure also was redacted from Al Jazeera’s filing, the company noted that Gore is “reported to have made between $70 and $100 million from the sale.” Gore and Hyatt contend that they initially harbored “serious reservations” about selling the network to Al Jazeera, but decided to entertain the idea of such a sale after performing due diligence and consulting with former senior U.S. government officials.

Read more

NYT Readers React to Adrian Peterson Op-Ed

MED_DebatingRaceCoverIn short order, Georgetown University sociology professor and esteemed author Michael Eric Dyson‘s New York Times op-ed “Punishment or Child Abuse?” started appearing in the paper’s “Most Viewed” and “Most Emailed” lists. Helped in that regard by ESPN Radio host Colin Cowherd, who urged his listeners this morning to take the time to read the piece.

Another sign of just how provocatively Dyson has cut into the raging debate about the scandal surrounding Minnesota Vikings running back Adrian Peterson is the churning quantity of reader comments. At press time, feedback had zoomed past the 600-mark to remind once more that real-time reaction is so much more compelling than the snail-mailed Letters-to-the-Editor of yore.

Here’s one of the scholarly points made by Dyson, who says he vividly remembers being violently punished by his father as a teenager:

Like many biblical literalists, lots of black believers are fond of quoting Scriptures to justify corporal punishment, particularly the verse in Proverbs 13:24 that says, “He who spares the rod hates his son, but he who loves him is careful to discipline him.” But in Hebrew, the word translated as “rod” is the same word used in Psalms 23:4, “thy rod and thy staff, they comfort me.” The shepherd’s rod was used to guide the sheep, not to beat them.

Read more

Morning Media Newsfeed: Sky Deutschland Slows Takeover | Vidra Named CEO of TNR

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Sky Deutschland: BSkyB Takeover Offer Too Low (THR)
BSkyB’s plans to build a European pay-TV empire hit some opposition on Wednesday. The supervisory and executive boards of 21st Century Fox-controlled German pay TV operator Sky Deutschland advised minority investors not to accept a multi-billion dollar takeover offer from BSkyB. NYT / DealBook The move comes after BSkyB, which is 39 percent owned by 21st Century Fox, agreed in July to acquire the 57 percent of Sky Deutschland that is owned by 21st Century Fox, for £2.9 billion, or $4.7 billion. As part of the deal, BSkyB, one of Europe’s largest pay-television providers, also offered to buy the shares of Sky Deutschland’s minority shareholders for €6.75, or $8.75, each, a small premium on the company’s current share price. Reuters But with only a small premium on the table, analysts have doubted that many will sell. Sky Deutschland would thus retain its stock market listing and BSkyB has not indicated any desire to squeeze out minority shareholders above and beyond the offer which it has set out. Management of the German company, advised by Bank of America Merrill Lynch, on Wednesday argued the offer fell short of its true value. WSJ On issuing its recommendation to minority holders on Wednesday, Sky Deutschland said its chief executive Brian Sullivan, the only executive board member holding shares, wouldn’t participate in the offer, which runs until Oct. 15. Two supervisory board members holding shares also don’t intend to accept the offer, the company said in a statement. Financial Times BSkyB has argued that it can implement its vision for Sky Europe, regardless of how many minorities tender their shares. Buying all minorities’ shares — 43 percent of the company — would cost the U.K. operator £2.1 billion, further increasing its leverage. The company raised £3.25 billion this month to help finance the acquisition of 21st Century Fox’s stakes in Sky Deutschland and Sky Italia. BSkyB said it welcomed Sky Deutschland’s “supportive comments on the strategic rationale for the transaction.” BSkyB shareholders are due to vote on the European deal on Oct. 6.

Read more

NEXT PAGE >>