TVSpy LostRemote AgencySpy PRNewser FishbowlNY FishbowlDC SocialTimes AllFacebook 10,000 Words GalleyCat UnBeige MediaJobsDaily

Posts Tagged ‘Dave Marash’

Dave Marash On His ‘Inspiring’ New Job

Marash“The possibilities are inspiring,” says veteran newsman Dave Marash in describing his new job as co-news director of Sante Fe’s public radio station.

An official announcement named Marash, and former print journalist Zélie Pollon, as KSFR-FM’s new leadership team.

“My wife Amy and I moved to New Mexico in October of 2012,” Marash tells TVNewser, “and with all the legendary zeal of the convert, I love it out here.

“My friend Zelie interviewed me [for a KSFR program], and, afterwards, George Weston, the station’s general manager, asked me about possibly working at the station.  It turned out the news directorship was open.  Zelie and I talked about taking the job together as a job-share and convinced ourselves, and eventually, George and others, that this might work to everyone’s advantage.”

Marash says he also hopes to anchor a weekly interview news show.  In addition, he’s excited to turn the newsroom into a “workshop” by approaching ”all the local colleges and high schools about possible interns, who will trade their time and energy for training in reporting, radio writing and audio editing.”

A sixteen-year veteran of ABC’s Nightline, Marash made headlines in 2008 when he exited Al Jazeera English after expressing to management his disappointment in a lack of editorial input from its American staff.

Just this last week, American journalist Liz Wahl - citing editorial bias at Russian network RT – resigned her anchor job, albeit in a public, on-air announcement.

Mediabistro Course

Social Media Strategy Boot Camp

Social Media Strategy Boot CampStarting November 10, build a complete social media strategy for your brand! Through a series of weeklong webcasts, marketing and social media experts will teach you how to integrate social media into your overall marketing strategy, understand key metrics and analytics, and master the emerging trends in social. Register now! 
 

Al Jazeera Staffers Quit Over ‘Biased Editorial Policy’

As Al Jazeera prepares to launch an American channel, the Qatari-owned network saw 22 staffers from its Egyptian channel, Al Jazeera Mubasher Misr, quit this week. The New York Times reports, those who resigned cited the network’s biased coverage of the Muslim Brotherhood.

Al Jazeera’s bias in favor of the Islamist group has often been cited as a grievance against Qatar’s rulers, who are accused of using the station as an arm of their activist foreign policy.

According to GulfNews.com, Haggag Salama, a correspondent based in Luxor, accused the network of “airing lies and misleading viewers.” He announced his resignation in a phone interview with another network. GulfNews also reports, four Egyptian employees at Al Jazeera’s headquarters in Doha resigned in protest for what they called a “biased editorial policy.”

In 2008, Dave Marash, a longtime ABC News correspondent left his job as a Washington-based Al Jazeera English anchor after two years. At the time he told TVNewser, “the Washington bureau’s independence to set its own agenda” did not meet his expectations.

Ayman Mohyeldin: ‘I always felt myself [to be] an ambassador from the Middle East to the United States’

Former Al Jazeera English reporter turned NBC News correspondent Ayman Mohyeldin is interviewed by Columbia Journalism Review about his decision to switch networks. Interestingly, the CJR interviewer is Dave Marash, who had been AJE’s lead Washington anchor, before leaving due to what he said was an inherent bias in its reporting.

Mohyeldin tells Marash what he hopes to accomplish at NBC News, as well as what the big differences between the companies are:

As an Arab-American, a part of me wants to speak to the global audience, and a part of me wants to speak to America.

Read more

Despite Bitter Exit from Al Jazeera English, Dave Marash calls AJE ‘Must-See TV’

Dave Marash, who worked for Al Jazeera English from 2006-2008.

Will Al Jazeera English’s non-stop, live, on-the-ground coverage of the ongoing Middle East protests lead to increased carriage in the United States?

“I certainly hope so,” says Dave Marash, former Washington anchor of AJE and a 16-year ‘Nightline’ veteran. “I still think Al Jazeera is must-see TV.”

So does Al Jazeera. That’s why the Qatar-based network is stepping up its lobbying efforts with U.S. cable and satellite companies – virtually none of which carry AJE – to add it to their video dance cards.

“The logic of it is just too obvious,” Marash, 68, says. “The product is too good, too significant, to not have a market in the U.S., given the complete abdication of American networks and cable channels from actually covering international news.”

Marash joined AJE prior to its November 2006 launch. Two years later he left in anger, publicly accusing the network of anti-American bias in its coverage. “I was right to go and they were glad I left,” he says in retrospect. “That bridge is toast.”

Still, Marash remains bullish on AJE and its prospects here. The current situation is “tragic,” in his view. “It plays into the ignorance of American viewers, most of whom are clueless as to

Read more