TVNewser FishbowlDC AgencySpy TVSpy LostRemote PRNewser SocialTimes AllFacebook 10,000 Words GalleyCat UnBeige MediaJobsDaily

Posts Tagged ‘Washington Post’

Morning Media Newsfeed: WH Probes CIA Press Leak | Katz, Lenfest Win Inquirer Bidding | New Abramson/NYT Details

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

White House Launches Probe Into CIA Station Chief Disclosure (Politico)
The White House has launched an investigation into how the name of the CIA’s station chief in Afghanistan was released to the press Sunday during President Barack Obama’s surprise visit to U.S. troops there, officials said. TVNewser White House counsel Neil Eggleston will oversee the investigation. FishbowlDC On Sunday as President Obama spoke at Bagram Air Base in Afghanistan, a pool report sent to upwards of 6,000 journalists included the name of a CIA station chief in the country, as one of many briefing the President during his visit. HuffPost The Washington Post’s Scott Wilson, who wrote the pool report, had received the list from White House officials. Wilson included the list as part of a pool report from Obama’s visit to Afghanistan that was distributed Saturday by the White House press office, which later sent out a revised version not including the station chief’s name. Despite the pool report appearing in thousands of inboxes, all major news outlets have continued to withhold the covert agent’s name at the government’s request. Time The CIA official operates under a cover, though their identity is known to the Afghan government. The release of the name is not only a faux pas in intelligence circles, but could jeopardize the CIA officer’s career and safety.

Read more

Morning Media Newsfeed: WaPo Finds New HQ | Journo Killed in Ukraine | FCC Plan Advances

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Washington Post Publisher Announces Newsroom Move to One Franklin Square (FishbowlDC)
Washington Post publisher Katharine Weymouth announced in a memo to staff the paper’s relocation to One Franklin Square. HuffPost One Franklin Square is located in downtown Washington, D.C. Weymouth said that the move is set for 2016 and the new location is expected to be “a more efficient and collaborative space.” Poynter / MediaWire The new digs are about three blocks from the news organization’s current location. The Washington Post / Digger The selection of the building followed a real estate hunt that began in February of last year before Jeff Bezos, founder of Amazon.com, acquired the newspaper in October. Washington Business Journal / Breaking Ground The Post signed a long-term lease with Hines Interests LP for the space in the West Tower of 1301 K Street NW. The Post has been working on a deal with Hines for some time now.

Read more

Morning Media Newsfeed: NYT Axes Abramson | Snowden Book Rights to Sony | CBS Touts Tradition

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

The New York Times Replaces Abramson as Executive Editor (NYT)
Jill Abramson has been dismissed as executive editor of The New York Times and is being replaced by Dean Baquet, the managing editor, an abrupt change in leadership at one of the nation’s largest daily newspapers. FishbowlDC Abramson served as executive editor since 2011 and was the first woman in the role. According to the Times‘ coverage of the announcement, Arthur Sulzberger Jr., the publisher of the paper and the chairman of The New York Times Company, told a stunned newsroom that had been quickly assembled that he had made the decision because of “an issue with management in the newsroom.” Politico / Dylan Byers on Media Despite significant achievements, Abramson’s tenure was marred by tension with Sulzberger and disagreements with Times Co CEO Mark Thompson, who took an unprecedentedly hands-on approach to managing the paper’s editorial resources. Abramson also suffered from perceptions among staff that she was condescending and combative. Mashable Abramson previously served as the Times‘ Washington bureau chief and managing editor before taking the executive editor role. People with knowledge of the Times newsroom said some staffers questioned how much Abramson enjoyed running the paper. She was sometimes conspicuously absent from the newsroom; one notable occasion was the day after Hurricane Sandy slammed into the New York region. New York Post / AP Baquet, 57, who is the first African-American to hold the newspaper’s highest editorial position, received a Pulitzer Prize for investigative reporting in 1988. Baquet originally joined the Times in 1990 as a reporter and held positions including deputy metropolitan editor and national editor. He left the paper for the LA Times in 2000, where he served as managing editor and then editor. Baquet rejoined the Times in 2007 and was Washington bureau chief before becoming the managing editor for news in Sept. 2011. FishbowlNY Former FishbowlNY editor Dylan Stableford was prophetic when he covered a breakfast event in 2008 and wrote: “Dean Baquet looked an awful lot like the next executive editor of The New York Times.” The New Yorker / Currency As with any such upheaval, there’s a history behind it. Several weeks ago, I’m told, Abramson discovered that her pay and her pension benefits as both executive editor and, before that, as managing editor were considerably less than the pay and pension benefits of Bill Keller, the male editor whom she replaced in both jobs. “She confronted the top brass,” one close associate said, and this may have fed into the management’s narrative that she was “pushy,” a characterization that, for many, has an inescapably gendered aspect.

Read more

Morning Media Newsfeed: AT&T Advances DirecTV Talks | AP Expands | BuzzFeed President Out

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

AT&T Said to Be in Talks to Buy DirecTV for About $50 Billion (Bloomberg)
AT&T Inc. is in advanced talks to acquire DirecTV, the largest U.S. satellite-TV provider, for about $100 per share, according to people familiar with the matter. WSJ A takeover of DirecTV could put a value of nearly $50 billion on the satellite-television provider. The two sides are discussing a deal that would involve a mix of cash and AT&T stock, the people said. Dallas-based AT&T would likely pay a premium to DirecTV’s share price Monday, one of the people said. An agreement could be reached in two weeks if not sooner, according to the people. GigaOM AT&T’s plan is to turn the satellite company into an AT&T unit, and keep management on board to run that unit, with plans for DirecTV’s chief executive Mike White to retire in 2016. The acquisition report, which neither company is commenting on, comes after three months after Comcast announced that it was going to acquire Time Warner Cable in a $45 billion deal. Variety Analysts have speculated that AT&T could migrate its 5.7 million U-verse TV subscribers to DirecTV’s satellite-delivered service, freeing up bandwidth in its terrestrial data networks. With 26 million pay-TV subscribers, AT&T also would gain leverage in programming negotiations on part with a merged Comcast-TWC. Reuters DirecTV shares rose 6 percent to $92.50 in extended trading on Monday.

Read more

Morning Media Newsfeed: NBC Secures Olympics | AOL Earnings Fall Flat | Horowitz to Today

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

NBC Secures Olympics Through 2032 (TVSpy)
NBCUniversal has acquired the rights to the Olympic Games through 2032. The new deal, valued at $7.65 billion, is the longest U.S. Olympic sports rights agreement in history. TVNewser NBC adds to the three Olympics it secured in an earlier deal: 2016 in Rio, 2018 in Pyeongchang and 2020 in Tokyo, with six more Summer and Winter Olympics through 2032, the host cities of which have not yet been selected. Adweek The deal comes as a major surprise on the week before the broadcast upfront presentations, as rival media outlets appeared to have been altogether unaware that negotiations were in the works. In fact, several sources confirmed that no other networks were so much as invited to bid for the package. This was by design, said IOC president Thomas Bach. Reuters The IOC did not approach ESPN, a network spokesman said, and neither were Fox nor CBS. The agreement includes media rights across broadcast television, cable TV, Internet and mobile platforms. NBC and rival networks have been stocking up on live sports content, which are popular with advertisers because large audiences watch in real-time and do not skip the TV commercials. Mashable NBC has become a player in the live sports industry in recent years, signing deals for the U.S. rights to the English Premier League, the National Hockey League and Sunday night NFL games. The Olympics are an expensive property, but NBC claims that it has been able to turn a profit on them. The price tag for the most recent deal is $1.4 billion more than the previous one.

Read more

Peekster Adds NYT, WSJ and Washington Post Content

TechCrunch’s Disrupt NY 2014 is in full swing. And to frame some first-day news shared by free UK App Peekster, the site turned to its London-based reporter Natasha Lomas.

As Lomas explains, the App is targeted mainly at 35-and-over print newspaper readers who do a lot of newspaper reading during their daily public-transit commute. To a mix of six British newspapers, Peekster has as of this week added the New York Times, the Wall Street Journal and Washington Post:

Users of Peekster can whip out their Smartphone and digitally ‘clip’ an article from the paper edition they’re reading by scanning a few words from the headline or first paragraph.

Read more

Morning Media Newsfeed: Clippers Lose Sponsors | Mockingbird To Go Digital | Al Jazeera Sues Egypt

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Sponsors Have Begun to Abandon the Clippers (PRNewser)
The controversy behind the allegedly racist remarks made by L.A. Clippers owner Donald Sterling has the biggest names behind the Clippers making their way toward the exits. Mediaite State Farm Insurance became the first sponsor to pull its support from the Clippers Monday morning, following audiotape released by TMZ Saturday that allegedly revealed Sterling going on a racist tirade. WSJ More than a half dozen other sponsors of the Clippers, including Kia Motors, Virgin America, Red Bull, Aquahydrate, Mercedez-Benz, Corona and CarMax, also distanced themselves from the team Monday. While some advertisers sponsor the NBA, other brands sponsor individual teams — some advertisers do both. Sports marketing experts suggest that team sponsorship agreements with a big-market team like the Clippers could range anywhere from $100,000 to over $2 million a year, depending on what is included in the marketing package as well as if the advertiser is given category exclusivity. Variety According to new statements, the advertisers felt maintaining ad ties to the team after reports surfaced about Sterling’s remarks would not be in their best interest. “The comments allegedly made by Clippers owner, Donald Sterling, are offensive and reprehensible, and they are inconsistent with our views and values,” Kia said in a statement Monday. The NBA is expected to make an announcement regarding Sterling’s alleged comments today. THR Sterling’s tirade was prompted when his girlfriend, V. Stiviano, posted a photo of herself with Magic Johnson on Instagram. In the audio remarks obtained by TMZ and Deadspin, Sterling expresses displeasure about having black people attend Clipper games. Read more

Morning Media Newsfeed: Separatists in Ukraine Seize TV HQ | CNN Raises Ethical Questions | Gregory Slams Report

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

Separatists Seize Control of TV HQ in East Ukraine City (Reuters)
Pro-Russian separatists on Sunday seized control of the offices of regional state television in the eastern Ukrainian city of Donetsk and said they would take it off air and broadcast a Kremlin-backed Russian channel instead. Sky News Four men wearing masks and armed with truncheons were standing at the entrance to the building in Donetsk, while more separatists could be seen inside wearing camouflage fatigues. The regional governor’s office and the city hall in Donetsk have already been seized by separatists. NBC News About 15 police officers were standing a short distance away but were not trying to resist the separatists. A crowd of around 400 people surrounded the building and shouted “Russia!” and “Referendum!,” a reference to a vote the separatists want to hold on seceding from Ukraine. The protesters later drifted away, but the separatist guards on the doors remained. One of the masked men at the entrance, who asked why the building had been seized, said: “They show lies; they try to influence the people and they broadcast misinformation.” The Guardian The station’s shaken director, Oleg Dzholos, emerged soon afterward to say that the separatists had brought with them a technician who was turning off Kiev television and replacing it with Rossiya 24. The Russian state channel calls Ukraine’s pro-western leaders “fascists” and frequently runs montages of them with footage of the Nazis. “We hope to continue broadcasting,” Dzholos said. His staff of 250 would be back at work on Monday morning, he said. WSJ Sunday’s incident marked an escalation in the struggle between pro-Russian protesters who want to turn Ukraine’s industrial heartland into a sovereign republic and Kiev’s interim government, which has tried, without success, to defeat a separatist rebellion that threatens the unity of the country. Ukraine accuses Russia of stirring up the separatist unrest by broadcasting strident anti-Kiev views on Russian television channels and by sending covert operatives to help organize the insurgency, particularly in Slovyansk, a city north of Donetsk that has been taken over by heavily armed gunmen. Moscow denies any role.

Read more

Morning Media Newsfeed: Pulitzers Announced | Google Buys Drone Maker | Relativity Eyes Maker Studios

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

2014 Pulitzer Prizes Announced (FishbowlNY)
The Pulitzer Prizes celebrate the best of the best, and Monday we learned the latest recipients of journalism’s highest honor. TVNewser The Washington Post and the U.S. edition of The Guardian have won the award. They will share the Public Service award for their series of stories on NSA surveillance, as revealed by Edward Snowden, an NSA contractor who gave the top-secret information to the news organizations. The Pulitzer committee said the journalism was “marked by authoritative and insightful reports that helped the public understand how the disclosures fit into the larger framework of national security.” Politico Snowden immediately declared the decision “a vindication.” The reporting on the former government contractor’s leaks was led by journalists Glenn Greenwald and Ewan McAskill at The Guardian, Barton Gellman at the Post, and Laura Poitras, who worked with both newspapers. NYT The Boston Globe won the breaking news prize for its coverage of the Boston Marathon bombing, which killed three people and wounded at least 260. The Post won a second award, for explanatory journalism. Eli Saslow, 31, a staff writer, won for a series of articles on American families that rely on the federal food stamp program. GalleyCat Author Donna Tartt won the Pulitzer Prize for fiction for her book The Goldfinch. The novel about an orphan also won Amazon’s Best Books of the Month “Spotlight Pick” in October 2013 and was shortlisted for 2013 National Book Critics Circle Award.

Read more

Morning Media Newsfeed: AJ Journos Denied Bail | CNN Hits Digital High | FCC Limits JSAs

Click here to receive Mediabistro’s Morning Media Newsfeed via email.

al jazeera journalists egypt

Al-Jazeera Reporters Plead for Release (The Associated Press / The Big Story)
Three Al-Jazeera journalists on trial in Egypt directly asked the judge on Monday to release them, insisting the terrorism charges against them were preposterous. The judge denied the request for bail by Australian Peter Greste, Canadian-Egyptian Mohammed Fahmy and Baher Mohammed during the fourth hearing in the trial that opened on Feb. 20. TVNewser The judge did not accept their plea, adjourning the case until April 10. Australian Broadcasting Corp. It was Greste’s fourth appearance in court after more than 90 days in prison, and in an unusual move he was allowed to directly approach the judge and tell him why he should be freed. In words translated for the judge, Greste said that he had only been in Egypt for two weeks before his arrest and he had no connection with the Muslim Brotherhood. NYT One of the journalists even recounted drinking alcohol, which is forbidden in Islam. It was the first time the journalists were allowed to speak in court, about a hundred days after being detained. All three worked for Al Jazeera’s English-language news channel, and their case has elicited protests from human rights and free-speech groups. Mansour has said in public letters to the journalists’ families that he hoped they were soon released. And for a brief moment on Monday, the judge appeared sympathetic to the journalists’ arguments. CNN International Fahmy told the court that he and his colleagues worked in public rather than in secrecy, and covered Egypt as they would other countries. He questioned how any journalist could be labeled a terrorist. Their lawyers also took up the issue of Fahmy’s health. Fahmy injured his shoulder before his arrest in December. He has complained about not getting proper medical treatment while in prison and says that because of the lack of treatment, he no longer has full use of his right arm. The trial was adjourned until April 10.

Read more

<< PREVIOUS PAGENEXT PAGE >>