TVNewser LostRemote AgencySpy PRNewser FishbowlNY FishbowlDC SocialTimes AllTwitter AllFacebook InsideFacebook InsideSocialGames InsideMobileApps

FOX Affiliates

How Are New York Stations Reporting Ebola?

We thought we’d take a quick look at how the local stations are using the first five minutes of the news to report the Ebola story, which has moved from Dallas to New York.

While ABC owned station WABC chose the hyper local angle of checking out the neighborhood where the latest possible victim, a five-year-old boy, lived, NBC owned station WNBC and CBS owned station WCBS alloted more airtime to the political side of things, looking at the state’s response to the possible spread of the disease.

While all that was going on, FOX owned station WNYW was studying the decline in voter turnout with Ernie Anastos.

Philadelphia Reporters Take a Long Walk Down a Tall Building for Charity

WTXF reporters Quincy Harris and Jennaphr Frederick took a 31 story walk down the side of a Philadelphia skyscraper to benefit Outward Bound today.

Frederick accomplished the feat last year. This year, she got the man known as “Q” involved.

Frederick had a GoPro strapped to her helmet but instead of showing the view, it showed her face, giving viewers a glimpse of what terror looks like before it descends 418 feet on a windy day.

AT&T U-Verse Subscribers Reportedly See White House Emergency Alert in Error

eas messageAtlanta FOX owned station WAGA is reporting AT&T U-Verse subscribers in Northern Georgia, Detroit, Mich. and Austin, Texas have reported seeing an emergency alert that can only be activated by the White House.

The message read in part, “We interrupt our programming at the request of the White House. This is the Emergency Alert System. All normal programming has been discontinued during this emergency.” The viewers then had their channels changed to the local NBC affiliate where the graphic below popped up on screen.

>UPDATE: AT&T issued a statement saying, “Earlier today U-verse TV customers may have received an Emergency Alert notification. We have confirmed that there is no emergency at this time and we are investigating why this occurred. We apologize for any inconvenience. As soon as more information becomes available, I will share with our local media immediately”

EAS UVerse

According to WAGA, “Engineers with FOX 5 say the alert can only be activated by the President in times of emergency.”

WAGA said engineers from U-Verse told them the message showed up even though there are no know emergency alerts that would have triggered it. Tipsters tell us the message appeared due to a U-Verse error.

WXIX Hires Kara Sewell as Morning Anchor

635494858269400008-Kara-Sewell-headshot-10.21.14Cincinnati Fox affiliate WXIX has hired a replacement for morning anchor Jacki Jing, who was ousted by the station in August. The Cincinnati Enquirer reports Wichita anchor Kara Sewell will join co-anchor Rob Williams starting December 8:

Sewell will move to Cincinnati after November sweeps to work with Williams, meteorologist Frank Marzullo and traffic reporter Denise Johnson.

“She gelled instantly with Rob, Frank and Denise. We think she will be a tremendous addition to the Cincinnati morning landscape,” said Bill Lanesey, vice president and general manager, in the station’s announcement.

Her KWCH-TV bio says she “even tried her hand at doing the weather and appeared on a reality show” before going to Wichita in 2008.

Sylvia Rincon Leaving KABB to Work at Local School District

Rincon_KABBKABB anchor and reporter Sylvia Rincon is leaving the San Antonio FOX affiliate.

Rincon told TVSpy she is leaving to work as director of communications at a local school district and added, “It’s  a great opportunity that I could not pass up.”

The San Antonio Express-News reports Rincon is the sixth anchor or reporter to leave the station since May.

In the last five months, five well-known news names have departed the local Fox affiliate. The biggest shocker was the sudden exit last month by chief anchorman Michael Valdes, who was a 20-year KABB veteran.

Now, No. 6 is on her way out the door, and I’m hearing rumblings of others who may follow suit.

KABB news director Blaise Labbe confirmed Rincon’s exit with TVSpy and told us the station has seen many staff leave because of “new job opportunities or personal reasons.”

WFLD Reporter, Fox Sued Over News Story

wfld32A former Cook County (Illinois) attorney Frank Gardner is suing Fox and Dane Placko, a reporter at Fox-owned WFLD in Chicago, alleging a story the station ran was defamatory.

The Chicago Sun-Times reports neither Fox nor Placko would comment on the lawsuit, which seeks more than $250,000 in damages:

Last February, Fox ran a piece by Placko that alleged Gardner’s wife and son — also named Frank — were running for seats on the Water Reclamation Board, the suit alleged.

In the story, Placko said that Gardner’s wife was going by her maiden name, Kathleen Mary O’Reilley.

“The defendants labeled Frank’s wife’s use of her maiden name as a deceptive election practice,” the suit stated. “It’s clear from the context of the entire broadcast that the defendants were claiming that the entire Gardner family was corrupt and dishonest.”

Fargo Sports Director Faces Felony Assault Charges

nelson kvrrKVRR sports director Jim Nelson has been charged with felony aggravated assault after allegedly punching a man in the face and breaking his nose.

The Forum of Fargo-Moorhead reports, Nelson has already pleaded guilty to obstructing police and was suspended from KVRR following the alleged assault on August 24.

KVRR news director Lezlie Johnson told TVSpy, “We are currently looking into the matter and are aware of the allegations regarding Jim Nelson. We are not prepared to discuss anything further at this time.”

On Wednesday, prosecutors filed an additional charge against Nelson of felony aggravated assault, accusing him of punching a partygoer at an apartment at 47th Street South that morning.

Jesse Cloos, who was invited to the party, got into a verbal argument with other partygoers and was punched several times in the face, court documents filed in Cass County District Court allege.

Two Fargo police officers responded at about 5 a.m. and found Cloos in a nearby parking lot unable to identify who punched him except that he was “a very large white male,” documents say. When one officer went to the apartment, Nelson obstructed the investigation and was arrested, police have said.

Nelson was later identified as the person who punched Cloos, who suffered a fractured or broken nose, documents say.

‘Family Calls’: Shannon Mulaire Leaving WFXT

903350_072011shannonMulaire.jpg-1Shannon Mulaire, morning co-host at Fox-owned WFXT in Boston, has announced she’s leaving the station to be closer to family in Connecticut. “Tough to leave my coworkers, but the time is right,” she explained in a post on Facebook this morning.

Mulaire, who has been in boston for five years, has a second child on the way and says “family calls.”

KCPQ Will Pay More to Stay With FOX

TribuneMedia_CMYK_pri_LrgTypeTribune Media just signed an affiliation agreement with 21st Century FOX to keep Seattle’s KCPQ on as a FOX affiliate until July 2018.

According to the Tribune press release, “As part of the agreement, FOX has withdrawn its previously delivered termination notice and has agreed that the affiliation will no longer be subject to early termination prior to July 2018.”

The renewal comes at a price, though. Tribune revealed it’s paying FOX more for the privilege of being an affiliate. “As part of the extended affiliation agreement Tribune has agreed, as of January 1, 2015, to pay additional programming fees to FOX for the prime time and sports content provided by the network. Including this additional programming fee, Tribune expects that, for the term of the agreement, KCPQ will deliver profitability in excess of its previously disclosed 2013 annual EBITDA of $13 million.”

FOX previously sent Tribune a notice saying it would pull KCPQ’s affiliation on January 17, 2015. FOX recently bought Bellingham station KBCB, leading to speculation FOX was looking for some leverage in its negotiations with Tribune.

“KCPQ is an outstanding station driven by the high-quality local news, entertainment and sports programming offered by the station and its continued affiliation with FOX,” Larry Wert, president of Tribune Broadcasting said in a statement. “This extension serves the community of Seattle, and reinforces the vibrancy of our station group.”

KOLD Admits to ‘Egregious’ Error in Story About Killer’s Arrest

KOLDOn Sunday at 7:46 p.m., tucsonnewsnow.com (home to both CBS affiliate KOLD and FOX affiliate KMSB) posted a story which claimed that notorious Scottsdale family-killer Robert Fisher had been captured.

The story turned out to be incorrect. According to the Phoenix New Times, the article appeared to confuse the facts and went off a false tip which claimed that Fisher (who killed his wife and two children in 2001) was seen at a Colorado home. The tip led to the arrest of two different men over the weekend.

The inaccurate KOLD article stated that Fisher “is now behind bars.” It even claimed that investigators confirmed the arrest. In reality, Fisher was never at the home, much less arrested, and authorities never said that he was.

Writer Colton Shone‘s byline appears above the error-filled article, but KOLD news director Michelle Germano told The Phoenix New Times that he only posted the article online and didn’t write it. She declined to name the author.

Germano told the TimesRay Stern that she didn’t want to get into how the error happened. But she assured him “there have been consequences.” Germano added that the reporter should have corrected the facts instead of removing the article entirely from the website.

“All those involved have been talked with,” Germano told Stern. “We take these matters very seriously.”

The story was on the website for about 10 minutes before it was taken down. The false info was never broadcast on-air.

<< PREVIOUS PAGENEXT PAGE >>