TVNewser FishbowlNY AgencySpy TVSpy LostRemote PRNewser SocialTimes AllFacebook 10,000 Words GalleyCat UnBeige MediaJobsDaily

We All Make Mistakes

Morning Oopsy: Suspect’s Name Tough to Spell

NBC Washington had a hard time with one of the Boston bombing suspects’ names. But 21 minutes later they corrected it and admitted the error of their ways.

 

Morning Oopsy: Mother Jonés Turns French?

When you’re asking people to cough up money to fund your job, might be a good idea to at least spell check the letter.

In a plea to readers this morning, Clara Jeffery, Co-editor of Mother Jones, includes multiple, strange “锑s in the middle of the pitch asking for $5 to $10 so they can reach their $90,000 goal this month.

Who Is ‘Rand Black’? An NJ Mystery

Each weekday morning NJ‘s Communications Director Ben Fishel sends out an email blast with links to the magazine’s top reads. In the subject line is a short summary of what’s in the email.

“Whom Does the Colbert Bump, Bump? GOP Adopts Buzzfeed Model, What Ails American Politics? and More” is an example of a normal subject line to one of Fishel’s emails. Tuesday morning’s email from Fishel, however, contained an anomaly. “Obama’s Budget Plan, Can Rand Black Attract Black Voters? CNN Revives Crossfire, And More,” it said, emphasis added.

Who is Rand Black?

A link in the email went to a story on Sen. Rand Paul‘s (R-Ky.) upcoming speech at Howard University, a historically black college. Presumably, that’s the story the subject was referencing.

In an email, Fishel confirmed that “Rand Black” was a mistake and that he was “in the middle of issuing a correction.”

One Typo: OK. But 10? Come on, Daily Download

We all spread ourselves too thin. If you work in daily online media you know the feeling of working late, being bleary-eyed and making brainless errors you kick yourself over later. Until you make more and land in a monster pit of despair. We’ve been there and we’ll be there again.

But today, Daily Download founder, CNN “Reliable Sources” regular and Daily Beast Contributor Lauren Ashburn goes to the well of mistakes 10 times in a story timestamped April 8 on cable’s gender wars and the snarl between FNC’s Bill O’Reilly and conservative radio host Laura Ingraham last week.

One. Two. Even three errors? Fine, forgivable. A terrible given at times in a world where copy editors are scarce. But 10 looks like you took too much Ambien and wrote the story while driving to 7-Eleven after consuming a midnight snack you can’t remember eating. Let’s be honest. Ten looks like Denzel Washington in Flight in which he gets obliterated, wakes up to lines of coke, downs one or five screwdrivers and turns the plane upside down.

Does someone need a few days at the beach?

Also curious, at the bottom is a note explaining that the story first appeared in The Daily Beast, which, in fact, it did on April 5 under Ashburn’s byline and this headline:

Bill O’Reilly’s Macho Moment in On-Air Confrontation With Laura Ingraham

Compare this to Daily Download‘s headline:

Cable’s Gender Wars: Bill O’Reilly Vs. Laura Ingraham

The explanatory note reads: “This piece brought to you through our content partnership with The Daily Beast, where it first appeared.”

As many know, Howard Kurtz, on the board of The Daily Download, also writes for Daily Beast-Newsweek and hosts CNN’s “Reliable Sources.” And Ashburn herself is a Daily Beast contributor, as stated above. But strangely enough, only a fraction of the errors turned up in The Daily Beast‘s story — just one, the incorrect spelling of “smoothe.” Which means something went incredibly awry when they transferred the story. Maybe try cut and pasting?

We requested comment from Ashburn on the “content partnership” between The Daily Download and The Daily Beast and what exactly that means. We also mentioned the 10 errors in case she has a comment on those.

See the parade of errors in the Daily Download story…

Read more

Afternoon Oopsy!

 

Someone hasn’t had enough caffeine, or a mild case of dyslexia is settling in today for CBS Political Director and Slate‘s John Dickerson who sent out the following subject line to his readers on a story he wrote on Sens. Rand Paul and Marco Rubio.

 

Morning Oopsy!

Two gay stories, one headline.

A story posted by Politico‘s Kevin Cirilli at 7:45 Monday morning headlined “Will Portman explains dad’s delay” had absolutely nothing to do with Will Portman or his father, Sen. Rob Portman (R-Ohio). Instead, the article was an aggregated item from the Los Angeles Times regarding the gay cousin of Chief Justice John Roberts, who will sit in this week on Supreme Court hearings concerning same-sex marriage.

The same story appeared elsewhere on the site under the appropriate “John Roberts’ gay cousin to attend hearing” headline.

Roughly one hour later… Read more

Politico’s Mike Allen Wants to Know When he F&%ks Up

Listen up Politico Playbook readers. Author Mike Allen wants to know when he screws up, and who better to tell him than you? Or NYT‘s Jonathan Weisman, whoever gets to him first.

Has he been consulting the Dalai Lama?

This morning he has dreamed up a new feature. It’s called QUALITY CONTROL. It’s bolded and in all-caps. And he doesn’t just want the little nitpicky bullsh-t crap that everyone gets (although that’s perfectly acceptable too), he wants the “larger truths” as well.

This should be fun to watch.

Have a look. Read more

Politico’s Accidental Headline

The Daily Standard‘s Managing Editor Michael van der Galien is quick on his feet. This afternoon he screengrabbed a Politico headline just before they were able to snatch it down. The headline was atop an AP story about two U.S. troops losing their lives in Afghanistan.

Someone over in Rosslyn, Va. may be in a hell of a lot of trouble this afternoon.

Politico has added a note to the copy.

“Editor’s Note: An earlier version of this story included unrelated text that was inadvertently written into the headline field. The text was not connected to the story but part of a separate conversation. We regret the error.”

Politico Editor-in-Chief John Harris told FishbowlDC: “Just to emphasize: the extraneous text that went in the headline was both inadvertent and comply unrelated to the story. This was a completely separate conversation taking place on another open program, and a fragment from that conversation went in the headline field.”

Weatherman Punishes Himself for Faulty Forecast

Fox5′s Tucker Barnes put himself in the corner for giving a faulty weather report this week. Watch as his colleagues chuckle at him as he hangs his head in shame and self-deprecatingly takes responsibility for the error of his ways.

Watch the video, courtesy myfoxdc.com.

Morning Oopsy: ABC’s Cruz Cruise

ABC News’ Michael Falcone published a story on Sen. Ted Cruz (R-Texas) this morning with an all too appropriate lede. “The Ted Cruz headlines just won’t stop,” it said.

It’s true. “Has Ted Cruz Hit The Tipping Point? [[DO NOT PUB]],” blared the headline when it made its way our email inbox via ABC News’ RSS feed (with a link that led to a dead end). The headlines just won’t stop. Even when they’re not ready for publication.

There’s no stopping the Cruz Cruise.

Falcone’s story was fixed shortly thereafter.

<< PREVIOUS PAGENEXT PAGE >>