Early this morning at 7:32 a.m., The Daily Caller issued a statement on its website saying they stand by their reporting concerning the Dominican hookers.

They began, “The Washington Post falsely reported a story yesterday claiming our source had recanted her statement, without contacting The Daily Caller for comment before posting. In reality, the prostitute in the Post’s story does not appear to be one of the women we interviewed in 2012.” (Read the entire statement here.)

And yet, in WaPo piece, the reporters say they did get in touch: “Daily Caller Editor Tucker Carlson did not reply to phone calls and e-mails requesting comment.” (See that story here.)

UPDATE: Carlson lashes out at WaPo: “[Carol] Leonnig emailed me almost 40 minutes after the story went up, then added in an update that I wouldn’t comment,” Carlson told FishbowlDC this morning. “She could have saved herself a lot of embarrassment if she’d called before she filed. The Dominican affidavit the Post claims discredits us doesn’t even mention our story.”

All Daily Caller reporters have been instructed to not say anything about any of it to anyone. However, Publicist Nicole Roeberg wrote on Twitter this morning at 12:34 a.m., “WaPo called Tucker after posting the original story. By then we were busy reporting ours.” Roeberg was apparently pretty tired after arguing for hours with a reader about the whole mess. Her last tweet before she signed off at 2:31 a.m.: “True, she did. This is exhausting. I have to be at work in 6 hours and we aren’t going to convince each other. Good night!”