FishbowlDC TVNewser TVSpy LostRemote AgencySpy PRNewser GalleyCat SocialTimes

Posts Tagged ‘Glenn Greenwald’

Report: As a Manager, Matt Taibbi Made a Loud and Unwelcome Racket

MTaibbiTwitterPicThis afternoon, by way of an entirely unpredictable “second look” from First Look Media, we have an internal item bylined to Glenn Greenwald, Laura Poitras, Jeremy Scahill and John Cook. It’s all about what led to the shocking exit of Matt Taibbi and while some elements of the narrative are in dispute, the overall picture painted is one of – primarily – a talented rogue journalist having a hard time adapting to the broader intricacies of a managerial position.

According to the item, the tipping point occurred earlier this month. While Taibbi insists the following accusations led him to be told he would be stripped of all managerial responsibilities pending investigation, First Look says that’s not the case:

These simmering problems came to a head this month when a Racket staffer complained to senior management that Taibbi had been verbally abusive and unprofessionally hostile, and that she felt the conduct may have been motivated, at least in part, by her gender. [First Look president John] Temple conducted an investigation, and First Look determined that while none of the alleged conduct rose to the level of legal liability, the grievance bolstered their case that Taibbi should not be the manager of Racket.

Read more

Mediabistro Course

Copy Editing: Intro

Copy Editing: IntroStarting January 6, learn basic copy editing skills using the AP Stylebook! In this course, you'll learn how to use dictionaries and online reference tools to edit work, ask the right questions to clarify convoluted copy, prepare for a copy editing test, and tailor your resume to find more work as a copy editor. Register now!

Morning Media Newsfeed: ISIS Releases New Cantlie Video | Condé Nast Reshuffles Digital

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

New ISIS Video Shows Hostage John Cantlie Allegedly Reporting From Kobani (Vice News)
In a new video published Monday, British photojournalist John Cantlie, who is now being held hostage by the Islamic State after being kidnapped in Syria in 2012, appears to be reporting from the city of Kobani on the Syrian-Turkish border, which has been the stage to an ongoing battle between the militants and Kurdish forces. HuffPost The five-minute video, which is titled “Inside Ayn al-Islam,” shows Cantlie walking in front of destroyed buildings in what appears to be Kobani. After mentioning international reports of Islamic State losses in the battle for the town, Cantlie says Kobani is about to fall completely into the militants’ hands. NBC News But U.S. counterterrorism officials said that while the undated video apparently was shot in Kobani, Cantlie’s assertion that ISIS controls large swathes of the city is false. “We don’t know when this was recorded,” said one official, who like the others spoke on condition of anonymity. “But to suggest that the ISIL (another acronym for ISIS) is in control of the city now is not accurate.” Mashable It’s widely assumed that Cantlie, who’s appeared in at least five propaganda videos since he disappeared, is reading from remarks that were prepared by his captors. Having rid the region of all independent journalists, it appears the group is now attempting to broadcast its own twisted form of journalism. The Guardian The video comes two days after the release of another video, in which Cantlie said that captives have been waterboarded for trying to escape.

Read more

Morning Media Newsfeed: Nielsen Reveals Ratings Glitch | NBC Crew Quarantined

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Nielsen’s Ratings Problem Is A Total Glitch (LostRemote)
Nielsen Friday announced internal “ratings irregularities” that date back to March 2, 2014 and were “generally imperceptible until [the company] saw high viewing levels associated with fall season premiere week.” TVNewser The company will now reprocess all of the impacted data going back at least to Aug. 18 — for entertainment, news and syndicated shows. TVNewser The company Saturday released updated data for the week of Sept. 22, which was the first week of 2014-15 TV season. As suspected, the inaccurate data favored ABC programs while hurting ABC’s competitors. The restated numbers are being most closely watched for revisions to the primetime ratings as new fall shows had their premieres. In the tight evening news race, World News Tonight With David Muir, had its numbers revised down, but it didn’t change the outcome. Muir’s newscast still won the week in the demo, and NBC Nightly News With Brian Williams won among total viewers. HuffPost Nielsen, the leading global measurement company and provider of television ratings data, said in a press release Friday that “a technical error” resulted in incorrect data over the course of about seven months. WSJ The difference in what was misattributed was less than 0.05 of a ratings point for about 98 percent to 99 percent of broadcast and syndicated TV shows, Nielsen said. The error didn’t affect overall TV viewership numbers, only how that viewership was credited to particular networks. Cable TV ratings weren’t affected by the glitch, it said.

Read more

Morning Media Newsfeed: Murdoch Withdraws Time Warner Bid | New Leaker Emerges

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

After Pushback, Murdoch Abandons Fox’s Pursuit of Time Warner (NYT / DealBook)
At 4:07 p.m. Tuesday, the chief executive of Time Warner Inc., Jeffrey L. Bewkes, received an unexpected email. “On behalf of our board and senior management team, I am writing to inform you that we are withdrawing our offer to acquire Time Warner, effective immediately. Sincerely, Rupert Murdoch.” A hand-delivered letter bearing the same message arrived soon after. TVNewser In short, Murdoch’s 21st Century Fox withdrew its bid for Time Warner, CNN’s parent company. FishbowlNY Early last month, word leaked that Murdoch’s bid of $80 billion was rejected, which raised speculation that he’d try everything in his power to make it happen. Instead, the opposite has occurred. Politico / Dylan Byers on Media Subsequent reports speculated that Murdoch, dogged in his pursuit of an acquisition, would consider upping the offer by as much as $13.5 billion. Had such a deal gone through, it would have merged the country’s top-two cable providers, giving Murdoch control of several top-rated cable networks, including TNT, Fox News, TBS and Cartoon Network. WSJ Fox cited both Time Warner’s unwillingness to “engage with us” and a sharp drop in Fox’s stock price which made a deal “unattractive to Fox shareholders.” Fox’s stock had fallen about 11 percent since news broke last month that it had made a takeover offer for Time Warner, valued at $85 a share.

Read more

Morning Media Newsfeed: Tribune Rebrands | Gannett to Split, Buy Cars.com

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Tribune Gets New Name Ahead of Split (TVSpy)
Tribune Company began operating under a new, but similar, name Monday: Tribune Media Company. The rebranding came as the broadcasting and publishing divisions of the 167-year-old company split. TVNewser Tribune Media Company includes Tribune Broadcasting, WGN America, Tribune Studios, Tribune Digital Ventures and Tribune Real Estate. Variety The overhaul comes with a new logo and corporate website. Tribune has labored under the cloud of bankruptcy and plunging ad revenues for years, leading to its fissure into two companies. Tribune’s papers, which include the Los Angeles Times and the Chicago Tribune, will begin trading Tuesday as a new company, Tribune Publishing. It will be listed under the symbol TPUB on the New York Stock Exchange. It has been saddled with $350 million in debt and faces a cloudy future as revenues and readership of newspapers continue to decline. THR Tribune Media CEO Peter Liguori has said the separation will allow investors to put money into either the broadcast or print assets of Tribune, or both. The spinoff is mindful of the split of Rupert Murdoch’s News Corp and 21st Century Fox. USA Today Tribune’s shareholders receive a quarter of a share of Tribune Publishing’s common stock for each Tribune share they own. After years of management turmoil and dealing with heavy debt, Tribune, based in Chicago, emerged from a four-year bankruptcy process in early 2013 with the intent to focus on broadcasting. In July 2013, Tribune announced early plans to spin off the publishing unit that would operate on its own without affecting the financial performance of its other, more profitable businesses.

Read more

David Carr Loses Track of Glenn Greenwald’s Dogs

The many pet dogs tended to in Rio de Janeiro by Glenn Greenwald and husband David get a fair bit of ink in David Carr‘s colorful interview piece. However, when dealing with a permanent brood of 12 canines – augmented at the time of the New York Times columnist’s visit by an additional, thirteenth interloper – it can get hairy.

From the correction at the bottom of the article:

Correction: August 3, 2014
…The column also misstated the name of one of Glenn Greenwald’s many dogs. The dog’s name is Sheeva, not Sheila.

Read more

Glenn Greenwald Skype Interview is Right in NSA’s Wheelhouse

NoPlacetoHide_CoverAhead of tonight’s book event in Seattle, journalist Glenn Greenwald did a Skype interview from Rio de Janeiro with alt-weekly The Stranger. Kudos to associate editor Eli Sanders for the clever first question, and to Greenwald for the hilariously upsetting answer.

So, I’m making this call on Skype. How much could the NSA know about me just based on the medium I’m calling you through?

Oh, they’re completely in the system of Skype. I mean, they have virtually unfettered reign over Skype calls. Actually, one of the most interesting stories we did was about how easily Microsoft cooperated with the NSA to make sure that they had full reign with Skype.

Read more

Who Should Oliver Stone Cast as Edward Snowden?

ShutterstockEdNortonOliver Stone calls the narrative at the center of Guardian journalist Luke Harding‘s tome The Snowden Files: The Inside Story of the World’s Most Wanted Man “one of the greatest stories of our time.” With the announcement that Stone will work closely with the British newspaper to adapt the book into a big-budget Hollywood movie, the next question becomes our headline.

The first name that popped to mind for FishbowlNY is Edward Norton, and not just because he shares the same first name. Yes, Norton is considerably older than the 30-year-old Snowden, but this terrific, fiercely intellectual actor could easily handle that challenge and certainly wouldn’t be the first thespian to portray someone younger on screen. Norton previously starred in Stone’s 1996 drama The People vs. Larry Flynt.

Read more

Morning Media Newsfeed: Time Inc. to Relocate | Snowden Talks to NBC | FNC Anchor Arrested

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Time Inc. to Leave Time & Life Building (FishbowlNY)
Time Inc. is moving on. The company announced that it is moving its offices from the iconic Time & Life Building — where the publisher has been since 1959 — to Brookfield Place in Lower Manhattan. Politico / Dylan Byers on Media Time Inc. CEO Joe Ripp announced the news in an email to staff. The move will bring Time Inc. within a two-minute walk of the new Condé Nast offices at One World Trade. Deadline New York The company looked at options in New York and New Jersey. But Brookfield Place’s planned $250 million renovation — adding lots of upscale restaurants and shopping — plus “the incentive package we received from Governor Andrew Cuomo and Empire State Development drove our decision to stay in New York City,” Ripp said. Time Inc. has a long-term lease at 225 Liberty Street to occupy six floors and 700,000 square feet of office space. Variety The publishing company will ease into its new headquarters in late 2015. The relocation comes as parent company Time Warner is preparing to spin-off Time into a separate, publicly traded company on June 6. WSJ With the Time lease, Brookfield has leased about 3 million square feet of the 4.2 million square feet of Bank of America Corp.’s Merrill Lynch office space that expired in 2013.

Read more

Morning Media Newsfeed: NYT Axes Abramson | Snowden Book Rights to Sony | CBS Touts Tradition

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

The New York Times Replaces Abramson as Executive Editor (NYT)
Jill Abramson has been dismissed as executive editor of The New York Times and is being replaced by Dean Baquet, the managing editor, an abrupt change in leadership at one of the nation’s largest daily newspapers. FishbowlDC Abramson served as executive editor since 2011 and was the first woman in the role. According to the Times‘ coverage of the announcement, Arthur Sulzberger Jr., the publisher of the paper and the chairman of The New York Times Company, told a stunned newsroom that had been quickly assembled that he had made the decision because of “an issue with management in the newsroom.” Politico / Dylan Byers on Media Despite significant achievements, Abramson’s tenure was marred by tension with Sulzberger and disagreements with Times Co CEO Mark Thompson, who took an unprecedentedly hands-on approach to managing the paper’s editorial resources. Abramson also suffered from perceptions among staff that she was condescending and combative. Mashable Abramson previously served as the Times‘ Washington bureau chief and managing editor before taking the executive editor role. People with knowledge of the Times newsroom said some staffers questioned how much Abramson enjoyed running the paper. She was sometimes conspicuously absent from the newsroom; one notable occasion was the day after Hurricane Sandy slammed into the New York region. New York Post / AP Baquet, 57, who is the first African-American to hold the newspaper’s highest editorial position, received a Pulitzer Prize for investigative reporting in 1988. Baquet originally joined the Times in 1990 as a reporter and held positions including deputy metropolitan editor and national editor. He left the paper for the LA Times in 2000, where he served as managing editor and then editor. Baquet rejoined the Times in 2007 and was Washington bureau chief before becoming the managing editor for news in Sept. 2011. FishbowlNY Former FishbowlNY editor Dylan Stableford was prophetic when he covered a breakfast event in 2008 and wrote: “Dean Baquet looked an awful lot like the next executive editor of The New York Times.” The New Yorker / Currency As with any such upheaval, there’s a history behind it. Several weeks ago, I’m told, Abramson discovered that her pay and her pension benefits as both executive editor and, before that, as managing editor were considerably less than the pay and pension benefits of Bill Keller, the male editor whom she replaced in both jobs. “She confronted the top brass,” one close associate said, and this may have fed into the management’s narrative that she was “pushy,” a characterization that, for many, has an inescapably gendered aspect.

Read more

NEXT PAGE >>