WSFA is going on the offensive to clear up any misconceptions regarding a recent posting on the station’s facebook page making it appear as if reporter Jennifer Oravet believed an article in the satirical newspaper The Onion was real.

Friday, TVSpy reported Oravet appeared to believe an Onion article claiming the real-life public relations firm of Hill & Knowlton had encouraged the United States government to distance itself from the state of Alabama. At 12:22 p.m. on Thursday, Oravet posted to the station’s facebook page, “I contacted the PR firm listed in this article, they claim the article is “ficticious” and have no involvement in the alleged study.” See the screengrab of her post after the jump.

On its 4:00 p.m. news the same day, the Montgomery, AL, NBC affiliate aired a story where Oravet tells viewers The Onion story was fake.  Anchor Mark Bullock tossed to Oravet for her report saying, “Jenn we know this article has no news basis.” Read more