FishbowlDC TVNewser TVSpy LostRemote AgencySpy PRNewser GalleyCat SocialTimes

Posts Tagged ‘The Sun’

Digital First Media Exec Touts the Power of Mobile Video

All sorts of fascinating info has been coming out of this week’s World Publishing Expo in Berlin. Among those keeping tabs on the proceedings and in some cases sharing Google docs via Twitter about the presentations has been journalism.co.uk’s Sarah Marshall.

JohnPatonBerlinToday, Digital First Media CEO John Paton spoke about his company’s expanding reliance on TOUT, a video App the Wall Street Journal started making use of in 2012. Other media companies running with the technology include CNN, ESPN and UK’s The Sun newspaper. The Digital First Media effort encompasses 1800 reporters:

The mobile video App is now used in 75 Digital First Media newsrooms. Journalists create and publish videos on the move in near real-time, with most going live in about 30 seconds.

Read more

Mediabistro Course

Freelancing 101

Freelancing 101Learn how to manage a top-notch freelancing career! Starting December 1, you'll hear from our expert speakers on the best practices for launching a freelancing career, from the first steps of self-advertising and marketing, to building your schedule and managing clients. Register now!

The Sun Faces Bribery Allegations

Poor Rupert Murdoch; he just can’t win. One day after boasting about how successful the Sunday edition of The Sun was, the paper was hit with allegations that it had paid upwards of six figures to “a network of corrupted officials” in the British police force and government for news tips.

The New York Times reports that Deputy Assistant Commissioner Sue Akers, the lead investigator examining Murdoch’s papers, said the bribes were approved “at a very senior level,” were “frequent,” and there were even systems created to make sure the illegal payments went down without anyone finding out. Guess those didn’t end up working so well.

Murdoch, of course, has denied the allegations, stating, “The practices Sue Akers described at the Leveson Inquiry are ones of the past, and no longer exist at The Sun.”

Rupert Murdoch-Backed Paper Huge Success According to Rupert Murdoch

(Via BBC)

For over 40 years, The Sun, the leading tabloid in London that is owned by News Corp., was a Friday through Saturday publication. But yesterday, under the watchful eye of Rupert Murdoch himself, the Sun debuted a Sunday edition. When Murdoch announced the Sunday edition, the New York Times reports that he emailed Sun staffers, “Having a winning paper is the best answer to our critics.”

With such high stakes, it seems only right that — according to Murdoch — the Sunday edition did fantastic. He tweeted yesterday afternoon that the paper sold three million copies. We hear that Murdoch then did the cabbage patch in celebration, but don’t quote us on that.

Read more

Another News Site Blocks NewsNow

mirror.jpgTwo weeks ago, Rupert Murdoch‘s The Times and The Sun threatened legal action against U.K. aggregator NewsNow.co.uk for ripping off its content for its scrolling chyrons. Then again, Murdoch is going after everyone these days to take down feeds from his papers (see: Google).

But now The Mirror, a British paper not owned by News International, is following suit and demanding that their content be taken down from the British site, which voluntarily switches on and off from several major newspapers, reprinting their content. Says Mirror digital director Matt Kelly, “We’re not big fans of their business model.”

First pay walls, and now going after aggregators…as much as media critics love to decry Murdoch’s methods, they very often fall into line with them eventually.

Read More: Mirror.co.uk Follows News Int. In Blocking NewsNow –PaidContent

Previously: Murdoch Pulls British Papers From Aggregator

Murdoch Pulls British Papers From Aggregator

Sun_1665_19246258_0_0_1242_300.jpgLooks like Rupert Murdoch is not giving up on his 2010 resolution to stop directing traffic towards any of his newspapers’ Web sites.

Murdoch’s News International confirmed yesterday that it is blocking British Web aggregator NewsNow.co.uk from crawling its U.K. newspaper Web sites, including News of The World, The Sun and The Times, essentially eliminating links to those sites’ content on the aggregator’s site. Some noticed on Friday that The Times‘ online content was no longer on NewsNow.

Explained a News International spokesperson in a statement:

“NewsNow has been using Times Online content as part of its paid-for, commercial as well as free services. They have continued to do so despite our direct requests for them to stop. As a result, we have taken the decision to disallow their indexing of our content.”

So we ask FishbowlNY readers: how long until Google gets a similar treatment from Murdoch’s companies, now that they’ve finally got the ball rolling on blocking aggregators? Does it take using News Corp. products as part of paid content to push Murdoch to the edge?

Read More: News International to block NewsNow from all its websitesThe Guardian

Previously: Other Media Companies Look To Join Murdoch’s Google Block, Video: News Corp. Gets Grinchy With Google

Emily Smith Leaves Life & Style For Page Six

esmith.pngBoth Gawker and Dylan Stableford at The Wrap have reported that Richard Johnson has named a replacement for recently departed Page Six deputy editor Paula Froelich.

According to the reports, Smith formerly worked as TV editor and U.S. editor for U.K. newspaper The Sun before joining celeb tabloid Life & Style Weekly as East Coast News Director a few months ago.

Smith told Gawker the Page Six gig is her “dream job.”

Good luck, Emily. Drop us a line sometime.

Gawker: Page Six Finds Its New Gossip Foot Soldier

The Wrap: Page Six Names New No. 2