TVNewser FishbowlDC AgencySpy TVSpy LostRemote PRNewser SocialTimes AllFacebook 10,000 Words GalleyCat UnBeige MediaJobsDaily

Posts Tagged ‘CBS’

Ed Asner Explains How He Changed Up Lou Grant

LouGrantThe publication is called Smashing Interviews magazine. And certainly, Melissa Parker‘s Q&A with Ed Asner for the Birmingham, Alabama-based outlet lives up to that lofty title.

The record holder for male actor Emmy Awards covers a lot of topics. One of the conversation highlights involves how Asner transitioned from The Mary Tyler Moore Show to Lou Grant:

Asner: We continued to work on the [Lou Grant] first year, and finally I came to the realization that I was using my two older brothers as inspirations for the “Mary Tyler Moore Lou.” I realized in the different scripts that were being written, that same character would not work for me, and I began to plunge into myself to find that [less comedic] character of Lou in the hour show, and that’s what I came up with.

Parker: Very interesting.

Read more

Mediabistro Course

Personal Essay Writing

Personal Essay WritingStarting October 28, work with a published journalist to draft, edit, and sell your first-person essays! Jessica Olien will help you to workshop your writing so that it's ready to pitch to editors. You'll learn how to tell your personal story, self-edit you work to assess voice, style, and tone, and sell your essays for publication. Register now!

Morning Media Newsfeed: Ben Bradlee Dies at 93 | Pew Finds Partisan News Consumption

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Former Washington Post Editor Ben Bradlee Dies at 93 (FishbowlDC)
Former editor of The Washington Post Ben Bradlee died Tuesday of natural causes at the age of 93 at his home in Washington. Bradley served as executive editor of The Washington Post from 1968-1991, a time that included the resignation of President Richard Nixon and the Watergate scandal. The Washington Post Bradlee’s most important decision, made with publisher Katharine Graham, the Post’s publisher, may have been to print stories based on the Pentagon Papers, a secret Pentagon history of the Vietnam War. The Post’s circulation nearly doubled while Bradlee was in charge of the newsroom — first as managing editor and then as executive editor — as did the size of its newsroom staff. NYT With full backing from Graham, Bradlee led the Post into the first rank of American newspapers, courting controversy and giving it standing as a thorn in the side of Washington officials. When government officials called to complain, Bradlee acted as a buffer between them and his staff. “Just get it right,” he would tell his reporters. Most of the time they did, but there were mistakes, one so big that the paper had to return a Pulitzer Prize. Boston Globe It was Bradlee who guided the Post through its coverage of the Watergate scandal — “the story of our generation,” he later called it, “the story that put us all on the map” — and his unwavering leadership was crucial to the success of the paper’s investigations during the nine months between the break-in at Democratic National Committee headquarters on June 17, 1972, and the sentencing of the Watergate burglars on March 23, 1973, a period during which the Post was far out in front of the rest of the media in covering the scandal and, as a result, dangerously exposed to criticism from the Nixon administration. Reuters Bradlee’s death at his Washington home of natural causes was announced by the Post, which reported late last month that he had begun hospice care after suffering from Alzheimer’s disease for several years.

Read more

Morning Media Newsfeed: CBS Launches Web Service | Guardian Accuses Whisper of Tracking

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

CBS ‘All Access’ Includes Local Stations in Subscription Service (TVSpy)
CBS Thursday announced the launch of “CBS All Access,” a digital subscription service that allows viewers — with or without a pay TV subscription — access to CBS programs, live TV, and CBS’ owned-and-operated stations. LostRemote The service is available for $5.99 a month. At the time of launch, consumers in 14 cities will have live access to their local CBS stations, allowing them to stream programs as they air. CBS News The service is accessible through CBS.com and on mobile devices through the CBS App for iOS and Android. THR In addition to serving up current-season episodes the day after they air, it will offer previous seasons of several CBS-owned shows as well as a vast library of classic CBS series. The service is planned to be added to connected TVs at a later date. All Access marks a considerable move for a network that has long been selective with regard to its digital dealings, famously staying out of the Hulu pact its broadcast rivals made many years earlier. Capital New York On Wednesday, HBO announced that its HBO Go service would be available to all customers next year. The service, which provides access to HBO’s current programming and shows from the past, is currently only available to HBO subscribers.

Read more

Morning Media Newsfeed: Piers Morgan Lands New Gig | News Corp. Buys Realty Business

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Piers Morgan Named Editor-at-Large of MailOnline (TVNewser)
Former CNN host Piers Morgan is joining MailOnline as editor-at-large. Morgan will write several times a week, while pursing new TV ventures in the U.S. He is a former editor of British tabloids the News of The World and the Daily Mirror. THR MailOnline is the online version of the U.K.’s Daily Mail newspaper and claims to be the biggest English-language newspaper website in the world. Morgan announced in September that he’d left CNN, several months after his eponymous talk show was canceled. He added in tweets about his departure that he’d turned down a two-year deal from CNN president Jeff Zucker to host several interview specials. Politico / Dylan Byers on Media “As editor-at-large (U.S.) I plan on breaking down the biggest stories that matter to Americans and analyzing them in a way that will generate discussion and create debate,” Morgan, 49, said in a statement. Deadline Hollywood In the U.K., Morgan is known for being named youngest ever editor of the News of The World and youngest national newspaper editor in Britain in half a century, when Rupert Murdoch gave the 28-year-old him the gig in 1994. After two years, he joined the Daily Mirror as editor-in-chief, which he left in 2004 and became a media columnist and host of interview shows on ITV and the BBC. He also appeared as a judge alongside pal Simon Cowell on Britain’s Got Talent. NYT In the U.S., MailOnline reaches more than 35 million unique readers a month, according to comScore, a total that has increased by 30 percent from the year before and continues to grow.

Read more

Morning Media Newsfeed: SoftBank Eyes DWA Purchase | Marvel Settles With Kirby Estate

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

DreamWorks Animation in Sale Talks With Japan’s SoftBank (THR)
Japanese conglomerate SoftBank is in talks to acquire DreamWorks Animation in a deal that would value the company at $3.4 billion, according to a source with knowledge of the situation. NYT SoftBank reportedly offered $32 a share for the boutique studio DreamWorks Animation, a 45 percent premium over the share price. That would value it at $3.4 billion. A DreamWorks Animation spokeswoman, Allison Rawlings, on Saturday night said, “We don’t comment on rumor and speculation.” Re/code / Reuters An acquisition of DreamWorks by SoftBank would make the Hollywood studio that created Shrek part of a the communications and media company that, under founder and CEO Masayoshi Son, has shown a willingness to take big bets on combining seemingly unrelated businesses. Two weeks ago, SoftBank booked a $4.6 billion gain on the share listing of Alibaba Group in New York. SoftBank retains a 32 percent stake in the Chinese e-commerce company, making it Alibaba’s biggest shareholder. Deadline Hollywood DreamWorks’ balance sheet had weakened in Q2 with $400 million in debt and $32 million in cash vs. Q2 2011, when it had no debt and $116 million in cash. DreamWorks also disclosed in July that its next two films – The Penguins Of Madagascar and Home – were costing them approximately $10 million more than planned: $135 million not including incentive-based compensation. Variety However, DreamWorks has scored considerably with its fruitful acquisition of AwesomenessTV, a digital network targeting a young online audience — that and its relationship with Netflix likely helped attract the attention of SoftBank. DreamWorks Animation has operated as a publicly traded company since 2004.

Read more

Morning Media Newsfeed: Shareholders OK DirecTV Sale | FAA Allows Drones for Film

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

DirecTV Shareholders Approve $48.5 Billion Sale to AT&T (THR)
At a special meeting in New York on Thursday, DirecTV shareholders gave the company the go-ahead to sell its satellite business to AT&T in a deal valued at $48.5 billion. Reuters The deal, currently under review by U.S. and international regulators, was approved by 99 percent of votes cast, the company said in a statement. The votes cast represent 77 percent of shares outstanding. Bloomberg DirecTV CEO Mike White reiterated Thursday that he expects to reach a deal by the end of the year with the NFL over rights to air the Sunday Ticket package — an important milestone as the AT&T transaction is contingent on that contract being extended. WSJ The deal comes as the communications landscape transforms with people relying more on Internet-connected devices for entertainment and media consumption. Earlier this year, Comcast Corp. agreed to buy Time Warner Cable for $45 billion. The companies agreed to the merger after considering a deal for a few years. It is AT&T’s biggest acquisition since its $85 billion deal to buy BellSouth in 2006. The Hill Along with Comcast’s planned acquisition of Time Warner Cable, the AT&T-DirecTV merger is the second major media deal before federal regulators this year. AT&T’s purchase of DirecTV has raised less opposition than the Comcast-Time Warner Cable deal, though some critics on the left have raised concerns that it represents a growing consolidation of major media companies. The two media companies have said that their merger is a matter of marketplace necessity.

Read more

Morning Media Newsfeed: Baquet Changes NYT Masthead | Comcast Responds to Merger Critics

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Big Changes to NYT Masthead (FishbowlNY)
Dean Baquet, the New York Times’ executive editor, has officially revamped the paper’s masthead. Gone is the “managing editor” title; it’s being replaced by four “deputy executive editors,” who “have already proven they can run stories that take on big institutions, who have covered a world of war and proven they can lead with humanity.” NYT They are Susan Chira, Janet Elder, Matthew Purdy and Ian Fisher. A fifth editor, Tom Bodkin, will be given the title of creative director, a position equal to the four deputy executive editors. Politico / Dylan Byers on Media Through these changes Baquet hopes to make the relationship between the Times’ digital and print sides more fluid. “I anticipate people moving on and off the masthead as our needs evolve,” he wrote in a memo to staff Wednesday, “and it is important that these moves not be seen as measures of who is up and who is down, but rather as appointments aimed at keeping our journalism and our entire operation as vibrant as possible.” Capital New York The appointments reflect a push for better coordination and cooperation between departments as the Times works on pushing out its journalism to digital readers more effectively. Other recent appointments along these lines include Arthur Gregg Sulzberger as senior editor for strategy, Alex MacCallum as assistant managing editor for audience development and Sam Dolnick as senior editor for mobile. HuffPost Wednesday’s masthead changes are the biggest since Baquet took the reins, but there have been several other moves internally in recent months. Baquet announced the addition of several deputy-level editors in the newsroom in July.

Read more

Morning Media Newsfeed: Freedom Shutters LA Register | ISIS Releases Journalist Video

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Layoffs Hit Freedom Communications as It Ceases Publication of LA Register (LA Times)
Layoffs hit the Orange County Register on Tuesday after owner Freedom Communications ceased publication of its Los Angeles daily five months after it debuted. TheWrap A spokesperson for the LA Register said that 29 newsroom positions have been eliminated as a result of the paper’s shutdown. An unspecified number of employees will be transferred to the Orange County Register. WSJ / CMO Today The owner of Freedom Communications Inc., Aaron Kushner, who turned heads last year when he announced he was launching the daily newspaper, admitted Tuesday that the move was a failure. “As strong a newspaper as our team produced, our business model is a virtuous circle,” Kushner said in a statement. “If the support is not at a level that matches our investment, we have to adapt and make adjustments as we’ve done today.” HuffPost / AP Freedom said it will focus on markets in Orange, Riverside and San Bernardino counties. It owns the Riverside Press-Enterprise, which it bought in November for more than $27 million. NYT The LA Register ceased publication with its Monday issue. Monday evening, Kushner sent a memo to his employees announcing the news. An article about the shutdown ran on the newspaper’s front page.

Read more

Morning Media Newsfeed: ISIS Holds Another Journalist | Glasser Named Politico Editor

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

ISIS Reportedly Holding Another Journalist Captive (TVNewser)
ISIS released a new video Thursday showing a British journalist as its prisoner. The video, since deleted by YouTube, shows British journalist John Cantlie. HuffPost Cantlie, a former reporter for the Sunday Times, the Sun and the Sunday Telegraph, went missing in Syria in 2012, but was later freed by the Free Syrian Army. Cantlie reportedly then returned to Syria in 2012, along with U.S. journalist James Foley. Foley was beheaded by ISIS in August, a horrific killing that was also recorded and released on video. Reuters In the new roughly three-minute video posted on social media sites, the man identified as Cantlie appears in good health and promises to “convey some facts” in a series of “programs,” suggesting there would be further installments. “Now, I know what you’re thinking. You’re thinking, ‘He’s only doing this because he’s a prisoner. He’s got a gun at his head and he’s being forced to do this.’ Right?” the man in the video, wearing an orange shirt and closely-cropped hair, says. “Well, it’s true. I am a prisoner. That I cannot deny. But seeing as I’ve been abandoned by my government and my fate now lies in the hands of the Islamic State, I have nothing to lose.” Mashable He delivers a propaganda message to the West, promising to show “the truth” about the jihadists and stop what he calls the “seemingly inevitable sequence of events” that’s taking Western countries to another war in the Middle East. He promises that he will appear in more videos to come. NYT Analysts said that the shift in tone from the previous videos sought to gain maximum exposure and showed how attuned the group is to Western sensibilities in crafting its message. The video, like those before it, seems designed to forestall international military action against the Islamic State. But while the previous videos threatened revenge for attacks, Cantlie’s message seemed crafted to capitalize on reluctance in the West to get involved in a new war. “After two disastrous and hugely unpopular wars in Afghanistan and Iraq, why is it that our governments appear so keen to get involved in yet another unwinnable conflict?” he says.

Read more

Morning Media Newsfeed: Sky Deutschland Slows Takeover | Vidra Named CEO of TNR

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Sky Deutschland: BSkyB Takeover Offer Too Low (THR)
BSkyB’s plans to build a European pay-TV empire hit some opposition on Wednesday. The supervisory and executive boards of 21st Century Fox-controlled German pay TV operator Sky Deutschland advised minority investors not to accept a multi-billion dollar takeover offer from BSkyB. NYT / DealBook The move comes after BSkyB, which is 39 percent owned by 21st Century Fox, agreed in July to acquire the 57 percent of Sky Deutschland that is owned by 21st Century Fox, for £2.9 billion, or $4.7 billion. As part of the deal, BSkyB, one of Europe’s largest pay-television providers, also offered to buy the shares of Sky Deutschland’s minority shareholders for €6.75, or $8.75, each, a small premium on the company’s current share price. Reuters But with only a small premium on the table, analysts have doubted that many will sell. Sky Deutschland would thus retain its stock market listing and BSkyB has not indicated any desire to squeeze out minority shareholders above and beyond the offer which it has set out. Management of the German company, advised by Bank of America Merrill Lynch, on Wednesday argued the offer fell short of its true value. WSJ On issuing its recommendation to minority holders on Wednesday, Sky Deutschland said its chief executive Brian Sullivan, the only executive board member holding shares, wouldn’t participate in the offer, which runs until Oct. 15. Two supervisory board members holding shares also don’t intend to accept the offer, the company said in a statement. Financial Times BSkyB has argued that it can implement its vision for Sky Europe, regardless of how many minorities tender their shares. Buying all minorities’ shares — 43 percent of the company — would cost the U.K. operator £2.1 billion, further increasing its leverage. The company raised £3.25 billion this month to help finance the acquisition of 21st Century Fox’s stakes in Sky Deutschland and Sky Italia. BSkyB said it welcomed Sky Deutschland’s “supportive comments on the strategic rationale for the transaction.” BSkyB shareholders are due to vote on the European deal on Oct. 6.

Read more

NEXT PAGE >>