TVNewser FishbowlDC AgencySpy TVSpy LostRemote PRNewser SocialTimes AllFacebook 10,000 Words GalleyCat UnBeige MediaJobsDaily

Posts Tagged ‘Walt Disney Co.’

Morning Media Newsfeed: World Cup Sets Ratings Records | Plotz Resigns From Slate

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

World Cup Shatters Facebook Engagement Records (LostRemote)
The World Cup set single-event Facebook engagement records within the tournament’s first week. Now, with the tournament over, it is official: the 2014 World Cup is the most talked-about event in Facebook history. From June 12-July 13, 350 million people generated 3 billion World Cup-related interactions. AllFacebook These numbers make the 2014 World Cup the most-talked-about sporting event in the social network’s history. The tournament’s final match, which resulted in 280 million interactions from 88 million users, was the top sporting event in Facebook’s history. Capital New York All told, 26.5 million people watched the match Sunday via either ABC or Univision, making it the most-watched men’s World Cup final ever. ABC drew an average of 17.3 million viewers according to Nielsen Fast National ratings, the best numbers ever for a World Cup final, and the third best for any World Cup game. The two games that beat it were U.S.-Portugal from earlier in this year’s tournament (18.2 million viewers), and the 1999 Women’s final between the U.S. and China (17.9 million viewers). Deadline Hollywood Both ABC/ESPN and Univision had their best World Cup ever this year, with ESPN/ABC up 39 percent in viewership over the 2010 World Cup and up 96 percent over the 2006 World Cup. Over the 64 games of this year’s tournament, Univision was up 34 percent from its total audience from 2010. Variety The combined 26.5 million for Germany’s 1-0 victory is a larger audience than the deciding game for the most recent World Series on Fox (19.2 million) and NBA Finals on ABC (18.0 million), and also tops the BCS Championship game in college football on ESPN in January (25.6 million).

Read more

Mediabistro Course

Freelancing 101

Freelancing 101Starting August 18, learn how to manage a top-notch freelancing career in our online boot camp, Freelancing 101! Through a series of weeklong webcasts, you'll hear from freelancing experts who will teach you the best practices for a solid freelancing career, from the first steps of self-advertising and marketing, to building your schedule and securing new clients. Register now! 

Morning Media Newsfeed: Palin Eyes The View | Rolling Stone Appoints Publisher

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Is Sarah Palin Pitching Herself to The View? (THR / The Live Feed)
Sportsman Channel has picked up a second season of Amazing America With Sarah Palin, the network announced Monday. Palin’s program, which has her introducing viewers to the great outdoors as well as the country’s unsung heroes, has brought significant attention to the niche cable channel, propelling Sportsman to triple-digit year-over-year growth in households and key male demographics. In an interview with THR, Palin names The View as a show that might “need a punch of reality and a voice of reason from America’s heartland to knock some humble sense into [its] scripts.” TVNewser The rumor mill on who will replace ousted View hosts Sherri Shepherd and Jenny McCarthy is in full force, and former Vice Presidential candidate Palin seems to be throwing her hat in the ring. In the interview, Palin mentioned that The View might be better if it goes “rogue.” FishbowlDC Palin said, “Maybe. But the politics would have to be interspersed with a whole lot of fun and real life and inspiration showcasing American work ethic, because those topics are all pretty much the antithesis of today’s politics, which I find incorrigibly disastrous!” She went on to add, “It’d be so much fun to shake it up taking on issues that make audiences objectively consider all sides, and I’d do it with my own real-life groundedness, candor and commonsense that I’m known for.” Mediaite With Barbara Walters’ semi-retirement underway and the pending departures of Shepherd and McCarthy, The View is actively looking for new co-hosts. MSNBC The program’s women co-hosts discuss a variety of political and social issues. Moderator Whoopi Goldberg is the only host not departing the daytime show. The series also previously included journalist Lisa Ling, television personality Elisabeth Hasselbeck, and comedians Rosie O’Donnell and Joy Behar as co-hosts.

Read more

Morning Media Newsfeed: Yahoo! Revives Community | AP to Automate Earnings Stories

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Community Picked Up by Yahoo! (LostRemote)
Greendale Community College is reopening its doors — on Yahoo! The cancelled NBC sitcom Community has been picked up by Yahoo for a 13-episode sixth season. Mashable Until recently, Community’s studio, Sony, had been in talks with Hulu about resurrecting the series following its May cancellation by NBC. NYT Community, which uses a study group at Greendale Community College as the jumping-off point for its self-referential story lines and pop culture obsessions, comes with a core audience of passionate fans. Those fans helped save the show from a previous threat of cancellation two seasons ago. Yahoo! Screen offers reruns of many shows, but Yahoo! has been putting more emphasis on adding original shows. WSJ In April, it announced the launch of 30-minute comedies Other Space and Sin City Saints, which will debut next year. In a time of “cord-cutting,” online services have helped attract subscribers with shows such as Netflix’s Orange Is The New Black and Amazon’s Alpha House. Deadline Hollywood The deal for Community extends Sony TV’s strong track record in bringing back cancelled series. The studio previously brokered a deal to move acclaimed drama Damages to DirecTV after it was cancelled by FX, and found a way to bring back on their original networks cancelled series Drop Dead Diva on Lifetime and Unforgettable on CBS. All three series have gone to air multiple seasons post-cancellation. What wasn’t immediately clear was how Yahoo! plans to make money from continuing the cult show online.

Read more

Morning Media Newsfeed: USA-Ghana Sets Ratings Record | Apple Settles eBook Suit

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

USA-Ghana Sets Ratings Record for ESPN (TVNewser)
ESPN’s last World Cup before turning over the broadcast rights to Fox Sports is off to a good start: Monday night’s USA-Ghana match was the most-watched men’s soccer match ever on ESPN or ESPN2, drawing 11.1 million viewers per minute. Capital New York Univision averaged 4.8 million viewers for its language coverage, according to overnight data from Nielsen. All told, an average of 16 million people watched the game live on television, with at least 1.4 million more watching (legally) online. Bleacher Report But even before that game, ESPN was already enjoying some of its best ratings ever. Through the first 11 games, the networks of ESPN, ESPN2 and ABC had averaged about 3.7 million viewers. That was a 2 percent bump over the 2010 World Cup, which of course included a weekend game featuring the United States and England on ABC. If the ratings from that England match are removed, ratings were up a rather mind-blowing 37 percent. AllFacebook Team USA’s thrilling 2-1 victory caused some 10 million Facebook users to produce more than 15 million interactions on the social network, according to the Facebook Data Science Team. Variety The soccer tourney has already broken the previous global record for online-video streaming. Monday’s Germany-Portugal match drove a peak of 4.3 terabits per second of streaming video on the Akamai Technologies content-delivery network — blasting past the previous high of 3.5 Tbps for the U.S.-Canada men’s hockey semifinal during the 2014 Winter Olympics. The streaming-video peak for the USA-Ghana match came in at 3.2 Tbps, behind last Friday’s 3.5 Tbps for the Spain-Netherlands contest, according to Akamai.

Read more

Morning Media Newsfeed: WaPo Finds New HQ | Journo Killed in Ukraine | FCC Plan Advances

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Washington Post Publisher Announces Newsroom Move to One Franklin Square (FishbowlDC)
Washington Post publisher Katharine Weymouth announced in a memo to staff the paper’s relocation to One Franklin Square. HuffPost One Franklin Square is located in downtown Washington, D.C. Weymouth said that the move is set for 2016 and the new location is expected to be “a more efficient and collaborative space.” Poynter / MediaWire The new digs are about three blocks from the news organization’s current location. The Washington Post / Digger The selection of the building followed a real estate hunt that began in February of last year before Jeff Bezos, founder of Amazon.com, acquired the newspaper in October. Washington Business Journal / Breaking Ground The Post signed a long-term lease with Hines Interests LP for the space in the West Tower of 1301 K Street NW. The Post has been working on a deal with Hines for some time now.

Read more

Morning Media Newsfeed: ECJ Tackles Web Records | ABC Pitches Brands | FCC Faces Protests

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

google-square

European Court Lets Users Erase Records on Web (NYT)
Europe’s highest court said on Tuesday that people had the right to influence what the world could learn about them through online searches, a ruling that rejected long-established notions about the free flow of information on the Internet. Poynter / MediaWire If results display pages that are “inadequate, irrelevant or no longer relevant, or excessive in relation to the purposes for which they were processed and in the light of the time that has elapsed,” the search engine operator must remove them, the court ruled, even if the “publication in itself on those pages is lawful.” BBC News The case was brought by a Spanish man who complained that an auction notice of his repossessed home on Google’s search results infringed his privacy. Google says it does not control data, it only offers links to information freely available on the Internet. It has previously said forcing it to remove data amounts to censorship. WSJ Some lawyers argue that the ruling will probably only be applied for searches done and displayed in Europe, and only for European data subjects, for instance, EU citizens or European residents. The court specifically said, however, that companies can’t get out of compliance simply by saying their servers are outside of Europe. The technology industry has rallied around freedom of speech, long a tenet of Western democracy but enshrined specifically in the U.S. Constitution as its First Amendment. Privacy-rights activists and many European officials have supported a competing notion: the “right to be forgotten.” Reuters The ruling creates technical challenges as well as potential extra costs for companies like Google, the world’s No. 1 search engine, and Facebook. The European Court of Justice (ECJ) said the rights of people whose privacy has been infringed outweighed the general public interest. Google said it was disappointed with the ruling, which contradicted a non-binding opinion from the ECJ’s court adviser last year that said deleting sensitive information from search results would interfere with freedom of expression.

Read more

Morning Media Newsfeed: AT&T Advances DirecTV Talks | AP Expands | BuzzFeed President Out

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

AT&T Said to Be in Talks to Buy DirecTV for About $50 Billion (Bloomberg)
AT&T Inc. is in advanced talks to acquire DirecTV, the largest U.S. satellite-TV provider, for about $100 per share, according to people familiar with the matter. WSJ A takeover of DirecTV could put a value of nearly $50 billion on the satellite-television provider. The two sides are discussing a deal that would involve a mix of cash and AT&T stock, the people said. Dallas-based AT&T would likely pay a premium to DirecTV’s share price Monday, one of the people said. An agreement could be reached in two weeks if not sooner, according to the people. GigaOM AT&T’s plan is to turn the satellite company into an AT&T unit, and keep management on board to run that unit, with plans for DirecTV’s chief executive Mike White to retire in 2016. The acquisition report, which neither company is commenting on, comes after three months after Comcast announced that it was going to acquire Time Warner Cable in a $45 billion deal. Variety Analysts have speculated that AT&T could migrate its 5.7 million U-verse TV subscribers to DirecTV’s satellite-delivered service, freeing up bandwidth in its terrestrial data networks. With 26 million pay-TV subscribers, AT&T also would gain leverage in programming negotiations on part with a merged Comcast-TWC. Reuters DirecTV shares rose 6 percent to $92.50 in extended trading on Monday.

Read more

Morning Media Newsfeed: CBS News Taps Capus | MSNBC Apologizes | Disney’s Earnings Soar

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Steve Capus Named Executive Producer of CBS Evening News (TVNewser)
Former NBC News president Steve Capus is joining CBS News as the executive producer of CBS Evening News With Scott Pelley and executive editor of the news division. He will begin in his new role in July. Capital New York Capus is no stranger to the evening news beat. He served four years as executive producer of the NBC Nightly News With Brian Williams before taking over NBC’s news division in 2005. Capus is currently an “executive in residence” at IESE Business School at the University of Navarra, a role he will continue in after he joins CBS. HuffPost / AP Capus left NBC in 2013 after eight years as president of the news division, part of a turnover triggered by troubles at the Today show. He was Tom Brokaw’s last executive producer at NBC’s Nightly News and is close to Williams, whom he will now compete with each night. Capus will also have broader responsibilities as executive editor of CBS News, behind chairman Jeff Fager and president David Rhodes. Politico / Dylan Byers on Media His appointment has raised internal speculation that he’s in line to succeed Rhodes, perhaps as early as next year. Several CBS News sources believe that Les Moonves, the chairman and CEO of CBS Corp., tapped Capus in order to position him for that role. THR Rhodes and Capus have been in discussions for several months with more specific talks about the Evening News role evolving over the last few weeks. The broadcast has been on a rating uptick since Pelley took over; notching a gain of 6 percent so far this season among total viewers. But it is still stuck in third behind Nightly News and ABC World News With Diane Sawyer.

Read more

Morning Media Newsfeed: Second TV HQ Seized | Twitter Stock Tanks | Filmmaker Strikes Deal With the AP

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Pro-Russian Separatists Seize TV HQ In Eastern Ukraine (Reuters)
Pro-Russian separatists took control of the regional prosecutor’s office and television center in the eastern city of Luhansk on Tuesday, having earlier seized the government headquarters, a Reuters photographer said. BBC News Activists went into the regional television station, but decided not to take it over after they were allowed to make a live broadcast. Following the takeovers, President Oleksandr Turchynov demanded the dismissal of the police chiefs in Luhansk and the other eastern city of Donetsk. Business Insider Pro-Russian separatists have now seized government buildings in at least 10 cities throughout the eastern part of the country. Pro-Russian activists have also shot the mayor of Kharkiv, Ukraine’s second-largest city. All the while, journalists throughout eastern Ukraine routinely face intimidation amid the threat of kidnapping and assault. The Guardian About 3,000 activists — some in masks and military fatigues — stormed the regional government HQ and other key buildings. A pro-Russian militia had occupied the security service office in Luhansk, a town of 465,000, just 20 miles from the Russian border. In recent days, Kiev’s tentative grip on local law enforcement in the east appears to have slipped completely. In Luhansk, riot police stood passively in a courtyard. “The regional leadership does not control its police force,” Stanislav Rechynsky, an aide to the interior minister in Kiev said. “The local police did nothing.” WSJ The latest moves in Ukraine’s eastern Luhansk region came despite a new wave of sanctions on Russia by the U.S. and European Union aimed at forcing the Kremlin to rein in the activists, who have echoed Russian President Vladimir Putin in denouncing Ukraine’s two-month-old government as illegal. The attacks on Luhansk’s regional police headquarters, administration building, prosecutor’s office and television broadcasting facilities mark the biggest advance for the pro-Russia rebels since early April, when militants took control of the regional building of Ukraine’s state-security service, the SBU.

Read more

Morning Media Newsfeed: Separatists in Ukraine Seize TV HQ | CNN Raises Ethical Questions | Gregory Slams Report

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Separatists Seize Control of TV HQ in East Ukraine City (Reuters)
Pro-Russian separatists on Sunday seized control of the offices of regional state television in the eastern Ukrainian city of Donetsk and said they would take it off air and broadcast a Kremlin-backed Russian channel instead. Sky News Four men wearing masks and armed with truncheons were standing at the entrance to the building in Donetsk, while more separatists could be seen inside wearing camouflage fatigues. The regional governor’s office and the city hall in Donetsk have already been seized by separatists. NBC News About 15 police officers were standing a short distance away but were not trying to resist the separatists. A crowd of around 400 people surrounded the building and shouted “Russia!” and “Referendum!,” a reference to a vote the separatists want to hold on seceding from Ukraine. The protesters later drifted away, but the separatist guards on the doors remained. One of the masked men at the entrance, who asked why the building had been seized, said: “They show lies; they try to influence the people and they broadcast misinformation.” The Guardian The station’s shaken director, Oleg Dzholos, emerged soon afterward to say that the separatists had brought with them a technician who was turning off Kiev television and replacing it with Rossiya 24. The Russian state channel calls Ukraine’s pro-western leaders “fascists” and frequently runs montages of them with footage of the Nazis. “We hope to continue broadcasting,” Dzholos said. His staff of 250 would be back at work on Monday morning, he said. WSJ Sunday’s incident marked an escalation in the struggle between pro-Russian protesters who want to turn Ukraine’s industrial heartland into a sovereign republic and Kiev’s interim government, which has tried, without success, to defeat a separatist rebellion that threatens the unity of the country. Ukraine accuses Russia of stirring up the separatist unrest by broadcasting strident anti-Kiev views on Russian television channels and by sending covert operatives to help organize the insurgency, particularly in Slovyansk, a city north of Donetsk that has been taken over by heavily armed gunmen. Moscow denies any role.

Read more

NEXT PAGE >>