FishbowlDC TVNewser TVSpy LostRemote AgencySpy PRNewser GalleyCat SocialTimes

Posts Tagged ‘Reuters’

Jack Shafer Talks About Being Let Go Like the Media Critic He Is

ShaferWhen columnist Jack Shafer announced last night via Twitter that he was leaving Reuters, the media world responded with a collective electronic gasp. Despite the surprise following his announcement, this is familiar territory for Shafer, who landed at Reuters after Slate shut down his “Press Box” column in 2011. Hours after his announcement, Shafer spoke to Capital New York’s Peter Sterne in an interview reflective of just how much of an industry vet Shafer is. Even in discussing the unfortunate loss of his own job he came at it like a critic:

I don’t fit their game anymore, and I’m completely understanding of that. They’re treating me well on the way out. So there’s no reason for tears. It’s our business, right?

Read more

Mediabistro Course

Freelancing 101

Freelancing 101Learn how to manage a top-notch freelancing career! Starting December 1, you'll hear from our expert speakers on the best practices for launching a freelancing career, from the first steps of self-advertising and marketing, to building your schedule and managing clients. Register now!

Morning Media Newsfeed: NBC Cancels Cosby Project | Today Firings Rumor ‘Wrong — Period’

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Cosby’s New NBC Show Is No Longer in Development (HuffPost)
NBC has confirmed to HuffPost Entertainment that a planned sitcom project with Bill Cosby is no longer in development. The network had no further comment on the matter. THR / The Live Feed NBC handed out a script plus significant penalty for the comedy earlier this year, tapping Rules of Engagement alum Mike Sikowitz and Mike O’Malley (Shameless) to write and produce the comedy. O’Malley was eyed for a co-starring role on the comedy, which NBC Entertainment topper Bob Greenblatt envisioned for a summer or fall 2015 debut. Deadline The Cosby NBC multi-camera comedy project, executive produced by The Cosby Show’s Tom Werner, would’ve had Cosby starring as Jonathan Franklin, a patriarch of a multigenerational family who shares his many years of wit, wisdom and experience to help his daughters, sons-in-law and grandchildren navigate their complicated modern lives. In light of the slew of rape accusations, it would’ve probably been hard for viewers to accept Cosby as a lovable family man and for NBC to sell the project to advertisers. The Associated Press / The Big Story A TV Land spokesperson said reruns of The Cosby Show will stop airing immediately for an indefinite time. The Cosby Show also was to have been part of a Thanksgiving sitcom marathon. PRNewser Both NBC and Netflix, who decided that it would be best to postpone the planned launch of its comedy special Bill Cosby 77, which had been planned to go live the day after Thanksgiving, have clearly made their respective decisions with their brands in mind. The allegations show no sign of going away anytime soon. In fact, the talk about them seems to be escalating the more we hear from the alleged victims and others surrounding the issue. FishbowlNY It started this week with a Vice article by Tracie Egan Morrissey, who excerpted passages about Cosby from former supermodel Janice Dickinson’s 2002 autobiography No Lifeguard on Duty. It quickly escalated with Dickinson shockingly filling in the blanks in an exclusive interview with Entertainment Tonight co-host Kevin Frazier. While the additional, shared details were immediately dismissed by Cosby attorney Marty Singer as “a defamatory fabrication,” some earlier legal wrangling with Cosby apparently kept these allegations from surfacing well before 2004 accuser Andrea Constand filed suit. TVNewser CNN’s Don Lemon has issued an on-air apology for remarks he made during Tuesday night’s interview with Cosby accuser Joan Tarshis. Lemon, who is a victim of sexual abuse himself, caused a social media uproar by telling Tarshis, “there are ways not to perform oral sex if you didn’t want to do it.”

Read more

Morning Media Newsfeed: Fox News Tops Election Week | Yahoo! Buys BrightRoll

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Fox News Channel No. 1 for Election Week 2014 (TVNewser)
Midterm elections translated to a big victory for Fox News Channel. FNC marked its highest-rated week of 2014 in both total day and primetime (Monday to Friday). Variety Its average around-the-clock viewership of 1.43 million — its highest for any week of 2014 — put it ahead of runners-up ESPN and Nickelodeon, both of which drew 1.28 million. This is the first time since the week of the Boston Marathon bombings that FNC has been No. 1 on cable in total day. Deadline Hollywood In primetime, FNC finished the week in second place among total viewers, behind ESPN. CNN and MSNBC ranked No. 25 and No. 24, respectively, in total day among cable networks, and No. 26 and No. 24, respectively, in primetime. TVNewser The return to Standard Time and the midterm elections combined to give all three network newscasts week-to-week gains. NBC Nightly News With Brian Williams also retook the lead in the adult 25-54 demo, which ABC’s World News Tonight With David Muir had owned for the last 11 weeks. Deadline Hollywood In the demo, Williams’ newscast clocked 2.19 million viewers to Muir’s 2.18 million; CBS Evening News With Scott Pelley drew 1.84 million demo viewers. NBC’s newscast also led among viewers of all ages: 9.45 million to ABC’s 8.76 million and CBS’ 7.25 million.

Read more

Morning Media Newsfeed: FBI Backs Agent, Fake AP Story | Reuters Ends Comments

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

FBI Chief Backs Agent Who Posed as Reporter (Mashable)
An FBI agent tells an anonymous suspect online that he is a reporter with the Associated Press. He sends a link to a fake news story, and the suspect clicks. The trap is set, and a 15-year-old accused of making bomb threats is captured. Politico / Dylan Byers on Media Two weeks ago, The Seattle Times revealed that the FBI had written the fake Associated Press story and used a fake Seattle Times-like Web address in order to catch the suspect in the bomb threat. Kathy Best, the editor of the Times, said the newspaper was “outraged”; the AP and Sen. Patrick Leahy, chairman of the Judiciary Committee, wrote letters to attorney general Eric Holder expressing concern. NYT Then, James B. Comey, the director of the FBI, in a letter published Friday in The New York Times, defended the practice and said that an agent had impersonated an AP reporter in the email. The disclosure caused further outrage at the news organization. The Associated Press / The Big Story “That technique was proper and appropriate under Justice Department and FBI guidelines at the time. Today, the use of such an unusual technique would probably require higher-level approvals than in 2007, but it would still be lawful and, in a rare case, appropriate,” Comey wrote. Kathleen Carroll, executive editor of the AP, said the FBI’s actions were “unacceptable.” New York Daily News “No actual story was published, and no one except the suspect interacted with the undercover ‘AP’ employee or saw the fake draft story. Only the suspect was fooled, and it led to his arrest and the end of a frightening period for a high school,” Comey added. But the AP said the “unacceptable tactics undermine AP and the vital distinction between the government and the press.”

Read more

NY Times Promotes One, Reuters Adds One

A couple Revolving Door items for you this morning, involving The New York Times and Reuters. Details are below.

  • The Times has named Tony Brancato has been named executive director, web products and audience development. He previously served as head of web products. Brancato joined the Times last year.
  • Charles Levinson is joining Reuters as its Wall Street investigations editor. He comes to the company from The Wall Street Journal, where he most recently covered white collar crime.

PR Firm Edelman Unsure of China Chief Whereabouts

EdelmanBeijingIt may turn out to be a false alarm. But for now, this dispatch by Beijing Reuters correspondent Megha Rajagopalan is rather alarming:

U.S. public relations firm Edelman said on Friday it did not know the whereabouts of its China chief, who has been helping Chinese authorities with an unspecified investigation.

Two sources with knowledge of the matter said Steven Cao had not been seen this week at either the Edelman office in Beijing or that of its subsidiary, Pegasus Public Relations Consulting. Cao is chief executive of Edelman’s China arm and also runs Pegasus.

Read more

Morning Media Newsfeed: News Crews Witness Airstrike | Time Warner Stock Surges

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

NBC News Crew Witnesses Gaza Airstrike (TVNewser)
NBC News correspondent Ayman Mohyeldin and his crew witnessed an Israeli airstrike that killed four children at a port in Gaza Wednesday. Mohyeldin, who was also caught in the crossfire as Israeli soldiers fired rubber bullets on crowds in East Jerusalem earlier this month, called in to the West Coast edition of Today to describe what he saw, saying it was “a chaotic scene.” TVNewser Hours later, it was chief foreign correspondent Richard Engel who reported the story for Nightly News. FishbowlDC On Wednesday afternoon’s The Lead With Jake Tapper, the CNN host spoke over the phone with the Wall Street Journal’s Middle East correspondent Nick Casey for what proved to be a very intense interview. Casey was located near where the strike took place. Mashable The four children were killed by Israeli airstrikes that hit in close proximity to al-Deira Hotel, a Gaza City hotel full of foreign journalists. The attack came at around 4 p.m. local time and appeared to be the result of a naval shell. At least two additional children were injured, according to local reports. THR The BBC has defended its coverage of the latest Israeli air strikes in Gaza among accusations that the British public broadcaster is too pro-Israeli in its reporting on the region’s escalating conflict. The conflict has been the subject of extensive BBC news coverage, but a prominent pro-Palestine group claims the broadcaster’s programs have been systematically “entirely devoid of context or background.” The Palestine Solidarity Campaign posted an online open letter to BBC director general Tony Hall criticizing the broadcaster for not illustrating what it considers key aspects of the conflict.

Read more

Morning Media Newsfeed: Aereo Plans Survival | Dish Makes Anti-Merger Case to FCC

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Aereo Signals Path to Survival if Classified as Cable System (WSJ)
Aereo Inc., the online video company that was widely expected to go out of business after losing a high-stakes Supreme Court case in June, signaled Wednesday that it sees a path to survival if it is classified in legal terms as a cable system. Mashable Aereo lost its case before the U.S. Supreme Court because a majority of the justices said its resemblance to a cable company meant it had violated copyright laws. Re/code The video streaming company told a U.S. district court in New York Wednesday it now thinks it’s entitled to be licensed as a cable system because of the Supreme Court’s decision. That would allow the company to stay alive although it would have to pay licensing fees in addition to costs to restart its stalled business. Aereo allowed consumers to watch local TV channels over the Internet for a monthly fee of up to $12 until shutting down its service a few weeks ago after the Supreme Court sided with broadcasters. Capital New York The broadcasters responded with their own argument, calling Aereo’s decision “astonishing.” “Whatever Aereo may say about its rationale for raising it now, it is astonishing for Aereo to contend the Supreme Court’s decision automatically transformed Aereo into a ‘cable system’ under Section 111 given its prior statements to this Court and the Supreme Court,” lawyers for the broadcasters wrote. Deadline Hollywood At issue is whether the District Court will lift a stay that allowed Aereo to remain in business while the case made its way to the Supreme Court. Broadcasters want it lifted so they can collect damages from Aereo’s infringement of their copyrights — a two-year period during which they say they “suffered irreparable harm.” Aereo faces additional hurdles even if the District Court agrees with its view. The FCC also might have to agree to define Aereo as a cable operator for it to qualify for the compulsory license — and it would have to be granted by the U.S. Copyright Office.

Read more

Reuters Makes Appointments, Wired Adds to Management Team

A few Revolving Door items to note today, involving Reuters and Wired. Details are below.

  • At Reuters, Georgina Prodhan has been named chief correspondent, company news, Germany. Prodhan will move to the Frankfurt bureau — where she started her Reuters career as a reporter covering tech companies — in September.
  • In other Reuters news, Liana Baker is joining the company’s New York mergers and acquisitions team. Baker has been with Reuters since 2010. She most recently covered the cable and media industry.
  • Wired has named Melanie Altarescu head of strategic initiatives, a new role at the magazine. She comes to Wired from The New Yorker, where she has been executive director, integrated marketing since 2012.

Morning Media Newsfeed: Aereo Suspends Service | The View Loses Two

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Aereo Suspends Streaming TV Service, Weighs Next Steps (Variety)
Following the Supreme Court’s ruling on Wednesday in favor of broadcasters, Aereo announced early Saturday that it was pausing its streaming TV service at 11:30 a.m. ET. “We have decided to pause our operations temporarily as we consult with the court and map out our next steps,” Aereo CEO and founder Chet Kanojia wrote in a letter to subscribers. Deadline Hollywood The Barry Diller-backed company plans to consult with the U.S. District Court in New York, hearing broadcasters’ complaint against it after the U.S. Supreme Court ruled in a 6-3 decision that the service violates station owners’ copyrights when it streams their over-the-air programming without permission. Users will receive a refund for their last paid month. Mediaite Notably, Kanojia calls the move a “pause” rather than a permanent end to operations, though it seems highly unlikely that the company will be able to move forward in any recognizable form following the decision. In an interview with Bloomberg TV earlier this year, he said the company had “no plan” to move forward if the court ruled against it. GigaOM Despite the obvious appeal of an Internet-based mobile TV service that offers a small bundle of channels, the TV industry is reluctant to change its current business model, which is based on selling large packages of channels, many of which consumers never watch. One option for Aereo may be to accept the Supreme Court’s declaration that it is a cable company, and seek a license from the broadcasters, although the economics of this might prove prohibitive. NYT The company had fewer than 500,000 subscribers in about a dozen metropolitan areas. Customers paid $8 to $12 a month to rent one of Aereo’s dime-size antennas that captured over-the-air television signals. They then could stream and record programs from major broadcasters using their mobile phones, tablets, laptops and Internet-connected televisions.

Read more

NEXT PAGE >>