TVNewser Show TVNewser FishbowlDC AgencySpy TVSpy LostRemote PRNewser SocialTimes AllFacebook 10,000 Words GalleyCat UnBeige MediaJobsDaily

Posts Tagged ‘Andy Coulson’

Morning Media Newsfeed: Pulitzers Announced | Google Buys Drone Maker | Relativity Eyes Maker Studios

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

2014 Pulitzer Prizes Announced (FishbowlNY)
The Pulitzer Prizes celebrate the best of the best, and Monday we learned the latest recipients of journalism’s highest honor. TVNewser The Washington Post and the U.S. edition of The Guardian have won the award. They will share the Public Service award for their series of stories on NSA surveillance, as revealed by Edward Snowden, an NSA contractor who gave the top-secret information to the news organizations. The Pulitzer committee said the journalism was “marked by authoritative and insightful reports that helped the public understand how the disclosures fit into the larger framework of national security.” Politico Snowden immediately declared the decision “a vindication.” The reporting on the former government contractor’s leaks was led by journalists Glenn Greenwald and Ewan McAskill at The Guardian, Barton Gellman at the Post, and Laura Poitras, who worked with both newspapers. NYT The Boston Globe won the breaking news prize for its coverage of the Boston Marathon bombing, which killed three people and wounded at least 260. The Post won a second award, for explanatory journalism. Eli Saslow, 31, a staff writer, won for a series of articles on American families that rely on the federal food stamp program. GalleyCat Author Donna Tartt won the Pulitzer Prize for fiction for her book The Goldfinch. The novel about an orphan also won Amazon’s Best Books of the Month “Spotlight Pick” in October 2013 and was shortlisted for 2013 National Book Critics Circle Award.

Read more

Sponsored Post

Lauren Berger Writes New Book for Young People Entering "Real World"

Lauren Berger Welcome to the Real WorldCareer Expert, Lauren Berger, releases her second book, Welcome to the Real World: Finding Your Place, Perfecting Your Work, and Turning Your Job Into Your Dream Career (Harper Business), on April 22nd. In this book, Berger shares everything she wishes someone told her after graduation. Her book is the essential guide to anyone starting their first, second, or third job. She encourages readers to be fearless, step outside of their comfort zones, and go after what they want.

Andy Coulson and Rebekah Brooks Face New Charges of Bribery

Andy Coulson and Rebekah Brooks, two top aides to Rupert Murdoch that are already in deep with the phone hacking scandal, are now being charged with bribery. Coulson — the former head of media for Britain’s Prime Minister — and Brooks — the ex editor of News of The World — are currently facing phone hacking charges, which could mean a two year jail sentence for each.

According to The New York Times, Coulson and Brooks are among five people being charged with bribery. The new charges come via a police inquiry titled “Operation Elveden.” During investigations, British authorities found that the five people involved had authorized payments for information, specifically involving the Royal Family.

“The allegations relate to the request and authorization of payments to public officials in exchange for information, including a palace phone directory known as the ‘Green Book’ containing contact details for the Royal Family and Members of the Household,” said Alison Levitt, a prosecutor handling the case.

[Image - AFP/Carl Court]

A Look Inside News of the World

The Hollywood Reporter has an interesting piece up by an anonymous former employee of Rupert Murdoch‘s now defunct News of the World, detailing all the shady business that went on under then-editor-in-chief Andy Coulson.

Early on, the job entailed transcribing audiotapes that sleazy women made of footballers with whom they had sex. The girls would set up famous players, then sell them out to the paper in order to get some cash and fame. The recordings usually consisted of extended, loud orgasms; I would swear they were faking it as I transcribed the grunts and groans for my editors.

The reporter made her name at the paper for an attempt to catch Mike Tyson in the midst of a coke-fueled binge. She didn’t succeed, but her editors made a bunch of stuff up about the boxer and she was soon the toast of the newsroom.

Strange that the reporter chose to remain anonymous, as one would think she gave enough information to allow anyone who was curious enough to discern her identity. Anyway, worth the read in full.

Cell Phone Hacking Allegations Against Murdoch’s British Papers Get Investigated

news of the world.pngYesterday, U.K. newspaper The Guardian published a story revealing that Rupert Murdoch‘s British newspaper subsidiary News Group News­papers had paid more than £1 million ($1.4 million) to settle claims that its reporters had illegally hacked into the cell phones of government officials and celebrities.

The allegations set off a firestorm of controversy in the U.K., with Scotland Yard launching an inquiry into the claims.

According to the Guardian the payments were made to Gordon Taylor, CEO the Professional Footballers’ Association, who sued News Group after a private investigator who worked for the company, Glenn Mulcaire, was jailed and admitted to hacking into phones of various targets, including Gordon and model Elle MacPherson. Another News Group staffer, Clive Goodman, a reporter for Murdoch owned News of the World was also jailed for hacking.

Although News Group denied any knowledge of its employees’ actions, Gordon still sued claiming the company did know what was up. His suit led to a £700,000 pay-out, which the Guardian claimed included more than £400,000 in damages. Two other football figures also sued the media company, resulting in the additional £300,000 in payments. All of the settlements included clauses preventing the parties from discussing the case, and Taylor’s case was sealed by the court, the Guardian added.

Read more

Daily News‘ Dunn Fires Back At Post‘s Keith Kelly

tabloid_wars_logo.jpg

From Jared Paul Stern, Monday:

Is Daily News owner Mort Zuckerman shopping for his own ethically-challenged Brit editor to give the New York Post a run for its money? The “Spectator” column of London’s Independent on Sunday is reporting that ousted News of the World editor-in-chief Andy Coulson was recently offered the top spot at the Daily News, which is currently occupied by “limp-wristed” limey Martin Dunn.

From today’s Keith Kelly column in the Post:

It could be that time is growing short for Editor-in-Chief Martin Dunn at the helm of Mort Zuckerman‘s struggling Daily News. The Independent, a London daily, said that Andy Coulson, former News of the World editor-in-chief, was approached about the job recently, but turned it down. Dunn’s current contract expires at the end of the year, and talks about a new contract have not even begun. Nobody is expecting that they will.

From our inbox this morning:

From: Martin Dunn
Sent: Wednesday, June 06, 2007 9:16 AM
To: mediabistro.com
Subject: mediabistro.com: General questions, comments, or crises

Rumors of my demise are greatly exaggerated. As always, Keith Kelly has one fact right — my name. It was MY call, not Mort‘s, to offer Andy Coulson an opportunity to come to New York as AN editor, not THE editor, if he wanted to. One small word, so much meaning. The rest of the Post article is, sadly, as fanciful as Keith Kelly becoming the next editor of the Wall Street Journal if Rupert succeeds in buying it.

Jared Paul Stern Returns To Gossip Writing, Blasts Daily News

jared_paul_stern_sm.jpgWell, sort of. Yesterday, the scorned Page Six scribe posted a gossip item on his infrequently-updated Web site “Night & Day” blasting his former paper’s rival, Daily News owner Mort Zuckerman, while managing to sideswipe New York Post editor Col Allan as “ethically-challenged” — all in under 250 words!

June 3, 2007 — Is Daily News owner Mort Zuckerman shopping for his own ethically-challenged Brit editor to give the New York Post a run for its money? The “Spectator” column of London’s Independent on Sunday is reporting that ousted News of the World editor-in-chief Andy Coulson was recently offered the top spot at the Daily News, which is currently occupied by “limp-wristed” limey Martin Dunn.

Coulson, 38, a former gossip columnist for the London Sun, resigned from News of the World in January after one of the paper’s editors was jailed in the wake of a Royal phone-tapping scandal. The “Spectator” does not elaborate on details of Zuckerman’s offer, but Coulson turned it down in favor of a top public relations job with Britain’s Conservative party last week.

News of the Coulson gambit, which has not yet been reported Stateside, calls into question Dunn’s continued tenure under notoriously mercurial Snooze boss Zuckerman, who’s famous for blindsiding his editors. Of course, since no-one else was hired folowing the departure of former News EIC Michael Cooke in 2005, it’s just possible Coulson was invited to work under Dunn — for now. Interesting to note that Coulson’s replacement at News of the World, Rupert Murdoch‘s trashiest and best-selling tabloid, is former New York Post executive editor Colin Myler.

EARLIER:

  • Jared Paul Stern Wants Post Job Back